10. 4. 2024 13:12 − 1456× − 0

Dramatická zápletka na francouzské šotolině

Hned první podnik nové sezóny francouzského šotolinového mistrovství nabídnul pořádnou dávku dramatických soubojů.

Poslední dvě sezóny patřily bratrům Franceschiovým. Nejprve se radoval z titulu Mathieu, který následně odešel sbírat zkušenosti do mistrovství Evropy, kde jej letos čeká těžký úkol poprat se o nejvyšší příčky. Vloni jej na trůnu vystřídal jeho bratr Jean-Baptiste a ten zůstává i pro letošek věrný domácím luhům a hájům. Nebude se už ale soustředit na nezpevněné cesty, letos má hlavní program soustředěný na starty s Fordem Fiesta Rally2 v asfaltových soutěžích. Jeho nová týmová parťačka Sarah Rumeau s dalším Fordem bude stáj Sarrazin Motorsport naopak reprezentovat v obou šampionátech. Z odchodu obou bratrů má jistě velkou radost Matthieu Margaillan, který se obě poslední sezóny marně snažil vybojovat šotolinový titul. Letos se o to pokusí se Škodou Fabia RS Rally2 znovu a jednoho velkého soupeře si tak může odškrtnout.

Na druhou stranu jeden silný soupeř mu v šampionátu zůstal a je to právě ten, který jej oba poslední roky připravil i o pozici vicemistra. Florent Todeschini zůstává věrný šotolinám a bude to chtít letos konečně dotáhnout až na nejvyšší stupínek. Juniorský mistr z roku 2021 to nejprve zkoušel s Fordem Fiesta Rally2, což byly starty právě za odměnu za získaný titul. Vloni pak přešel na konkurenční techniku Hyundai i20 N Rally2 a letos to opět zkusí s jiným autem. Zatímco na asfaltech je Citroen C3 Rally2 technikou takřka neporazitelnou, na šotolině zatím žádného jezdce k titulu nedovezl. Todeschini se to letos pokusí změnit. Se stejnou technikou bude hledat štěstí na nezpevněných cestách Jean-Sébastien Vigion. Mezi přední jezdce šotolinového mistrovství patří už nějakou dobu Benjamin Clemencon. Největšího úspěchu, dosavadního jediného vítězství, dosáhnul ještě s Hyundaiem i20 R5. Teď jej ale čeká třetí sezóna s Volkswagenem Polo GTI R5. Korejská značka ale i tak bude mít na tratích svého zástupce, když spojila síly s předloňským juniorským mistrem Evropy Laurentem Pellierem.

Nejrychleji do rally vstoupil Margaillan, když vyhrál úvodní dvě rychlostní zkoušky. Ve třetím testu zazářil padesátiletý Francois-Xavier Blanc se Škodou Fabia Rally2 evo. Překvapit opravdu umí, naposledy se mu to podařilo před dvěma roky na této samé soutěži. Tehdy s Volkswagenem Polo GTI R5 vyhrál hned úvodní test. Ve třetím testu pak havaroval a od té doby v soutěžním autě neseděl. Až do teď. Vyhraná zkouška jej posunula na čtvrté místo průběžně. Druhé etapy už se bohužel Blanc kvůli technické poruše nezúčastnil. Celou rally nakonec odjel úřadující belgický mistr Maxime Potty. Ten ve své domovině na ryze šotolinovou soutěž nenarazí a tak se po třech letech znovu vrátil na francouzské šotoliny. Tehdy startoval s Fordem Fiesta Rally2 třikrát a dvakrát z toho dojel těsně pod stupni vítězů. Teď v Rallye Terre des Causses za volantem Citroenu C3 Rally2 nestíhal a nakonec se posunul v neděli jen na deváté místo.

Todeschini s další C3 startoval jako první, čistil trať a nedařilo se mu držet Margaillana. Nakonec jej ale v první etapě porazil i Pellier, který si na konci dne připsal svůj první nejrychlejší čas. Vigion od Blanca převzal čtvrté místo, ale pro nejrychlejší trojici nepředstavoval vzhledem k více než půlminutové ztrátě výraznější hrozbu. Pellier odjížděl do nedělní etapy s odstupem dvanácti vteřin. Margaillan převzal povinnost čistit trať, ale soupeři s Hyundaiem stejně úspěšně odjížděl. Nová hrozba mu naopak vyrostla v Todeschinim, který vyhrál obě ranní zkoušky a svou ztrátu na lídra snížil takřka na polovinu. Margaillan soupeři s Citroenem nestačil ani v předposlední zkoušce, ovšem udržel si náskok 5,7 sekundy. Pokud by i v druhém průjezdu ztratil na Todeschiniho stejně, stále by mu dvě desetiny k dobru zbyly. Tentokrát se mu ale rychlostní zkouška Villeneuve – Gilles povedla ještě méně a o první příčku drženou od prvních kilometrů v úplném závěru přišel. Todeschini využil výhodnější startovní pozice dokonale a předvedl senzační stíhací jízdu. Na jejím konci bylo vítězství o pouhých šest desetin vteřiny.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!