Spokojenost i rozpaky u Samohýl Škoda Teamu po Valašce

Na jedné straně tři druhé časy posádky Samohýl Škoda Teamu Adam Březík – Ondřej Krajča při debutu s novým vozem Škoda Fabia RS Rally2 na Valašské rally ValMez.

Na straně druhé sporná 30vteřinová penalizace z průběhu první rychlostky, která se promítla do psychiky soutěžní dvojice v závěru dopolední sekce.

Samohýl Škoda Team se s novým vozem Škoda Fabia Rally2 Evo připravoval na vstup do sezóny na úsecích u Vyškova a polského Klodzska. Start na Valašce byl dalším dílem testovací mozaiky před začátkem českého šampionátu na Rally Šumava v Klatovech. Adam Březík s Ondřejem Krajčou si nakonec z Valašského Meziříčí odvezli čtvrtou příčku absolutně.

„Startem na Valašce pokračovalo naše sžívání s novým vozem. V ostrém závodě jsme si ověřili to, co jsme předtím natestovali. V polovině závodu jsme i změnili nějaké věci, abych měl přímé porovnání. Co se týká výsledku, jeli jsme sice rychle, ale opravdu v klidu, bez jakéhokoli rizika. O to více jsem byl z průběhu překvapený, i vzhledem k vyrovnanosti vedoucí čtyřky. Cítil jsem totiž, že náš výkon na první Velké Lhotě byl hodně ovlivněný penalizací z úvodní zkoušky. Na přejezdu jsme to s Ondrou celou dobu řešili, vůbec jsme nevěděli, co se vlastně stalo, za co jsme byli penalizováni,“ popsal Adam Březík.

Na Valašské rally nebyl konečný výsledek až tak zásadní, jak tomu bude zanedlouho v Klatovech. O to více se Adam s Ondrou snaží otevřít diskuzi, aby se podobná situace kolem penalizace neopakovala a třeba zásadně neovlivnila průběh českého šampionátu.

„Za nás byla ´třicítka´ neoprávněná a přehnaná v porovnání s platnými penalizacemi za špatný průjezd klasického retardéru. Autority by se měly chytit za hlavu a v tomto směru do sezóny nastavit jasná pravidla. A hlavně tlačit na pořadatele, ale dodržovali řády stejně, jako je musíme dodržovat my. Tady jednoznačně nebyly k vymezené použité komponenty, které jsou k těmto účelům povolené. Pokud by tam stál balík, nic by se nestalo. Tam stál prázdný sud. My jsme opravdu neměli s Ondrou tušení, že spadl. Budu rád, pokud se podobným situacím předejde. Bohužel mohou negativně a zásadně ovlivnit průběh letošního mistráku, v podstatě se to příště může stát komukoli z našich soupeřů,“ reagoval Adam Březík.

"K celému závodu jsme chtěli přistoupit jako k ostrému testu před Šumavou. Netušili jsme, jak na tom budeme a průběžné výsledky pro nás byly hodně překvapivé. Až na zmíněnou penalizaci. Adam již celý problém popsal. Dále se k tomu nechci vyjadřovat, bylo to propíráno ze všech stran, kdy s tímto trestem v podstatě nikdo nesouhlasí. Pouze dodám, že jelikož nechceme, aby do budoucna docházelo k těmto situacím, požádali jsme Autoklub ČR o otevření diskuze na toto téma, důkladnou kontrolu Zvláštních ustanovení ještě před schválením a o jasný výklad řádů, kterými se budou řídit pořadatelé, stejně jako posádky a týmy. Jinak jsme si závod užili, rychlostní zkoušky byly těžké a náš cíl jsme před Šumavou splnili. Díky moc všem,“ doplnil navigátor Ondřej Krajča.

Posádka Samohýl Škoda Teamu děkuje fanouškům za super atmosféru na rychlostních zkouškách i v servisu. „Závod jsme si užili maximálně a doufám, že diváci také. Věřím, že podobné souboje budou k vidění i v průběhu sezóny. A všichni si přijdou na své. Děkuji partnerům – Samohýl Motor, Škoda Auto, Delimax, dobré obaly.cz i všem dalším, kteří nás podporují. Uvidíme se za dva týdny na Šumavě,“ potvrdil Adam Březík.

Jak už bylo zmíněno výše, seriál Mistrovství České republiky v rally startuje 58. Rallye Šumava Klatovy o víkendu 19. – 21. dubna 2024. Na posádky soudobých automobilů čeká deset rychlostních zkoušek o celkové délce necelých 146 km

„Šumava bude pravděpodobně úplně jiná, nevyzpytatelná a náročná. Není to tak dávno, když jsme tam zažívali tři vložky v sekci a každá byla úplně jiná. Jedna mokrá, další vlhká a třetí úplně suchá. Na jedné bylo deset stupňů, na druhé mnohem více. Za náš tým nechceme nic podcenit a určitě budeme chtít do závodu vlétnout. Na druhou stranu si to nebudu chtít nějak pokazit, abychom z Klatov odjížděli se solidními body, které budou dobrým vkladem do nové sezóny,“ předjímá jezdec Samohýl Škoda Teamu.

Komentářů celkem: 10
9. 4. 2024 18:501
1 1
Kurva, zrušte už ty retardéry.Promin Shacki.Tak bude průměr 150.A kdo s tím má problém, ať nejezdí.Furt se řeší retardéry.A pokud je to nebezpečné tak zpomalte.Anebo to standartizujte.Treba kulatý balík slámy,ne nějaký barel,ne nějaký betonový kužel atd.Ale za mě zrušit retardéry, jednoznačně.smajlík
9. 4. 2024 20:492
0 0
Nejde to. Už většině obcí musíš slíbit, že před vjezdem do vesnice bude retardér, jinak tě nepovolí průjezd.
10. 4. 2024 08:293
0 0
Pro retardér bych použil 3ks https://www.vente-bloc-beton.fr/wp-content/uploads/2021/04/vente-bloc-beton-80-080-securiblock-1536x2048.jpg v přesně definované pozici vůči sobě, která by byla zakreslena v řádech a odpadly by všechny dohady. smajlík
10. 4. 2024 10:274
0 0
Jeste bych dal na bok cervenobilou placacku o sirce zrcatka a pod ni na zem stejne siroky 10 cm vysoky hroty. smajlík
10. 4. 2024 13:385
2 0
Původně napsal HaGen
Pro retardér bych použil 3ks https://www.vente-bloc-beton.fr/wp-content/uploads/2021/04/vente-bloc-beton-80-080-securiblock-1536x2048.jpg v přesně definované pozici vůči sobě, která by byla zakreslena v řádech a odpadly by všechny dohady. smajlík
Ta kostka má půl tuny, takže rozjeté auto se o ni sice dost poškodí, ale hlavně ji dokáže nárazem odsunout. A v ten moment už ji nikdo z pořadatelů nedá zpátky a retardér bude pro další posádky jiný.
10. 4. 2024 14:046
0 0
Ono bude stacit, kdyz se bude organizator ridit tim, co je v SPR, pak to normalne funguje. Pokud nepochybi rozhodci faktu.
10. 4. 2024 18:067
0 1
Původně napsal Shacki
Nejde to. Už většině obcí musíš slíbit, že před vjezdem do vesnice bude retardér, jinak tě nepovolí průjezd.
Tak pak už jenom zbývá socialismus ,v té době se nic neřešilo a každá vesnice si vážila toho že tam jezdily závodní auta.To jsi mě moc nepotěšil,ach jo.
10. 4. 2024 20:088
0 0
Tady kde o to, že byl na retardér použit prázdný sud, který spadne tak jako tak když trochu více zafouká nebo i když o něj vůz jenom lehce škrtne. Stačí sud zaplnit z poloviny pískem nebo vodou a hotovo. Sud by nespadl ani větrem ani když by ho vůz škrtl.
11. 4. 2024 05:329
0 0
Pár let zpět se dávalo 5s za kontakt a 30s za rozražení, byly s tím problémy, tak se to změnilo do dnešní podoby. Za kontakt nic a za úplné posunutí mimo základnu 30 vteřin - což funguje a dává smysl za předpokladu, že je to tvořeno tím velkým těžkým balíkem jak má. Zde to ani nebyl retardér, ale dle ZU nějaký valašský výmysl “vymezení průjezdu” s rozhodčím faktu a tím, že za nedodržení průjezdu udělí ředitel 30 vteřin. Tenhle konkrétní sud byl v podstatě anticut v odbočení na hlavní cestu a lehký kontakt bokem auta s ním už stačil na penalizaci 30s. (SPR 53.7.2. Pro vymezení jízdy mohou být použity jakékoliv dobře viditelné a neodrazitelné pevné zábrany (zaražené kůly, těžké balíky, velké pneumatiky zakotvené v zemi, betonové jehlany, balvany apod.) s minimální výškou 40 cm. KVŮLI SNADNÉ POHYBLIVOSTI NEJSOU POVOLENY SUDY (ANI NAPLNĚNÉ)). Zde byl sud úplně prázdný a vyvrátit šel doslova jedním prstem.
11. 4. 2024 09:1810
0 0
Původně napsal HaGen
Pro retardér bych použil 3ks https://www.vente-bloc-beton.fr/wp-content/uploads/2021/04/vente-bloc-beton-80-080-securiblock-1536x2048.jpg v přesně definované pozici vůči sobě, která by byla zakreslena v řádech a odpadly by všechny dohady. smajlík
Je videt, ze jste nikdy neorganizoval RZ. Vse, co zasahuje do cesty, tam muzete dat az po uzvreni trati a odstranit hned po jejim otevreni, zravidla ve 2 lidech. Tohle je absoulutne nerealne
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!