Tomáš Kostka vítězem Pražského Rallysprintu
Pražský Strahov a okolí Velkého Strahovského stadionu a patřilo tuto sobotu rychlým vozům z rally a špičkovým posádkám z České republiky i zahraničí. V Praze se totiž uskutečnil již dvaadvacátý ročník tradičního Pražského Rallysprintu. Tisícovkám diváků, kteří sledovali zápolení české rally špičky, přálo počasí a dovolilo jim tak vychutnat si atmosféru jednoho z posledních motoristických podniků sezony 2016, stejně jako tisícovkám diváků, kteří sledovali online přenos z rychlostních zkoušek na internetu.
Po velkém souboji se nakonec z vítězství ve XXII. TipCars Pražském Rallysprintu mohla radovat posádka Tomáš Kostka – Ladislav Kučera s Fordem Focus WRC, kteří sváděli velký souboj s Janem Dohnalem navigovaným Jaroslavem Křapkou, také s Fordem Focus WRC. Dohnal ale nakonec při jedné z okruhových rychlostních zkoušek obkroužil o jedno kolo méně a Kostka měl cestu k vítězství volnou. Druhé místo na XXII. TipCars Pražském Rallysprintu je velmi dobrým výsledkem slovensko – české posádky Martin Koči – Lukáš Kostka, kteří startovali s Fordem Fiesta R5. Třetí místo v silné konkurenci vybojovala posádka Vojtěch Štajf – Karel Janeček se Škodou Fabia R5, kdy motoristický novinář Vojtěch Štajf vyrovnal svůj nejlepší výsledek na Pražském Rallysprintu, kterým bylo dosud třetí místo. Za volantem nejrychlejšího produkčního vozu seděl Martin Semerád navigovaný Bogdanem Kondziolkou a nejrychlejší vůz s pohonem přední nápravy okolo Strahova vodila posádka Jakub Rejlek – Tomáš Hauptvogel, kteří závodili s Citroënem DS3 R3T.
Závěr samotného XXII. TipCars Pražského Rallysprintu byl ovlivněn úrazem jednoho z diváků, který díky neopatrnosti spadl z ochozu stadionu, který nebyl určený jako místo pro diváky. Tato nehoda neměla žádnou příčinu v probíhající automobilové soutěži, ale zásah záchranářů na místě si vynutil zrušení poslední rychlostní zkoušky a výsledky se tak započítávaly po odjetí čtyř rychlostních zkoušek.
Kompletní výsledky XXII. TipCars Pražského Rallysprintu a další informace o soutěži najdete na www.prazskyrallysprint.cz
to Shacki - Herold měl smůlu na vysoké číslo, to se stává. Může si stěžovat, může naříkat, ale to je asi tak vše..., já být na jeho místě, tak příští rok vrazím peníze jinam.
Pokud mám start RZ1 v 9:30 a RZ2 v 10:30, přičemž mám na startu 60 aut v minutových intervalech, tak se prostě ten harmonogram nedá dodržet. K tomu tam 15 minut krouží 4 bezpečnostní auta (proč tolik tak dlouho?, nějaké to zpoždění) a rázem start RZ2 měl sekeru půl hodiny. To prostě od pohledu nešlo dodržet, a i když se RZ2 zrušila po nějakých 30 autech, tak se to nedohnalo, naopak. RZ4 už měla snad hodinu zpoždění a ještě před tím incidentem už jsem slyšel, že se RZ5 možná zruší, že se to nestíhá (neověřená info). To prostě není jen vysokým startovním číslem a smůlou. Platí stejné startovné jako každý jiný a měl by mít za to stejné podmínky, jako ti na začátku.
nevím, jak je na tom organizátor týhle akce politicky, ale fakt jsem ho nikdy neviděl běhat v triku s logem "vlastenecký" kapely, co si svý jméno píše podivnou formou švabachu (fakt vlastenecký)
s Engem souhlas, má to neskutečně v rukách
to wimmer: jak by sis představoval pořadatelské zajištění? U cíle 4.RZ byla banda agresivních opilců, kteří na každou vestu sprostě řvali. Byli až za fotobuňkou, tam auta už brzdila. To měl pořadatel závod zastavit? Příští rok se těš�...
Jak bych si představoval pořadatelské zajištění konce RZ 4? Třeba tak, že bude v první řadě u odbočení na nový úsek vyznačená úniková zona (nakonec ji páskoval nějaký sebevražedný pořadatel v průběhu RZ potom, co tam probrzdil p. Pokorný). Dále měl u odbočení do jednosměrky stát pořadatel, který na tuto cestu nikoho nepustí, pak by se nestávalo, že se po úzké cestě potulovali diváci i s malými dětmi těsně před startem. Ostatně někteří ani nevěděli, že se pohybují po trati RZ, chyběly cedule i pořadatelé. To, že se v úzkém místě najednou objevil pořadatel, který ani netušil, že se zhora blíží první posádka, která ho nejspíš přejede také nebylo úplně dobře. Zástupy diváků, kteří se v průběhu RZ vydávaly ze servisu až k trati RZ u stanoviště STOP také měly asi zůstat za bránou, pořadateli by pak odpadly zbytečně stresové situace. Je smutné, když soutěži přihlížejí hordy policistů, a hladký průběh soutěže naruší skupina pěti opilých diváků. Čin pořadatele, který volal na start, že se zastavuje závod a zbytek se ruší jsem nepochopil (opravdu to nebyl žádný činovník FASu, jak psal někdo výše, ale pořadatel u cíle RZ). Vyvěšení žluté vlajky skoro celé špičce startovního pole jsem také nepochopil, tím spíše, že ji nikdo až na Honzu Černého nerespektoval. Kontakt mě dávat nemusíš, pořadatele znám. Během roku se spolupodílím na věštině soutěžích v ČR, takže dobře vím o čem to je. Být to na jiné rally, měl by úsek s takovou diváckou návštěvností alespoň deset pořadatelů. Přišlo mi, že na celý tento úsek byl pouze jeden aktivní pořadatel. který z toho byl zbytečně vystresovaný a ke konci i sprostý.
Hordy policistů tam byly úplně na ... nic. Jooo, občas zasáhli, byl jsem svědkem. Sami nevěděli, jak se k tomu postavit.
Nemluvil bych o hladkém průběhu soutěže, ale těch opilců tam bylo asi 15 a 2 - 3 vesty s tím nic nenadělají. A už jsem tu někde psal, že redbullský výkon toho skopčáka nebyl jediný důvod ukončení.
Asi tak...
Rosťo- dobře, leč zbytečně... komu? Já se rád nechám poučit (případně zkorumpovat...)