26. 4. 2024 08:15 − 7421× − 3

Tovární jezdci se nezastaví

Sotva skončila Croatia Rally, pozornost továrních týmů se přesunula k dalším soutěžím.

Úvodní čtveřice soutěží bývá považována za přeci jen dost specifickou. Po dvojici vyloženě zimních podniků se pokračovalo na Safari Rally Kenya, která je také absolutně nesrovnatelná s některou z jiných rally. Croatia Rally je sice asfaltovým podnikem stejně jako další dva odehrávající se ve středu Evropy a Japonsku, ale oproti nim nabízí atypický typ tratí. Ne nadarmo se tak traduje, že prvním skutečně objektivním srovnáním sil jednotlivých posádek a týmů je až pátý podnik odehrávající se v Portugalsku. Tato tradiční rally na posádky čeká o druhém květnovém víkendu a startovní listina jako obvykle praská ve švech. Znát je to hlavně v případě doprovodné série WRC2, která každoročně v Portugalsku patří mezi ty nejlépe obsazené. Letos se tam mezi takřka čtyřmi desítkami aut Rally2 objeví i Teemu Suninen nebo Pierre-Louis Loubet, kteří letos ještě nestartovali.

Sestava továrních vozů královské kategorie Rally1 se oproti Chorvatsku rozrostla na devět exemplářů. Kromě Sébastiena Ogiera totiž za volant Toyoty GR Yaris Rally1 usedne i úřadující mistr světa Kalle Rovanperä. Fin se začátkem týdne objevil na italském ostrově Sardinie, kde tovární stáj Toyoty zahájila testování nejen na italský šestý podnik, ale zároveň se tam připravují i na nejbližší podnik v Portugalsku. Ve středu převzal volant továrního Yarisu Elfyn Evans, který se ještě o víkendu v okolí Záhřebu neúspěšně pokoušel o obhajobu loňského triumfu. Velšan si ani neodpočinul a už se musel přeorientovat na šotolinový styl řízení a hltal další soutěžní kilometry.

Svou karavanu rychle přesunuly i zbylé dvě tovární stáje. Jen si jedna parta u hypermarketu v Jablanovci zabalila zázemí, druhá už rozbalovala stany v Portugalsku. Jezdci lehce zrelaxovali, přepnuli své mentální nastavení a pokračují v plném nasazení. Tým Fordu i Hyundaie se objevil hned začátkem týdne v Portugalsku, cíl jejich testů je tak více než zřejmý. Sotva Grégoire Munster prožil svou první letošní soutěž bez závažnějších komplikací, už seděl za volantem Fordu Puma Rally1 znovu a připravoval se na první letošní evropskou šotolinu. Hyundai i20 N Rally1 dostal nejprve k dispozici Ott Tänak, aby jej pak ve středu vystřídal jeho parťák a lídr MS Thierry Neuville. Jejich testování se konalo s poctivou diváckou kulisou.

A diváci se o víkendu v oblasti, kde se jezdí portugalský díl světového šampionátu, mohou těšit na třetí podnik portugalského mistrovství. Ten bude z testovacích důvodů výrazně obohacen světovými hvězdami. Daní Sordo tam letos poprvé prožene Hyundai i20 N Rally1, ale zdaleka nejvíce o start projevili zájem posádky WRC2. Chybět nebude kompletní trojice Citroenů C3 Rally2, tedy Yohan Rossel, Nikolay Gryazin a Marco Bulacia. Do kokpitu Toyoty GR Yaris Rally2 se vrací Jan Solans a první ostré kilometry se Škodou Fabia RS Rally2 čekají Pierre-Louise Loubeta a Joshe McErleana.

Komentářů celkem: 3
26. 4. 2024 09:061
0 0
Očekávám tuhý boj (jako loni na Safari) Ogi vs Kalle. smajlík
26. 4. 2024 12:072
0 0
No, na Švédsku taky vsichni cekali souboj Ott vs Kalle a vime jak to dopadlo :D Tesna bitva by byla fajn, ale nemyslim si, ze k ni dojde
28. 4. 2024 17:593
0 0
Věřím, že Ogi Kalleho potrestá! :-D
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!