BFGoodrich Drivers Team – jak se hlasovalo?
Ve čtvrtek dopoledne čtrnáct českých motoristických novinářů hlasováním vybíralo jezdce, který dostane možnost startovat v rámci projektu BFGoodrich Drivers Team s vozem kategorie S2000 na zlínské Barum Rally. Teď už všichni víme, že tím šťastlivcem je Pavel Valoušek, ale pojďme se podívat jak hlasování probíhalo a co mu předcházelo.
Marc Van Dalen
Prvním mezníkem byl podpis spolupráce BF Goodrich, týmu Kronos a společnosti Mediasport, která projekt zaštítila v České republice. Nutno podotknout, že bez této společnosti by byl projekt BFGoodrich Drivers Team v lepším případě na Barum Rally nejistý. Do 15. 7. 2008 mohli soutěžní jezdci posílat přihlášky do tohoto projektu. Čtenáři jistě zaznamenali seznam přihlášených, který se mimo jiné objevil zde. Je dobře, že se do projetu přihlásilo tolik rozličných jmen. Z počátku jsem se obával, aby i v tomto případě nezvítězila česká podezíravost, kdy je podle některých vše již dávno dopředu jasné. Osobně si cením všech, kteří se do projektu přihlásili, a nesli tak dobrovolně kůži na trh. Cena byla sice lákavá, ale i tak to chtělo od přihlášených jistou dávku odvahy.
Hlasování
Následovala pětice jezdců, která postoupila do užšího výběru. Kostka, Valoušek, Šlehofer, Trojan a Orsák. Musím přiznat, že všechna jména až na jedno jsem v seznamu očekával a sám bych je tam zařadil. Podle mého názoru by nikdo z výše jmenovaných jezdů České republice ani sám sobě ostudu neudělal. Záleželo jen na tom, zda-li novináři podpoří jezdce, kteří jsou zkušení a rychlí, mohou bez debaty zajet hodně vysoko v pořadí, nebo zda-li novináři podpoří dravé mládí, kterému tato volba může pomoci nastartovat kariéru.
Hlasování
Seznam čtrnácti českých hlasujících novinářů uveřejněný níže obsahuje dobře známá jména z dosti širokého spektra médií informující o motorismu. Opět jen sám za sebe mohu prohlásit, že nikdo z jezdců jejich okolí ani nikdo jiný se nepokoušel ovlivňovat moje mínění a výběr.
Hlasující novináři
Petr Krutský – Česká televize
Martin Kunetka – mediasport.cz
Jan Černý – Auto Car
Marek Felt – Offroad magazín
Jiří Uhlíř – Deník Sport
Michal Štěpanovský – Svět motorů
Petr Eliáš – eWRC.cz
Jaroslav Jugas – magazín Rally
Radek Malina – deník Právo
Jan Vaškovič – Autosport.cz
Karel Malina – Motorsport magazín
Tomáš Železník – Mladá fronta DNES
Robert Tesař – ČTK
Jakub Rejlek – Auto Hit
Konkrétní volba probíhala tak, že v první části byla novinářům představena pětka jezdců, abecedně jeden po druhém. Byly promítnuty krátké šoty a informace o jejich kariéře. Následně hlasující novináři obdrželi hlasovací lísky, kde měli označit jednu z pěti variant od A do E. Do zapečetěné losovací urny pak jeden po druhém za dohledu ostatních kolegů, kamer a objektivů fotoaparátů vhazovali své hlasovací lístky do urny. Záhy se krabice s vhozenými lístky ujal Filip Schovánek, který opět za dohledu všech přítomných předčítal jednotlivé volby na hlasovacích lístcích. Za sebe mohu prohlásit, že celá volba proběhla naprosto regulérně a bez pochyb.
Hlasující novináři
Celkový výsledek je dobře znám, připomeňme jen že Pavel Valoušek získal celkem devět hlasů, Jan Šlehofer tři hlasy, Jarin Orsák dva, Tomáš Kostka jeden a Karel Trojan žádný hlas. Výběr umožnil Pavlu Valouškovi aby startoval na domácí Barum rally Zlín se špičkovým vozem. Čeští fanoušci tak uvidí jedno špičkové S2000 navíc a k tomu v rukou zkušeného a velmi rychlého soutěžního jezdce. Podle mého názoru dnešní volba nemá poražené, protože i samotná účast mezi pěti vyvolenými stojí za povšimnutí a za uznání.
Foto: Zdeněk Sluka
Valda ok,ale spíš bych též dala šanci někomu koho by to mohlo posunout, zviditelnit,pomoci v kariéře.. Docela jsem se těšila,že bude vybrán třeba někdo takový..