Ondřej Plšek - eWRC.cz
11. 12. 2008 17:14 − 2882× − 38

Budoucí vozy WRC jen na základě dnešních S2000?

Na zítřejším zasedání světové rady se má rozhodnout o budoucnosti mistrovství světa.

Již delší dobu probíhá diskuze o budoucnosti mistrovství světa v rally. Jedna věc je jasná, současné vozy WRC budou nahrazeny novou kategorií, která převezme pojmenování WRC. Nové vozy WRC by tak měly vzniknout přestavbou současných vozů S2000 a skupiny N. Potřebný kit by stál méně než 30 tisíc euro a nové vozy WRC by tak byly výrazně levnější než současná wéercéčka.

Světová rally komise provedla detailní analýzu obou kategorií a dospěla k názoru, že by bylo příliš obtížné udržet obě dvě tyto kategorie v rovnováze. Z tohoto důvodu vše nasvědčuje tomu, že na zítřejším zasedání světové rady se bude jednat jen o vozech S2000, které se mají stát základem nových vozů WRC. Toto rozhodnutí by se silně dotklo Subaru, které by muselo vyvinout úplně nový vůz. Japonská automobilka v posledních letech investovala velké prostředky do Imprezy skupiny N a nedávno přišla na trh s úplně novým modelem.

Zítra má být také oficiálně rozhodnuto, že pět vítězů Pirelli Star Drive pojede s Mitsubishi Lancer Evo X od společnosti Ralliart Italy. Jedním z těchto jezdců je i český jezdec Martin Semerád.

Komentářů celkem: 38
11. 12. 2008 22:4621
0 0
On se možný konec WRC nedá srovnávat s koncem skupiny B. Béčka byla auta s výkonem formule1, ale jezdících po obyčejných cestách. Táhlo to lidi a zvládnout takovouhle techniku bylo opravdu o něčem. Takže ty tragédie roku 1986 vedly k tomu, že Béčka skončila. Ještě připomenu, že před těmi smutnými událostmi se plánovala skupina S. To měly být vůbec speciály, podle, který nemusely vycházet ze seriového sporťáku, jako Béčka. Takže by tyhle auta byla ještě lehčí a výkonnější. Ale samosebou po roce 1986 to okamžitě padlo. WRC by měly končit vlastně jenom proto, že se to chce. Mě osobně nevadí, že se pojede míň podniků v sezóně, spíš mi vadí kde a na jakým povrchu. Rozhodně si myslím, že S2000 s turbem, nebo s nějakým kitem, určitě nebude o moc levnější než současný WRC, kde je i tak dost omezený použití elektroniky, oproti autům WRC do roku 2003. A nemyslete si, že s předělanou S2000 bude MS pestřejší. I tak už dnes Peugeoty 207 vyhrávají, jak na běžícím pásu. A spousta jezdců opouští svoje tradiční značky a chtějí jezdit jenom s tímhle. Tak aby pak dominanci Citroenu nevystřídal Peugeot. A zase se bude psát jak je to nuda, že zas vyhrává jeden tým.
11. 12. 2008 22:5522
0 0
M-Rallyteam: A třeba zrovna mistr IRC Rossetti přechází z toho úžasnýho auta k Fiatu. Ono ani tak nejde o to, že kraluje jeden tým, ale aby na startu bylo víc aut a víc značek. WRC...co by jezdilo za chvíli ? Už teď je aut S2000 víc jak WRC-ček a pár dalších značek staví auta, tak to asi nebude špatná cesta.
11. 12. 2008 23:0223
0 0
pardon Mistr Itálie a 4. v IRC
11. 12. 2008 23:1024
0 0
Možná, že teď se S2000 jeví jako dobrý řešení, ale ono s tou S2000 je to jako s každou kategorií, která začíná. Je hodně zájmu, ale pak to časem upadne. Stačí si vzpomenout na kit cary, i začátky WRC, kolik značek do toho šlo. A Rossetiho přestup není pro mě až zas takový překvapení. Má šanci být v továrním týmu a pak i v minulosti dobří jezdci opouštěli tým, ve kterým vyhrávali, řekněme do toho slabšího. I když Fiat zas tak slabý není, je to jediný tým, který Peugeutům stačí.
11. 12. 2008 23:1725
0 0
Hmm, tak co teď? Budeme si asi muset najít jiný sport, jen netuším jaký smajlík
11. 12. 2008 23:2226
0 0
Uvidíme, zatím je moc brzy. Ale WRC prostě tak jak je už udržet nejde.Těch aut už je málo delší dobu, ale co udělat není snadný. To samé F1, tam se toho musí změnit moc a nikdo neví jak a místo snížení nákladů je to stejné nebo horší s jakoukoli změnou, protože pokud má 1 motor vydržet dýl, tak se vysype mraky peněz na vývoj motoru, který musí mít jiný přednosti.
11. 12. 2008 23:2927
0 0
no jasne ze casom to upadne a bude treba nieco nove, to je normalny cyklus a ja na nom nevidim nic zleho. O 10-12 rokov padne s2000 a pride zase raz nieco mozno naspät zadne nahonysmajlík a 400 konove motory a mozno vznasadla
11. 12. 2008 23:3328
0 0
ale co sa tyka f1, tak fia je chora- bezpecnost a znizit naklady, preto vymyslia zakaz prezuvania ako kedysi-efekt gumy ktore idu nadoraz a znizenei bezpecnosti, zakazali gumy bez draziek, efekt? opät ich budu moct f1ky mat
12. 12. 2008 00:0429
0 0
Zlevnění WRC není IMHO řešení problému WRC. Problém je málo peněz, špatná propagace, špatné vysílací časy, špatná režie televizních záznamů. Z toho plyne malé povědomí o tomto sportu, z toho plyne mélo peněz za reklamu, malá propagace značky. Komu by se do toho chtělo. S2000 dopadne i při poloviční ceně stejně, pokud se nezlepší příjmy. V F1 na to jdou jinak a v zásadě to funguje.
12. 12. 2008 05:3530
0 0
Maestro , plne s tebou suhlasim.
To M-Rallyteam : chlapce nemiesaj halusky s hruskami.
12. 12. 2008 07:5431
0 0
za pár let FIA navrhne, aby se jezdilo pozpátku...
12. 12. 2008 08:3932
0 0
Závod dělajů závodem jezdci, né auta. Jakou palbu jel Loeb s c2 s1600 na Rallye du Var. Kdo nechce chodit na závody ať nechodí, ale tvrzení, že je to konec rally mi přijde jako nesmyslné panikaření, až hysterie.
12. 12. 2008 08:4533
0 0
je to skoda,ale nevidel bych to tak tragicky
12. 12. 2008 09:2734
0 0
já teda nevím, ale pochopil jsem to tak, že 30 tisíc eur bude stát přestavba z Enka nebo S2000 tak co plašíte, že se za to nedá postavit ani Nko.
12. 12. 2008 10:4835
0 0
Tak to Semeradovi jr. preju, jestli bude mit prilezitost jet s Pripravenym evo X , myslim, ze se ukaze. To bude šupa, CZ reprezentace jak kráááva. smajlíksmajlíksmajlíksmajlík Otázka, zda-li si toho v komerčních médiích někdo všimne... smajlík
12. 12. 2008 11:2636
0 0
Souhlas s Uroborem... wrců je samozřejmě škoda, ale příchodem s2000 přijdou i pozitiva (škodovka, široký startovky...), navíc v krizi, která nás nejspíš teprve čeká, to rozhodnutí nemůže dopadnout ani jinak. Já se na to docela těšim!
12. 12. 2008 12:4937
0 0
..to crumpl:ka to zase chapu tak,ze s obou kategorii to nepujde a tak budou jednat jen o tride S2000...no u Subaru z toho musi mit radost...
12. 12. 2008 13:0838
0 0
prave, že buď přestavba z N4 nebo z S2000 ani jedno není jasně řečeno a to je to o čem se bude jednat. Takže z jednoho nebo druheho za 30 tisíc EUR. Jasné a pochopitelné. Jsem pro to překopat z S2000 to je aspoň závoďák ne jako Enko.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!