13. 12. 2008 20:17 − 3699× − 72

Jak bude vypadat nový kit pro S2000?

Na zasedání v Monaku se sice rozhodlo, že nové vozy WRC budou na bázi S2000, nikdo ale zatím oficiálně neřekl, co budou mít jiného.

Na zasedání v Monaku se sice rozhodlo, že nové vozy WRC budou na bázi S2000, nikdo ale zatím oficiálně neřekl, co budou mít jiného. To je docela zvláštní, protože když něco rozhodnou, měli by také oznámit, jak si ten přídavný kit vlastně představují.


Speciály WRC čeká v MS poslední sezóna

Na světlo tak vyplouvají pouze neoficiální informace. Podle nich by se přídavný kit měl podobat tomu, co se kdysi označovalo jako S2000+. Vozy tedy dostanou malé turbo a díky němu i jiné sací a výfukové potrubí. Řazení by mělo být na volantu, jakákoliv jiná přídavná elektronika ale nebude povolena. Poslední změnou tak bude přední spojler a velké zadní křídlo. Výsledkem těchto úprav by měl být zhruba o 50 koní vyšší výkon motoru. Cena celého tohoto přídavného kitu by pak měla být do 30 000 euro a ten bude povolen pouze v MS.

Teď už si jen můžeme tipnout, kdy budou nové předpisy oficiálně vydány, aby týmy mohly začít nové vozy připravovat.

Komentářů celkem: 72
17. 12. 2008 11:5461
0 0
2Foly: a mé dvě sériové Škody Rapid mají kompresní poměr 9,5smajlík a to jsou 1.3 bez "i"smajlík
17. 12. 2008 11:5862
0 0
Měl bych tu dotaz mimo téma, tak se doufám nebudete zlobitsmajlík
Když do auta naleju N98 místo N95, co to udělá s motorem? Poškodím ho tím nebo ne? Jaký má vliv oktanové číslo na motor? Díkysmajlík
17. 12. 2008 15:0963
0 0
Tak záleží co máš za auto a co píšou na nádrži...třeba já mám od 95, takže 98 mu chutná víc...jede to rychleji a měl by snad i být čistší. Problém je nalít nižší než jaký máš mít, tohle by ublížit rozhodně nemělo.
17. 12. 2008 17:1764
0 0
N98 motoru s předepsaným N95 určitě neuškodí o měřitelném přínosu ale hodně pochybuju, spíš to s výjimkou klidnějšího chodu při podtáčení vidím na placebo efekt ...
17. 12. 2008 18:3165
0 0
Mirek607: mám auto s karburátorem a poznám to dost. smajlík
17. 12. 2008 21:1966
0 0
Já mám viz výše uvedeno Škodu Rapid smajlík
17. 12. 2008 21:2367
0 0
Petr M.: Tak to tam klidně nalej, pak napiš jestli jsi poznal rozdíl.smajlík Já myslím, že jo.
17. 12. 2008 21:3368
0 0
Uvidíme, doufám, že rozdíl nebude jen v tom, že natankuju za stejnou cenu míň smajlík
18. 12. 2008 15:5469
0 0
Benzin o.č. 98 má oproti 95 tu výhodu, že hoří pomalejí a rovnoměrně (čím nižší OČ, tím víc se podobá bouchacím kuličkám). Pro kompresní poměry do 10 : 1 je to prakticky nedůležité, protože riziko samozápalu je celkově malé (pokud motor nevylepšil nějaký kutil domácí nějakým superodborným zásahem) a tudíž přínos pro takový automobil je prakticky nulový. U motorů s kompresním poměrem nad 10 : 1 může RON 98 nebo vyšší přispět k vyrovnanějšímu chodu, "zacelení" některých "zubů" výkonové křivky a ke snížení spotřeby paliva. Nárůst maximálního výkonu se pohybuje v řádech chyb měření. Samozřejmě automobilky počítají s nějakou kvalitu benzinu a nějakým průměrným uživatelem, vč. odchylek měření zpětné vazby regulačních prvků (lambda, detonační čidlo, atd.), takže v případě, že se uživatel rozhodne dlouhodbě používat benzin s vyšším oktanovým číslem, je ideální namapovat ECU takového vozu pro režim s benzinem RON 98+, čímž už k nárůstu výkonu - a to především ve středním pásmu otáček - prokazatelně dojde. V případě originální ECU na RON 95 (a výrobce raději počítá s RON 91) má větší vliv na výkon např. vlhkost a složení vzduchu. Větší vliv na reálnou rychlost auta ale mají brzdy, odpružení, atd.
18. 12. 2008 16:3470
0 0
Je teda fakt, že já mám zvětšené trysky cca 3x smajlík Asi proto je to znát.
18. 12. 2008 22:2071
0 0
a jak mám u stotřicítky načipovat ECU?smajlík Já to zkusím, pokud bude cena benzínu tak jako teď a sníží mi to spotřebu (aspoň) přes zimu tak budu rád. Přes léto z toho 21let starýho motoru asi nedostanu, když v létě jezdím po městě za 7 a mimo za 5,8-6 na 100km smajlík (i když mi to nikdo nevěří... ;) )
19. 12. 2008 00:4772
0 0
zdar, trochu upřesním, spíše pololaickým jazykem: u motorů s plovoucím předstihem regulovaným čidlem klepání se v jisté míře projeví vliv RON na výkon, spíše ale odezvu motoru. V Hondách VTEC je to dost markantní, obecně platí, že výrobce počítá s jedním benzínem /RON 91,95,98/ při konstrukci a zbytek je marketing. Vím, že Fabia 1,4 MPI 74kW měla předepsanou 98, to je úlet, pak mluvčí blekotal, že se dá jezdit i na 95 a pak začli lepit jiné doporučující nálepky a bylo. Pro dokonalé spálení je třeba optimalizovaný kompresní poměr, předstih nebo celá mapa. Pokud mám motor na 95 a leju tam 98, tak akorát hoří na ventilech a moc si nepomůžu, pokud do motoru na 98 leju 95, klepe nebo se posune na menší předstih a jede míň. Mr. Cimba jste asi naprdli s Hansem smajlík , ale ten tomu rozumí asi nej, ale teorie motorů jsou cca 4 semestry, to není do diskuze, ale zhruba jak jsem to napsal výše. A chlapi, co je to oktanové číslo?? ... Procentuelní poměr isooktanu ve směsi s n-heptanem, která ve zkušebním motoru vykazuje stejnou detonační odolnost jako zkoušené palivo...fakt si to pamatuju z hlavy,nevím proč smajlík)
Ad ceny - NIKDY NIC nestálo cenu, kterou stanovila FIA, S-1600 měly předepsáno tuším 100k EUR, reálně to stálo konkurenceschopné 2x tak. "Turbo kit" musím zkonstruovat, vyzkoušet, vyrobit, mít zisk a pak spočtu cenu. Začít od ceny je dost naivní, leda že by to MAX dolepil ze svého?? No, asi ne...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!