Návrat italské legendy
Milovník italských sportovních vozů Dan Štangl se rozhodl, že na české tratě vrátí legendární „Deltu“. Soutěžní vůz, který v devadesátých letech sbíral vavříny na světových i domácích soutěžích se díky posunutí hranice v soutěžích historických vozidel může vrátit do soutěží v České republice. Pro české fanoušky se tím otevře možnost vídat tento skvost v soutěžích historických vozidel, které jsou svou pestrostí startovního pole divácky velmi oblíbené již nyní. Mezi historiky by se tak zařadil první vůz s pohonem všech kol. Nechme ale mluvit Dana Štangla.
Lancia Delta Integrale u nového majitele
„Jak někteří fanoušci ví, bylo mne v minulých ročnících rally historiků možno vídat s extovárním Fordem Fiestou. Láska k italským vozům a posun časového ohraničení pro historiky nás vedl k zamyšlení co dál. Ve hře byla Alfa Romeo Gtam, kterou mám doma, ale tím posunem se stala málo konkurenceschopná. O Lancii Delta jsem vždy snil, a čím dál tím víc mi z toho vycházela. Mnozí mne odrazovali, že je to hodně poruchové auto, náročné na řízení a podobně. Jak jsem ale v průběhu roku zjišťoval, tak to tak při správném přístupu vůbec nemusí být. Ostatně tak jako u všeho. Moje zarputilost a nakonec i trochu náhoda uvedla tuhle myšlenku v život.
Těsně před vánocemi se mi povedlo koupit jeden exemplář Delty Integrale Gr. A, jež ležel neuvěřitelných 12 let ve stodole! Jde o vůz, který se velmi krátce zúčastnil Německého mistrovství v letech 1990–91. Poté změnil majitele, ale již bez dalšího soutěžního využití. Je to první verze Integrale s 8ventilovým motorem, jež má větší přenos síly na přední nápravu. To více vyhovuje mému jízdnímu stylu. Není to ta nejostřejší verze a do továrního speciálu má daleko, ale stav důležitých komponentů je velmi dobrý a nikdy nebyla bouraná!
Lancia Delta Integrale u nového majitele
V současné době prochází kompletní repasí vše důležité a nutné. Termín prvního nasazení do rally není ještě zcela zřejmý a to i vzhledem k tomu, že nemáme uzavřeny všechny jednání s partnery. Úkol pro letošek je, naučit Lancii fungovat a sebe s ní také. Přece jen je podstatně rychlejší než Fiesta,“ říká k připravovanému vozu Dan Štangl.
Na fotografiích je vidět Lancia Delta Integrale Dana Štangla krátce po tom, co ji zakoupil. Na autě bude ještě hodně práce, ale výsledek by mohl potěšit nejednoho fandu rally. Dan nám již teď slíbil, že budeme mít možnost sledovat znovuzrození tohoto soutěžního vozu detailněji.
Dan Štangl ještě s ostrým Fordem Fiesta
Ex tovární auto za tyhle peníze není k mání...........