14. 1. 2009 14:23 − 4921× − 47

Návrat italské legendy

Na české rychlostní zkoušky historických rally se vrátí legendární Lancia Delta Integrale.

Milovník italských sportovních vozů Dan Štangl se rozhodl, že na české tratě vrátí legendární „Deltu“. Soutěžní vůz, který v devadesátých letech sbíral vavříny na světových i domácích soutěžích se díky posunutí hranice v soutěžích historických vozidel může vrátit do soutěží v České republice. Pro české fanoušky se tím otevře možnost vídat tento skvost v soutěžích historických vozidel, které jsou svou pestrostí startovního pole divácky velmi oblíbené již nyní. Mezi historiky by se tak zařadil první vůz s pohonem všech kol. Nechme ale mluvit Dana Štangla.


Lancia Delta Integrale u nového majitele

„Jak někteří fanoušci ví, bylo mne v minulých ročnících rally historiků možno vídat s extovárním Fordem Fiestou. Láska k italským vozům a posun časového ohraničení pro historiky nás vedl k zamyšlení co dál. Ve hře byla Alfa Romeo Gtam, kterou mám doma, ale tím posunem se stala málo konkurenceschopná. O Lancii Delta jsem vždy snil, a čím dál tím víc mi z toho vycházela. Mnozí mne odrazovali, že je to hodně poruchové auto, náročné na řízení a podobně. Jak jsem ale v průběhu roku zjišťoval, tak to tak při správném přístupu vůbec nemusí být. Ostatně tak jako u všeho. Moje zarputilost a nakonec i trochu náhoda uvedla tuhle myšlenku v život.

Těsně před vánocemi se mi povedlo koupit jeden exemplář Delty Integrale Gr. A, jež ležel neuvěřitelných 12 let ve stodole! Jde o vůz, který se velmi krátce zúčastnil Německého mistrovství v letech 1990–91. Poté změnil majitele, ale již bez dalšího soutěžního využití. Je to první verze Integrale s 8ventilovým motorem, jež má větší přenos síly na přední nápravu. To více vyhovuje mému jízdnímu stylu. Není to ta nejostřejší verze a do továrního speciálu má daleko, ale stav důležitých komponentů je velmi dobrý a nikdy nebyla bouraná!


Lancia Delta Integrale u nového majitele

V současné době prochází kompletní repasí vše důležité a nutné. Termín prvního nasazení do rally není ještě zcela zřejmý a to i vzhledem k tomu, že nemáme uzavřeny všechny jednání s partnery. Úkol pro letošek je, naučit Lancii fungovat a sebe s ní také. Přece jen je podstatně rychlejší než Fiesta,“ říká k připravovanému vozu Dan Štangl.

Na fotografiích je vidět Lancia Delta Integrale Dana Štangla krátce po tom, co ji zakoupil. Na autě bude ještě hodně práce, ale výsledek by mohl potěšit nejednoho fandu rally. Dan nám již teď slíbil, že budeme mít možnost sledovat znovuzrození tohoto soutěžního vozu detailněji.


Dan Štangl ještě s ostrým Fordem Fiesta

Komentářů celkem: 47
19. 1. 2009 20:5241
0 0
to karburator: dělám si ho sám s mým mechanikem. Spolujezdec je ze stejné rodiny. Akorát syna nahradil otec, to víš zkušenosti jsou zkušenosti.... smajlík ba ne, mladej chce sám jezdit volné podniky.
20. 1. 2009 10:3942
0 0
Pro zajímavost, jaká je na fiestu vyvolávací cena?smajlík
20. 1. 2009 22:3443
0 0
to Marec: Fiesta stojí vč. 3 sad kol a dalších dílů 350.000,- Kč. Jiné
Ex tovární auto za tyhle peníze není k mání...........
21. 1. 2009 21:4044
0 0
Dane, kolik z Deltičky dostaneš koní? Rád bych si porovnal pár základních technických údajů s Tvou předešlou Fiestou, pomůžeš mi? Jo a v jakých barvách se nám s mazlem představíš?smajlík
21. 1. 2009 23:1145
0 0
to karburator: barvy ještě nevím. K výkonu je ještě brzo se vyjadřovat, navíc je pro mne přednější výdrž motoru a jsme omezení restriktorem. Jediný údaj co se dá již nyní porovnat je "krouťák". Fiesta má okolo 160 Nm a Delta již v serii 295 Nm !
23. 1. 2009 15:2446
0 0
Super, to bude perfektní oživení startovního pole a konečně po dlouhé době zas něco italského na tratích MČR HA. Stejně je to zvláštní pocit vidět Deltu mezi HA, když jsem v historikách začínal se 128 Rally, tak se Delta ještě objevovala na tratích normálního mistráku... no jo člověk se pomalu stává taky historikem smajlík. Zdravím a držím pěsti, ať to v sezoně 2010 natřeš té germánské M3. Pavel.
28. 11. 2009 17:1147
0 0
Čaute lidi,kam se poděla ta Deltička?smajlíksmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!