12. 2. 2009 03:08 − 3958× − 31

Norský premiér a Loeb s C4 WRC HYmotion4 v Norsku

Ve voze Citroen C4 WRC HYmotion4 se při zahajovací show Rally Norway sveze premiér Jens Stoltenberg se Sebastienem Loebem.

Norský premiér Jens Stoltenberg se dnes sveze s mistrem světa Sébastienem Loebem ve voze Citroen C4 hybrid WRC. Tato akce se bude odehrávat na zasněžené dostihové dráze Bjerkebanen, pořadatelé si touto předstartovní show slibují větší účast nových diváků. V Bjerke aréně se dnes večer pojede superspeciálka od 20:00. V rámci open show se v aréně představí nejen Loeb s hybridní „céčtyřkou“ a ostatní přední rally jezdci, ale též freestyle motokrosaři, show sněhových skútrů a další zábava s ohňostrojem.


rallye-magazin.de

Druhý podnik mistrovství světa, Norská rally, je jedinou soutěží letošní sezony, která se bude odehrávat na zasněžených tratích. Než bude soutěž oficiálně zahájena, užije si Jens Stoltenberg svezení na dostihovém závodišti Bjerkebane v rámci open show před startem superspeciálky. "Stoltenberg je nadšenec, podporuje letošní norskou rally stejně jako v roce 2007. Hodnotí pozitivně naši snahu o rozvoj rally, je jasně vidět, že je takováto akce pro zviditelnění Norska na mezinárodní úrovni přínosná," řekl Even Wiger, ředitel Rally Norway. "Mít předsedu vlády zde na mistrovství světa v hybridním voze je naprosto fantastické. Vysíláme tím signály, že motorsport je skvělou možností pro vývoj technologie nových ekologicky šetrných vozidel."


rallye-magazin.de

Auto je samo o sobě velkou novinkou, jedná se o prototyp vozu WRC budoucnosti, koncept byl představen v roce 2008 na Motor Show v Paříži. HYmotion4 systém umožňuje ukládat a poté znovu využít část kinetické energie, která vzniká při brzdění. Energie je kumulována v bateriích v zadní části vozu. Může být posléze využita k dodání dalšího výkonu ke zrychlení, nebo se dá také jet samostatně na elektrický pohon, vůz pak nevydává žádný hluk ani nevytváří škodlivé výfukové plyny. Při konstantní rychlosti na elektrický mód má vůz delší dojezd přibližně o čtyřicet kilometrů a spotřeba paliva na přejezdech klesne o 30%.


rallye-magazin.de

Řidič si může zvolit ze čtyř režimů použití HYmotion4 systému:

  • standardní režim spalovacího motoru – obvykle na rychlostních zkouškách
  • režim spalovacího motoru s dobíjením energie – taktéž na tratích RZ k zlepšení odolnosti brzd a dobití baterií
  • režim elektromotoru s využitím energie – na přejezdových úsecích, ve městech, v servisu, zlepšuje dojezd vozu, snižuje hluk vozu ve městech
  • boost mode – režim spalovacího motoru v kombinaci s elektromotorem k využití v určitém okamžiku na rychlostní zkoušce, ve chvíli, kdy je třeba použít dodatečných 300 Nm, ale pouze po krátkou nezbytně nutnou dobu


rallye-magazin.de

Citroen C4 WRC HYmotion4 se představí na dostihovém oválu v Bjerke v půlených barvách (podobně jako v Čechách známe červenobílý vůz Mitsubishi Lancer Evo IX Milana Lišky), na levé polovině vozu budou známé barvy Citroenu Sport, design strany spolujezdce je založen na uklidňující kombinaci přírodních barev – kombinace bílé s odstíny zelené barvy. To má symbolizovat postoj Citroenu k životnímu prostředí, souvislost mezi výkonem v mistrovství světa rally a spolehlivostí a technologických inovací. „Je ostudou, že v nových předpisech není toto téma zakotveno,“ zlobí se Xavier Mestelan, technický šéf Citroenu. Olivier Quesnel k tomu dodal: „Byli bychom za podporu v našem snažení vděčni, ale takováto rozhodnutí jsou věcí FIA.“


rallye-magazin.de

"Toto ukazuje, že motorsport jde příkladem a stále více se snaží omezit ekologické následky. Rally-hybrid bude spolu s dalšími speciálními vozidly, poháněnými alternativním palivem vystaven během celé norské rally před ředitelstvím soutěže, " dodal Wiger na závěr.

zdroje:
rallynorway.com
rallye-magazin.de
citroenet.org

Komentářů celkem: 31
God
12. 2. 2009 12:5421
0 0
Citroen chce dokázat že je prostě nejlepší a na penězích jim nezaleží a myslím že i ta ekologie je jenom reklama!!!smajlík
12. 2. 2009 14:2822
0 0
Když chtěj být za ekology, proč nedávaj tu hydru do serióvých aut kterých chrlej milióny. Těch deset WRCéček to nevytrhne, i když jsou víc vidět. Ale ohánět se tím jak sem naštvanej ,že moje auto smrdí mi příjde zvláštní.
12. 2. 2009 15:2423
0 0
To je vývoj. Kam patří nafta už ukázala auta v Le Mans i letos na "Dakaru". Že auta budou jezdit na něco jiného už brzy je jasné. Benzín je asi jako dřív u lokomotiv pára. Není to takové, ale dnes už parní lokomotivy nejsou, tak to bylo i v rally- byla skupina "B" , konec bude u WRC a tak se prostě dostaneme třeba k elektrice. Stejně je hlavní, jak s tím kdo jede a pak teprve, s čím vlastně jede. Kdo z nás si vůbec dokáže představit ty výkony aut kromě těch, co to vytvářejí a nebo s tím závodí? Z těch okolo trati skoro nikdo.
12. 2. 2009 15:3424
0 0
je to experiment..třeba se to neujme...ale kdyby se takto neexperimentovalo tak by třeba byli posilovače řízení v autech o mnoho let později,to samé pohon 4x4 a další již dnes sériövá výbava běžných osobáků...citroen zkouší tuto cestu...z pohledu fanouška rallye doufám že se nechytne...ale v dnešní době zelných aut bych se tomu nedivil....s názorem o snižování nákládů ale souhlasím...
12. 2. 2009 16:5425
0 0
Nemám nic proti drahým seriovým Hybridům, jsou továrny, které seriově vyrábějí kupu let Toyota, Ford, Honda. Exibování Citroenu s WRC Hybridem, který je o 50% dražší než konvenční WRC, při krizi nákladu ve WRC mi příjde jako totální úlet mimo. Myslím, že by u Citroenu udělali lépe, kdyby pracovali na svých seriových Hybridech, které by potom mohli prodávat třeba i lidem. Za tim pro lidi nemají žádný, a jen se neustále starají o to, aby WRC stálo co nejvíce. A ještě jsou naštvaní, že jim na to FIA nedala razítko. Tento přístup vůbec nechápu.
12. 2. 2009 16:5826
0 0
ta kamuflát vypadá hrozněsmajlíkale jinak auto dobré
12. 2. 2009 17:0727
0 0
tahle diskuse je už jako na novinkách ... nepochopim, jak někdo může v dnešní době napsat, že ropy je dost, tak proč něco novýho vymýšlet smajlík to je jako kdyby v 80. letech někdo říkal, proč se vymýšlí přenosnej telefon, jako by nestačil ten normální smajlík vývoj se nezastaví, zvlášť když je to jako tady nutný smajlík jinak, kdyby tyhle auta skutečně jezdili, tak by wrc bylo mnohem zajímavější než je teď
12. 2. 2009 17:4528
0 0
to je poděl si dělaju čurinu ne smajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlík
12. 2. 2009 18:3229
0 0
Kollma je zase trochu mimo mísusmajlík podle tebe těch 10 WRC na hybridní pohon zachrání planetu? Citroen se ohání ekologií ale nic pro ni nedělá , zavádí hydru do rallye kde jedou maximálně 10 nebo 100 aut a do svých seriových aut tu vopičárnu radči nemontuje protože by tak drahý auta nikdo nekupoval. Až vyrobí cenově dostupný hybrid tak at' poučuje ale zatím jeho seriová produkce smdí víc než Toyota ,Honda atd...
12. 2. 2009 19:3530
0 0
Jenula: píšeš něco úplně jinýho, mě spíš zarážely ty výroky typu "ropy je dost" atd., psal jsem o těch wrc jen, že by byli divácky zajímavější než současný auta, nic o záchraně planety ani o ekologii jsem nepsal, zkus si to znova přečíst smajlík

jinak, když už píšeš o hybridním pohonu v seriových autech, tak se to teď nezavádí kvůli ceně, ale za několik desítek let přijde doba, kdy bude ropa mnohem dražší a bude výhodnější kupovat tyhle auta

Citroen teď ukazuje, jak by to mohlo vypadat a to podle mě dobře (když si to asi můžou dovolit)
12. 2. 2009 20:0931
0 0
kollma: nikdo nespochybňuje že hybrid nebo elektromobil je budoucnost automobilismu, ale cpát hybrid do závodniho auta je blbost. Mě na tom dojímá jak se Citroen uráží nad tím, že mu to FIA nežere. Hybrid má cenu jenom v masově vyráběných a taky prodávaných autech. Citroen si dělá reklamu na hybrid kterej ani v sériový produkci nemá. je to jen reklama sice každej ví ,že je to blbost ale všichni mluví o Citrónu. sice negatině ale i to se počítá.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!