17. 2. 2009 15:23 − 28315× − 34

Jak získat „univerzální závodní licenci“ za 4 dny?

Mnoho fandů automobilového sportu by si rádo jednou splnilo svůj klukovský sen a usedlo do závodního vozu na okruhu nebo v rallye.

Mnoho fandů automobilového sportu by si rádo jednou splnilo svůj klukovský sen a usedlo do závodního vozu na okruhu nebo v rallye. Ale neví jak na to, co proto mají udělat. Jak dlouho to trvá a kolik co stojí? Řada témat, stejně tak i vystavení závodní licence, je opředena mýty, které vznikají v hospodách (dnes internetových fórech) jsou plné zaručených informací od anonymů, domněnek a fantazie. Jak to tedy je?

Nejkratší cesta do světa

Autoklub ČR nabízí prostřednictvím akreditovaných středisek všem zájemcům čtyřdenní školení pro získání Mezinárodní okruhové licence skupiny B. S touto licencí se lze účastnit všech automobilových závodů pořádaných pod hlavičkou FIA s výjimkou závodů formule 1 a formule 3000. Všech automobilových závodů, je skutečně myšleno všech a se všemi kategoriemi vozů! A to nejen na okruzích nebo do vrchu ale i v rally! Tj. s okruhovou licencí můžete sednout do WRCu a jet třeba Kopnou nebo jet s S2000 Bohemku nebo jakoukoliv jinou soutěž na světě!

Kdy, kde a s čím se postavit na start? To už záleží pouze na Vás! Tedy záleží na přáních, představách, finančních možnostech, řidičském umu, zdravém rozumu a troše soudnosti :o)

Tuto licenci mohou tímto způsobem získat i současní držitelé „malých rallyových“ licencí, kteří se na dosluhující technice marně snaží dokončit 6 soutěží s vozem nižší kategorie!

Kdy, kde a za kolik?

Školení zajišťuje akreditované školící středisko HCT.CZ pod vedením Jiřího Patery. Mezi lektory se objevují i tato jména – Pepa Peták, Jirka Parma, Václav Arazim, Tonda Jelínek atd.

Místo konání:
Polygon Most – Autodrom Most

Termín konání:
30. 3. – 2. 4. 2009

Doba trvání:
4denní okruhová škola (od 18 let) 10 denní okruhová škola (od 14 do 18 let)

Obsah:
skládá se z teoretické části (sportovní řády, technika, taktika, vedení a řízení týmu, apod.) a praktické části (jízda a výcvik na okruhu autodromu, technika jízdy, chování a jízda na trati, signalizace, simulace různých typů startů, simulace závodů)

Vozidla:
je možná účast s vlastním vozidlem (k dispozici jsou i vozy Škoda Octavia s bezpečnostním rámem, závodními sedačkami a pasy)

Cena (bez DPH):
17 220 Kč za osobu při absolvování okruhové školy vlastním vozem

A co dál? Vystavení závodní licence po absolvování školení v několika krocích.

Licence vystavuje Federace automobilového sportu Autoklubu České republiky.

Základní informace o licencích (licence jezdce, licence soutěžícího, národní, mezinárodní, platnost, poplatky, atd.) naleznete na stránkách Federace automobilového sportu Autoklubu České republiky (FAS AČR) nebo v publikaci „Národní sportovní řády“.

Níže Vám ve stručnosti popíši proces pro vystavení licence po absolvování naší školy:

  1. po úspěšném absolvování okruhové školy jste obdrželi „Žádost o vystavení licence“, kterou Vám po absolvování školy tj. v závěru školení potvrdili (razítko a podpis akreditovaného střediska)
  2. již následující den po ukončení školy odesílá akreditované středisko na FAS AČR seznam absolventů školy
  3. nyní je třeba vyplnit a nechat od sportovního lékaře potvrdit „Zdravotní kartu“ (International Medical Card), kterou také obvykle obdržíte při absolvování okruhové školy, u osob mladších 18ti let musí zdravotní kartu potvrdit dorostový lékař, seznam lékařů naleznete na stránkách FAS AČR. (potvrdit = absolvovat předepsané lékařské vyšetření :o)
  4. poté se dostavíte do kanceláře FAS AČR, Opletalova 29, Praha 1 a s sebou přinesete:
    • žádost o vystavení licence potvrzenou od akreditovaného střediska
    • vyplněnou a od lékaře potvrzenou Zdravotní kartu
    • 2× fotografii (standardní formát na doklady)
    • poplatek pro FAS AČR za vystavení licence (výše uvedena vždy v „Národních sportovních řádech“ platných pro daný rok)

Doporučuji všem předem telefonicky projednat termín Vaší návštěvy :o)

Pokud máte zájem, přihláška ke školení je ke stažení zde a jestli mohu požádat zájemce za jméno napište zkratku eWRC. Díky.

např.:
Honza Novák/ eWRC.

Fanoušky automobilového sportu zdraví.

Ing.Tomáš Arazim
HCT.CZ, a.s.

Komentářů celkem: 34
18. 2. 2009 14:0721
0 0
Jaký je rozdíl, jestli se jako nováček vydám na Barumku nebo na Kopnou? Cesty jsou v podstatě stejné, auta jsou stejné... Tak v čem mi, z hlediska řidičských schopností, pomůže 6 sprintů více než 3 velké závody?
19. 2. 2009 00:5122
0 0
3K: Asi nevíš že začátečníci v oblastech mohli startovat jen ve třídě A700 nebo A1Škoda 120LS. Tak že vidím rozdíl,že když zaplatím a zajezdím si na okrohu v Mostě,tak na první závod můžu vyrazit s WRC. Ty ten rozdíl asi nevidíš.A tratě jak o nich píšeš,vůbec nezkoušej srovnávat. Kde jsou šotoliny,rozbytý hrubozrňáky a jiné věci který tě vždycky zpomalily? Vem si na Šumavě třeba Jinínskou RZ nebo Třebíč. Dneska sou vložky rovný a samej gumáč,že by tam mohly přistávat letadla.Tak nevykládej kraviny o ušších mostech nebo měkčích stromech.
19. 2. 2009 09:1123
0 0
starej pes:Myslím, že i se "zetkem" na licenci se mohlo startovat s A 1300 a ještě dřív s A2 1300,určitě se nemuselo začínat jen s Trabantem(óbrbezpečný auto,že?) a Elesou.Jo a voblasti se jely čtyři závody za sezonu,takže, jak by v tom systému byl asi vyježděnej např. Martin Semerád a když se koukneš trochu zpět, kolik a jaké soutěže jel ve své první sezóně Roman Kresta?
19. 2. 2009 10:3824
0 0
To UboUbo: Nejlepsi bude, kdyz si tu licenci udelas a vyrazis-...kdyz je to vlastne vsechno skoro stejne... smajlík
19. 2. 2009 11:2125
0 0
no 1979, 1980 se jezdilo se zetkem jen A1 SKODA a A2 700 (hraboši), nic víc nic níň
19. 2. 2009 11:4226
0 0
Zajímavá debata, muj názor je podobnej jak u 3K. Vždyt je uplně jedno kde jedou akde to pak třeba přeženou. Blbej strom může stát kdekoliv. Každej by pak měl mít odpovědnost i sám za sebe a vědět na co má a nemá. Vždyt neni rozdíl jestli si v 100 kilometrový rychlosti ustelete se 120 nebo s myšákem. Teda vlastně je, v ymšáku to ustojíte spíš. A fakt pochybuju, že by se našel magor co by hned po získání licence chtěl v S2000 na barumce prohánět špičku. A ještě tu někdo zmínil ohrožení diváků. V první řadě za by za sebe měl vždy nejvyšší odpovědnost nést sám divák, pak pořadatel, který by ho měl upozornit a nějak mu vysvětlit kde stát a nestát, ten však jak víme nemůže ukáznit všechny...Ale jezdec? Vždyť on závodí a i kdyby byl slepej a řídil nohama tak by neměl nést jakoukoliv odpovědnost...
19. 2. 2009 11:4727
0 0
Nechci se hádat,protože vím, že jsem to sice zažil,jen už si to nepamatujusmajlíkale třeba když začínal Pavel Sibera,někdy 83-84, tak přijel na oblastky s fabrickou stotřicítkou.
19. 2. 2009 16:4028
0 0
Hm. Zajímavá debata ale triple K má asi pravdu. Já jsem musel na licenci přes BOAS a opravdu si netroufám hodnotit kvality borečka, který nato jen má peníze ale nic neumí. Ikdyž je pravda, že stom stojí občas na blbým místě a je jedno, jestli mám licenci na F1 nebo jedu amatér championát. Já bych se vrátil zpět ke Svazarmu a BOAS.smajlíksmajlík
19. 2. 2009 17:4329
0 0
To yarda: U nás v Hrádku startoval Sibera s tovární Š 120 LS a pojížděl ho zdejší pošťák, který potom dostal nabídku do fabriky, ale nevzal ji. Stotřicítku měl až později - tuším. Paměť už mi nesloužísmajlík
19. 2. 2009 19:5030
0 0
Já celou touhle diskuzí chtěl říc jen to,že postupem od oblastí po velkej mistrák,si člověk zvykal na vyšší fizickou a psichyckou zátěž. A dík neomezenýmu trénování si určitě mohl napsat líp rozpis a tím získávat zkušenosti. Rozdíl je totiž prvně odstartovat po pořádným trénování,třeba v Pačejově na 100km RZ a nebo na Barummce po dvou průjezdech i třeba s N1. Kdo nepoznal ten rozdíl,tak snadno napíše že je fuk kde začne. To je ovšem velkej zozdíl. Asi jako kdyby skokan na lyžích začínal na mamutu. Zkrátka jako v každým sportu,musí člověk výkonově růst. Co dneska vidím jako velký +,je třída juniorů,která se jede za velmi rozumných podmínek. Svoje ovoce už přinesla v podobě Semeráda nebo Bujáčka a určitě budou časem další. To je určitě správná cesta za kterou má FAS můj dík. Ale ne mezinárodní licence pro Rallye vyježděná na okruhu. Toď vše.
19. 2. 2009 20:4431
0 0
To starej pes: ještě bych do toho vložil, že by se tu mělo zmínit i hobby rally, protože tam taky můžou vyrůst závodníci s velkým Z. Přijde mi, že jsou tu tací, co vidí prostě a jednoduše jen MMČR a ostatní pro nás naprosto skoncovalosmajlík... Nu, zrovna když je tu zmíněn ten M. Semerád, tak kdepak měl jeden ze svých prvních crashu s Polem??? Já bych řekl, že na hobby rally Kramolín 2006 - kde jsem u toho byl...smajlík
19. 2. 2009 20:5232
0 0
starej pes: Se vším souhlasím, jen s poslední větou ne. Právě z okruhů tu máme jezdce jako Kopecký, Vojtěchové, Kostka nebo teď Jakeš. Kdo jezdil divoce byl Tomáš vojtěch a paradoxně průšvih byl jiný než divoké nehody. Ti kluci ukazují už na začátku vynikající výsledky a nejezdí bezhlavě. Pokud má být řeč o podobných nových jezdcích, myslím že dojet 5x rallysprint asi je pro ně tak snadný jako pro ty z nižších tříd to auto nastartovat.
20. 2. 2009 03:5633
0 0
to Gill: Já samozdřejmě myslel,školení+pár koleček na okruhu.U okruhářů se zkušenostma a s vypěstovaným citem pro auto a reflexy je to jiné.
20. 2. 2009 21:0634
0 0
je zajímavý , že řády o licencích mluví jinak .Tady by si mohl nový nezkušený , ale bohatý jezdec jec hned S2000 a BARUMKU . smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!