Ondřej Plšek - eWRC.cz
3. 3. 2009 15:46 − 5749× − 149

FIA zpomalí současné vozy S2000

Po zavedení vozů S2000 jako vrcholné třídy mistrovství světa budou tyto vozy v jiných šampionátech zpomaleny.

Konec vozů WRC je jasný, jeho nástupce již také – sice ještě chybí schválení Světové rady, ale o jejím souhlasu nelze pochybovat. Novou vrcholnou kategorií MS tak budou vozy S2000, které se ale od současných speciálů budou trochu odlišovat. Vozy v MS totiž mají být jedinečné, k tomu jim má dopomoci větší zadní křídlo, větší blatníky a i prahy. Jenže díky tomu budou tyto vozy aerodynamicky znevýhodněny, takže je dle FIA zapotřebí zpomalit současné vozy S2000

FIA tak nyní dopisem informovala výrobce vozů S2000, že maximální počet otáček motorů jejich vozů se bude muset snížit z 8.500 otáček za minutu na 8.000 otáček za minutu. "Vylepšené" S2000 v MS ale budou i nadále smět točit své motory na 8.500. Má tak být zajištěno, že "světové" S2000 budou rychlejší než ty "obyčejné". To se ale samozřejmě nelíbí jednotlivým značkám, které proti tomuto rozhodnutí protestují. Argumentují tak, že snížení počtu otáček vyžaduje změny v nastavení motoru a převodovky. Podle týmů by tak bylo lepší, kdyby současné vozy zůstaly nezměněny a vozy S2000 v MS by směly točit až na 9.000 otáček za minutu.

rallye-magazin.de

Komentářů celkem: 149
5. 3. 2009 08:08141
0 0
Zachvilu přijde FIA stím, že auta budou na elektřinu a na rally neuslišíte nic jiného než jak štěrk naráží do podvozku a spolujezdce jak nadává, že do zatáčky najel místo 35-50 a rzty budou mít 10Km a pojedou se 8min. měl by už konečně udělat tzv. FIA defenestraci a vyházet ty nenažrance z okensmajlíksmajlík
5. 3. 2009 11:11142
0 0
Ridirick: Podle směru vývoje tohle skutečně nastane. Kdyby tomu tak nebylo bych se divil, už dlouho taky všechno nejezdí na páru a o naftě se dlouhou dobu nevěřilo, že by se na ní jezdili závody a hle, je to tady a jsou úspěšní (třeba v LeMans). Na elektřinu bude další pohon.
5. 3. 2009 19:46143
0 0
smajlíksmajlíksmajlík a nebo by mimo wrc mohli jezdit jen na třech kolechsmajlík
zd
5. 3. 2009 22:11144
0 0
to Gill: diky tomu, ze drive i nejsilnejsi stroje mohly jet i v nizsich sampionatech, jsme mohli videt treba na Bohemce tovarni piloty v tovarnich autech. A myslim, ze nejen me, Carlsson- Mazda, Cinotto- Audi nebo Thiry, Schwarz v Octaviich vubec nevadili..
Jinak je otazka, co na to automobilky? A ktere ? Citroenu asi exluzivita vadit nebude. Ti moc aut soukromnikum neprodali. A mate uz potvrzen vstup Fiatu, Skody ci ostatnich do MS ??
5. 3. 2009 22:47145
0 0
zd: Já přeci nejsem proti, jen jde o to, že MS v rally když nemá exkluzivitu nemá takovou sílu jako kdyby ji měla. Proto je F1 královnou autosportu, každý fanda ví, kdo je mistr světa. U rally tohle moc nefunguje. Jasně, skalní to vědí, ale protože MS rally není tak exkluzivní, proto ani média to až tolik nezajímá. Je to třeba jen má domněnka, ale když jezdily tady WRC-čka, většina koukala jen na to a ostatní je nezajímalo. Přitom dříve ty lidi chodili na vše. Nevím kde je chyba, ale když čtu, že nikoho nezajímá Mišicup nebo spoustu lidí nezajímá S2000 či S1600, tak to moc nechápu, když i na amatérských závodech je spousta lidí na slabší auta. Buď sem chodí většinou ti, co sledují závody jen on-line u PC nebo tomu nerozumím, protože na těch závodech jsou ty lidi nadšení a lezou kilometry, aby to viděli.
zd
5. 3. 2009 23:50146
0 0
Ono je to tezky. Treba spousta lidi i tady obdivuje eru skupiny B. Ale tehdy absolvovaly celou sezonu treba jen tri znacky. Ostatni jely jen vybrane souteze, treba Toyota ty v Africe. Jezdce, kteri jeli celou sezonu, slo spocitat na prstech jedne ruky. Na druhou stranu automobilky nasazovali na spoustu soutezi specialisty, hlavne z rad domacich, coz bylo atraktivni pro divaky. A take potom nektere tovarny nasazovali auta v narodnich sampionatech. Takovy Renault Maxi 5 Turbo- nejnadupanejsi dvoukolka vsech dob, jel za tovarnu jen jednou na Korzice ale sve misto mel ve francouzskem nebo spanelskem mistrovstvi. To co mi chybi je, aby kdokoliv z kterehokoliv narodniho sampionatu se mohl zucastnit souteze MS s tim samym autem.
6. 3. 2009 11:12147
0 0
jo a bude to WBRC world bike rally championchip a třeba budou jezdit na stlačenej vzduch jak to bylo včera v TN, ale stejně to nedopadne jinak než že, bud zruší aut.závody úplně nebo budou jezdit na alternativní paliva...třeba na saké...aspon by to pěkně vonělo, nebo na rostlinej olej a divák by si užíval vůni grilovaného kuřetesmajlík
bdX
6. 3. 2009 13:45148
0 0
Perfektní. Co tak S2000 co točí max 2000 ot a v MS S3000 co točí 3000 ot? Nejlepší řešení problémů rally by bylo zakázat de Bilům z FIA vydávat rozkazy vícekrát než jednou za 10 let.
7. 3. 2009 10:48149
0 0
Docela by mně zajímalo, kolik dalších automobilek pojede příští rok MS, kromě těch které neustále prohlašují, že je jejich cílem pokračovat. Stávající specifikace S2000 se nebude hodit do žádného šampionátu, věnovat se intenzivně optimalizaci S2000 pro WRC stojí peníze a vidina, že se beztak v krátkém časovém horizontu bude nutno postavit pro WRC vůz podle nových předpisů asi nikoho moc motivovat nebude. FIA k tomu přistupuje jako k jednorázovým plenkám - pos...t a vyhodit.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!