Rosťa Kutěj - eWRC.cz
24. 2. 2010 12:54 − 3497× − 39

Ředitel, ten těžký chleba má. A nejen on :-)

S ředitelem soutěže Jiřím Valentou nejen o Rallye Šumava.

S Jiřím Valentou jsme domlouvali rozhovor cca 3 měsíce. Jirka je velice vytížený člověk a mimo to nám komplikovaly situaci i okolnosti, o kterých bude řeč dále. Když už bylo skoro hotovo, došlo ze strany místních samospráv ke zrušení již dříve vydaných povolení a naše povídání se tak vrátilo zase na začátek.

Jirko, spousta našich čtenářů Vás jistě zná, ale najde se jistě dost takových, kterým Vaše jméno nic neříká. Můžete se nám zběžně představit? Jak jde spolu dohromady Jiří Valenta, rallye a PAMK?

V autoklubu se pohybuji celkem dlouho, nedávno jsem to počítal a je to už 14 let. Začal jsem s propagací, postupně jsem se dostal ke sportu, následně k bezpečnosti, v posledních letech jsem působil jako hlavní bezpečnostní činovník a vloni jsem poprvé působil ve funkci ředitele obou rallye. Tedy jak Mogul Šumava rallye Klatovy, tak Historic Vltava Rallye.

V jakém stadiu je teď příprava rallye? Ať Šumavy nebo Vltavy? Pojedou se? Pojedou se spolu? Jsou hotové tratě?

Přestože už čas ohromně pokročil, tak máme jasno jen v tom, že obě soutěže jedeme dohromady. A to v termínu 15. až 17. dubna 2010. S tratí to tak jasné do minulého týdne nebylo. Minulý rok v říjnu jsme si libovali, jak máme dobře připravenou trať, tak jak by se nám líbila. Pak do toho začaly přicházet komplikace. První větší komplikace byla Plzeň. Magistrát města Plzně musel v letošním roce omezit některé rozpočtové výdaje a pro město je pochopitelně přednější zajištění služeb obyvatelům, na rallye v rozpočtu nezbylo dost prostředků. My ovšem bez podpory magistrátu nejsme schopni finančně zajistit požadavky na bezpečnostní zajištění RZ, které jsou podmínkou PČR a dopravního odboru města z důvodu těsné blízkosti a uzavření komunikace I. třídy.

Toto nás tedy donutilo změnit koncepci soutěže. Pojedeme v pátek a sobotu s tím, že v pátek se pojede oblíbený okruh a klatovské vložky a v sobotu se pak soutěž přesune na Vimpersko.

Tady na Klatovsku nás trošku nepříjemně překvapil přístup některých obcí, od kterých jsme nedostali povolení ke zvláštnímu užití komunikace, nebo jako v případě obce Chlistov, kde nedostal PAMK povolení k průjezdu obcí. Nicméně si myslím, že jsme to zvládli a podařilo se nám najít alternativní trasy. Další nepříjemná zpráva přišla z Vimperska, kde vždycky byly tratě nesmírně atraktivní a zajímavé. V závěru roku bylo opraveno několik silnic, po kterých vedla námi navrhovaná trať. Bohužel na nové povrchy nedostaneme z důvodu záruky povolení k zvláštnímu užívání.

Každopádně se nám trať podařila asi na pátý nebo šestý pokus postavit, už jsme ji spolu se zástupci Asociace jezdců rallye s pány Pechem a Petákem projeli a vše vypadalo velice dobře. Nicméně se opět na Klatovsku objevila komplikace a to v podobě autobusové dopravy. S ohledem na to, že jedeme dvě soutěže pohromadě což je časově při počtu 120 aut startujících po minutě plus nějaká pauza mezi soudobými a historickými vozy skoro 3 hodiny, je problém sladit harmonogram s jízdním řádem autobusů. V klatovské části se prostě mezi ty autobusy musíme vejít, nechceme omezovat dopravu z práce, ze škol a podobně.

Jaká je vůbec spolupráce s AJR? Vycházíte spolu? Neděláte si naschvály?

No, byly takové hlasy, že jezdce nemáme poslouchat, že je nemáme zvát ke stavbě trati. Já si to nemyslím. Minulý rok jsem na to přistoupil, a byl jsem za to nemálo kritizován ze strany kolegů v PAMK, že jezdci nechtěli jet Roupov a i když toto bylo kritizováno, jezdcům jsme ustoupili. Říkal jsem si, proč ne, málokdo z nás v tom soutěžním autě sedí a ví, jak se vůz na daném místě bude chovat. Beru to tak, že se jezdci neobejdou bez nás, stejně tak jako my bez nich. Potřebujeme se navzájem, diváci se nebudou chodit dívat na auta zaparkovaná někde v "UPčku" a ani na prázdné tratě RZ.

Pokud spolupráce bude fungovat, bude to jen dobře. Jak jezdci, tak diváci a i my, pořadatelé, chceme, aby byl rallysport kvalitní, bezpečný a hezký. Ale na druhou stranu my ty tratě více nezatočíme a nezúžíme, my musíme vycházet z toho, co máme. Já vím, že je tady spousta krásných míst, nádherných úseků, ale pokud nás tam obce nepustí, je to pro nás prostě tabu. A jako ředitel rallye nemůžu říct jezdcům „hele tak tady zpomalte“. Dneska je rallye rychlá, závodí se o desetiny vteřiny. A každá desetina ztracená tím, že pořadatel někde vymyslel nějakou hloupost, zamrzí.

Já si myslím, že spolupráce nám funguje, já si za nás na AJR stěžovat nemůžu a myslím, že oni na nás také ne. Minulý rok jsme si s AJR řadu věcí vyříkali a dohodli jsme se. Snažíme se dohodu dodržovat a s jezdci komunikovat a myslím si, že spolupráce je velmi dobrá.

Té Plzně je podle mě škoda, pokud vím, žádný velký motoristický podnik se zde nejede. Rallye se zde mohla prezentovat před skupinou lidí, která možná ani netuší, že něco takového existuje a možná to mohlo přinést řadu nových zájemců o tento sport. Letos se na Plzeňsku chystá premiérově podnik Rallye Cupu a je škoda, že tu bude jako jediná soutěž.

Je to velká škoda. Okolo Plzně se navíc tratě staví ještě hůře, než okolo Klatov. Přeji pořadatelům RC, aby se jim podařila hezká a kvalitní soutěž. Pro nás by plnohodnotné pokračování na Plzeňsku znamenalo přenést celou etapu na sever Plzeňska, což s ohledem na to, že jedním z hlavních partnerů Mogul Šumava Rallye je město Klatovy, nejde.

Zmínil jste Klatovy. Jak se spolupracuje s městem Klatovy?

Spolupráce je dobrá. Opravdu velice dobrá. Fantasticky se spolupracuje s panem starostou Rudolfem Salvetrem a dalšími složkami města. My se snažíme městu něco vracet, v loňském roce jsme pořádali dopravně bezpečnostní akci pro děti, která měla veliký ohlas. Pořádali jsme motoristický den pro řidiče, kde byla kluzná folie, měřili se tachometry, zajistili jsme spolu s naším partnerem Investtel Auto bezplatné zimní prohlídky. Další akce pro děti, na které spolupracujeme s PČR a HZS, bude opět z naší strany zaměřena na bezpečnost dětí v silničním provozu, proběhne v červnu letošního roku. My se chceme městu revanšovat a myslím si, že toto je asi jediná cesta. Motorismus k nám patří, a když se dneska podíváte na silnici, tak to je hrůza. Provoz na komunikacích, špatná kázeň řidičů, malá ohleduplnost. Myslím si, že v oblasti prevence má autoklub a to nejen ten Klatovský, co dohánět a o co se snažit.

Letos mají Klatovy výročí, město slaví 750 let. Promítne se toto i do chystané soutěže?

Určitě, každý z nás je jistě hrdý na to, že můžeme přispět naší akcí k oslavám, já tedy rozhodně ano. Navíc máme k této příležitosti připravenou výstavu vozidel, která proběhne na Erbenově náměstí. Opět tam bude megastan a Rally Centrum s doprovodným programem. Máme přislíbená historická vozidla, máme slíbeno také několik moderních závodních i produkčních vozů. Výstava se bude konat souběžně s rallye od čtvrtka do soboty.

Vrátím se k trati, pane Valento, kolik lidí zajišťuje rallye Šumava a Vltava?

Celkem je to zhruba 1000 lidí, kteří zajišťují pořadatelskou službu, plus 50 členů přípravného a organizačního výboru. Na RZ se přímo podílí asi 900 lidí, zbytek zajišťuje rozvoz a svoz materiálu, stavění zábran, retardérů a podobně.

Je problém tady na Klatovsku a Vimpersku těch 1000 lidí sehnat, nebo musíte zájemce odmítat?

(smích) Chtěl bych se dožít toho, že budeme muset zájemce odmítat. My máme velice dobrou situaci na Vimpersku, kde nás rádi vidí a jsou rádi, že se u nich něco děje, ale ani na Klatovsku nemáme větší problémy. Pořadatelskou službu nám zajišťují hlavně dobrovolní hasiči a menší autokluby. Jsou sehraní, mají zájem a my z toho máme pochopitelně radost. V každé obci se snažíme o to, abychom zapojili místní sdružení a místní spolky. Jde o to, že ti lidé mají znalost terénu, vědí, jak to tam chodí a taková spolupráce je vždy velice dobrá. Další věc je to, že tyto spolky si pořadatelskou službou něco málo vydělají a i tento výdělek umí ocenit.

Sehnat lidi není až tak velký problém, horší je sehnat odpovědné lidi. Vedoucí RZ, traťové komisaře a rozhodčí faktu. To jsou ti, na které je vyvíjen ohromný tlak. Letos se práce dvou posledně jmenovaných musí zlepšit, v tomto máme rezervy, a to nejen my. Letos pro ně chystáme velké speciální školení, kam chceme přizvat i zástupce AJR. My školíme naše činovníky podle řádů, ale je třeba tam vidět i pohledy jezdců. Je potřeba, aby si jezdci řekli svoje připomínky a svoje zkušenosti z praxe. Připravujeme i různé modelové situace. Důraz klademe hlavně na bezpečnost, pořadatelé musí dbát především o bezpečnost svoji i diváků. Žádná vesta je neochrání. Pořadatel je obvykle první na ráně. Teda hned po fotografech (smích)

Při přípavě tohoto rozhovoru jste mi mimo záznam řekl, že máte cca 2 měsíce skluz v přípravě. Jak dlouho trvá připravit podnik velikosti Šumavy a Vltavy?

My začínáme asi měsíc po konci soutěže. Měsíc si vždycky dáváme oddech, musíme vychladnout, nabrat síly. Po soutěži totiž všichni skládají funkce, nikdo nemá zájem to dělat a pokračovat. Musí prostě vychladnout horké hlavy. Pořadatel to má těžké v tom, že ho nikdo nechválí, spíše naopak. Takže my zhruba po měsíci sedneme nad mapu a pak do auta, začneme najíždět a hledat, kde by se dalo jet a jak by mohla vypadat koncepce. Tato fáze trvá obvykle tři až čtyři měsíce. Poté se musí projednat veškerá povolení a další administrativa. A od nového roku probíhá bezpečnostní a pořadatelské zajištění soutěže až do jejího startu.

Jak to bude vypadat s historiky? Ze strany jezdců HA je slyšet hlasy, že není dobře, pokud dojíždějí soudobá auta. Hlavně Luboš Tenkl o tomto hodně mluví. Pan Tenkl dává argumentuje tím, že se svým autem může dojet poslední soudobé vozidlo a to není právě bezpečné.

S tím souhlasím, ale to může fungovat i opačně. Nicméně u nás spolu tyto dvě kategorie vozidel nejedou. Jedeme dvě samostatné soutěže a není možné míchat dvě startovní pole do sebe. Chápu jeho připomínky, u nás mu vadilo, že musel jet za starým spartakem. Ale to bylo způsobeno zařazením naší soutěže. První jela Evropa a pan Tenkl nebyl v Evropě přihlášen, proto musel jet až za ní. My musíme podle řádů předřadit vyšší soutěž. Nicméně pauza mezi Evropou a českým mistrovstvím byla 5 min. My jsme se nebránili ji kdykoli dle dané situace zvětšit. To je myslím za daných okolností nejrozumnější.

Budou nějaké významné změny z pohledu diváků?

V první řadě je změna v tom, že jedeme klasické uspořádání. V pátek okruh a Klatovsko v sobotu Vimpersko a večer vyhlášení. Pojedou se i atraktivní úseky známé z předchozích ročníků. Opět jedeme klasický „vracák“ u Vrbic a sjezd k Zálesí, kde minulý rok skončilo pár aut.

Pane Valento, rallye Šumava a Vltava. Pojednou se i nadále spolu nebo zvlášť?

V roce 2011 má Vltava krásné 20. výročí, pokud se nám podaří zajistit dostatek finančních prostředků, budeme rádi když se v roce 2011 pojedou tyto soutěže samostatně. S tím, že Vltava by měla mít i trať jinou a zcela nezávislou na Šumavě. Ale jak říkám, je to otázka financí.

Jakým způsobem se Klatovským pořadatelům daří přilákat sem spoustu severských jezdců? Já si myslím, že taková konstelace severských jezdců je jinde v Evropě, snad s výjimkou Itálie, nevídaná.

V tomto případě je to vyloženě o osobních vztazích pánů Babky a Pospíšila v zahraničí, hlavně ve Finsku, kde máme v podstatě jakousi předsunutou kancelář. Finové drží hodně při sobě, k nim se přidají Švédové a Italové se nechtějí nechat zahanbit. Dobré bylo, že Vltava se jela těsně po San Remu, takže skandinávští jezdci si udělali týden dovolenou, nechali si přivézt auta hromadně a spojili tyto dvě soutěže dohromady.

Minulý rok byla ve startovní listině Lancia Stratos, nakonec z důvodu zemětřesení v Itálii bohužel nedorazila. Čeká nás v poli historických vozů podobná perlička?

Snažíme se, oslovili jsme jednu z legend tohoto sportu, pana Munariho. Ale problém jsou kondice, které tito jezdci vyžadují. Je to vše o penězích a u nás bohužel nedokážeme ani pojistit auto tohoto ražení, což je jedna z podmínek. Nevím však kterou pojišťovnu oslovit, aby u nás pojistila takovéto auto, aby pak mohlo závodit. Pokud bude příští rok Vltava samostatná, potom se nabízí možnost jet jízdu pravidelnosti. Z Evropy by se jistě našla řada jezdců a hezkých aut. Nicméně jsou to zatím jen plány a vize. My se teď soustředíme na letošek. Příští rok budeme řešit od května a pak si o tom můžeme spolu znovu promluvit. Pro samostatné historiky by se mohla najít velice zajímavá trať.

Chci se ještě vrátit k pořádání Šumavy. Každý rok se objeví nějaká kritika. Jak se Jiří Valenta staví ke kritice? Jste ochoten ji přijímat?

Já si myslím, že ten, kdo mě zná, mi jistě potvrdí, že kritiku přijímám. Někdy možná až příliš osobně. Já si myslím, že kritika je dobrá, ale musí být konstruktivní. Pokud někdo přijde a řekne "máte tady problém", tak ho můžeme hned řešit a reagovat. Ale pokud někdo přijde týden po, je to zbytečné, nedá se to už napravit zpětně. Je to ale výzva pro další ročník. Vím, že minulý rok byly potíže v časovkách, pro letošek se snažíme takovým problémům vyvarovat.

Jsem rád, když je kritika konstruktivní. Já bych byl kupříkladu rád, aby se do organizace rallye v Klatovech zapojilo více lidí, aby se objevily nové nápady. Potřebujeme nové lidi, ti přinesou nové pohledy na věc, nové nápady. V PAMK se snažíme přitáhnout nové lidi, ale moc nám to nejde. Takže kdyby měl někdo zájem?

Myslíte si, že by rallye prospěla větší medializace?

Určitě, já jsem rád za to, že se do soutěží zapojil Mediasport, který dělá kvalitní a profesionální práci. Podařilo se jim dostat rallye do televize, dělají videa dostupná veřejně každému fandovi. Nicméně pokud porovnám rallye třeba s fotbalem, rallye má v médiích prostoru velice málo. Předminulý rok nám paradoxně pomohla nehoda Dana Landy, po které se o rallye mluvilo půl hodiny dokonce i na TV Nova. Byla to sice ne úplně pozitivní reklama, ale zásluhou toho se možná o rallye začalo více mluvit.

Je škoda, že u nás se rallye dostane do zpráv jen když se stane nehoda nebo nějaká nešťastná událost. Přitom v rallye dosáhla Česká Republika a čeští jezdci velkých výsledků i v rámci světa. Myslím, že v Česku děláme rallye velice kvalitně a je škoda, že nemá podporu, jakou by si zasloužila. Bohužel právě třeba ten fotbal bude asi konzumnější. Rallye je krásný sport, je to rychlý sport, může být i nebezpečný. Předloni se to bohužel ukázalo naplno.

Nemůžu se nezeptat, jak se díváte na problematiku bezpečnosti na rallye. Jak budou vypadat divácká místa a další věci související s bezpečností?

Minulý rok to bylo velice těžké, Šumavě předcházely tragické nehody v Praze a ve Valašském Meziříčí a díky tomu byl na nás vyvíjen velký tlak. Pro zajištění bezpečnosti jsme udělali maximum. Také ohlasy od kontrolních orgánů během rallye byli velice dobré.

Na letošek chystáme asi 22 diváckých míst a zabezpečení bude standardní. Rozhodně nechceme v rámci nějaké "pseudobezpečnosti" vyhnat lidi příliš daleko od trati. Rallye je o tom, že auto musí být vidět, musí být slyšet a musí být i cítit. Každopádně je třeba brát v úvahu, že bezpečná vzdálenost neexistuje, na Krumlově jsem byl svědkem situace, kdy Karlovi Trojanovi upadlo kolo a trefilo diváka více než 200 metrů od trati. Vždy vycházíme z toho, kde jsou divácké zóny umístěné. Pokud bude divák na mezi nad tratí nebo za nějakým betonovým tarasem, je zbytečné ho vyhánět daleko od trati. Pochopitelně že v únikovce po náletu je žádoucí, aby divák byl od trati skutečně daleko. Každý by měl vzít rozum do hrsti a myslet na to, že to auto může vyletět ven. A každý divák by měl přijmout odpovědnost sám za sebe, své děti pokud je bere sebou a hlavně si uvědomit, že „mlíko“ není zeď.

Kromě pozice ředitele Rallye Šumava a Vltava působíte také jako ředitel Pošumavského rallye slalomu. Letos nás čeká šestý ročník. Jak bude vypadat?

Zatím je předčasné o tom mluvit, víme jen to, že slalom bude. My jsme chtěli minulý rok jet na úseku silnice pod Borem, ale bohužel z důvodu nového povrchu nám toto nebylo umožněno. Letos zatím vybíráme lokalitu, kde pojedeme a pokud chcete, můžeme se za čas k rallye slalomu vrátit a všechny fandy včas informovat.

Určitě tuto nabídku využiju. Já Vám, pane Valento, děkuji za rozhovor a na samotný závěr se zeptám jaký je vzkaz Jiřího Valenty fanouškům rallye?

Vzkaz za mne a mé spolupracovníky je jednoduchý, přijeďte. Přijeďte do Klatov podívat se na soutěž, a když se Vám to bude líbit tak nám to třeba napište. Pokud se Vám něco líbit nebude, dejte nám vědět i to. Buďte rozumní, nejen u nás, ale na každé rally, na kterou se pojedete podívat. Respektujte pořadatele. Pokud máte zkušenosti, pomozte jim. Určitě to bude smysluplnější než se jim vysmívat. A hlavně si to užívejte, rallye sport je opravdu krásný a každý z nás ho má rád. Všichni, co děláme rallye, ho děláme pro Vás.

Děkuji za rozhovor a přeji, aby 45. Mogul Šumava Rallye Klatovy 2010 proběhla bez zádrhelů.

Komentářů celkem: 39
27. 2. 2010 20:39
0 0
R.Kutej: právě jak psal starý pes o RZ Nuzín Čkyně A Spůli a Račově jsem měl na mysli .Nevím jaký negativní rekace máte na mysli , ale je to jen hlas lidí ne můj , Lidi osobně na PANK neznám na Fasu ano .Vloni to bylo tragický asi 5-6 dní závody nejdelší v Čechách než letos s harmonogramem a to zahraniční jezdci veterání trénovali už o víkendu a před limitem tréninku za přísného zákazu . Osobně jsem viděl plno vozidel a nic se neděje jen kdyby tam trénovali čeští jezdci tak nejedou , ale v Klatovech jde vše a pak se diví , že je nikam nepustí . . Udělejte to na Barumce tak nejedou at je to kdokoliv . Nevím co jsem špatně napsal , já myslím jen pravdu .

vybírám jeden ze slušných dopisu v novinách Vimperska ohledně po závodech rallye Šumavy 2009

Dobrý den, již po několikáté je využívaná silnice pro automobilové závody Zdíkov, Račov, Putkov, Mlýny. Věřím, že pořadatel zaplatí za pronájem a tak se ptám proč z těchto prostředků není provedena oprava vozovky, nebo alespoň částečná a dále proč po závodech nikdo z Vašich techniků se nejde podívat jak po těchto závodech je silnice z devastovaná a proč nenecháte tuto komunikaci uklidit, protože se po silnici nachází velké množství kamenů vytržených z asfaltu právě těmito závody. Pokud Vám jak říkáte kraj peníze na opravu silnic nedal, tak je lepší závody nepořádat, protože to pak odnášejí místní, že si ničí auta a kdo má neustále platit případné proražení pneumatik? Někdo za to dostal peníze, tak se musí investovat zpětně. Mi tady rallye nechce a taky tu nebude nikdy . Děkuji za odpověď. 4.5.2009

starosta odpovídá
Dobrý den, Váš dotaz velmi chápu, vozovka III. třídy Zdíkov-Račov-Putkov-Mlýny ale nepatří obci, patří Jihočeskému kraji. T.j. Obec Zdíkov nedostává ze závodů žádné peníze a žádné ani do této vozovky ze zákona nesmí investovat - byla by to investice obce do cizího majetku. Vedoucí správy a údržby silnic, střediska Vimperk, byl při Rallye Šumava letos opět šéfem této konkrétní rychlostní zkoušky a situaci má dobře zmapovanou před i po soutěži. Společně s ním se snažíme získat u kraje konečný termín pro generální opravu celého povrchu této vozovky (oprava už byla odložena dvakrát). Předpokládám taky, že alespoň k dílčím opravám děr a létajících kamenů správa silnic přistoupí co nejdřív. Obec bude v červnu znovu podávat projekty na rekonstrukce ostatních místních komunikací ve svém vlastnictví.
27. 2. 2010 22:16
0 0
internet kavárna: Od středy do soboty se ti zdá moc? Tak to by jsi se neměl ohánět valaškou. Seznamovačky začínají ve středu a závod končí v sobotu. přečti si ZUsmajlík
28. 2. 2010 00:36
0 0
Internet kavárna
tak ještě jednou a doufám, že naposledysmajlík (nic ve zlém)
to, že něco napíšete sem je zcela irelevantní. Pokud víte, že se trénovalo černě (já to nevím, nebydlím u žádné RZ a opravdu to nemám šanci sledovat) ohlašte to. Snad po každé souutěži se mluví o černých jízdách, ale nikdo není schopen otevřeně napsat Franta Vipočka se svou Imprezou WRC trénoval v Kotěhůlkách tady je jako důkaz fotka z mobilu. Bez těchto náležitostí nemá, ale opravdu nemá smysl to řešit. Když to nepomůže na FASu tak snad existují i nadřízené orgány ne?
Pokud Vy sám proti jevům, které se Vám nelíbí nepodniknete nějaké kroky nemá ani smysl aby ste něco psal sem. Je to ztráta času.
Nebudu rozebírat co jste napsal nebo nenapsal špatně, mě to jako člověku jež má se šumavou společného to, že ted zpovídal ředitele a možná tam pojede nafotit nějakou fotku je celkem jedno. A výhrady sem napsal celkem dost jasně. Takže taky naposledy PAMK se nediví, PAMK konstatuje. A že na Vimpersku bylo vydáno povolení na užití vozovky na plánovanou novou RZ a následně po kvapné opravě bylo toto povolení zamítnuto je holý fakt. Smiřte se s tím.
28. 2. 2010 02:52
0 0
Já opravdu nevím co tu řešíte,tohle ja na každé soutěži i evropské Barumce tak nevím o co vám jde....smajlíkJinak IRC barum nepovoleně najíždí i domácí jezdci ale k ničemu jim to není!!!!smajlíksmajlíksmajlík
28. 2. 2010 12:45
0 0
pro bobac
Pro lidi , kteří se jezdí dívat tak 4 dny nemají jen dva tím to nevadí , ale lidi co chodí do práce 90% jako mechanici a posádky tak ano x celý rok a jsi bez práce protože tě zaměstnavatel vyhodí.
28. 2. 2010 12:50
0 0
Koukni do Nemecka a letos má najec i Rakousko na úsporný režim čtvrtek pátek trénink včetně přejímek a odpoledne v pátek a sobota se jede včetně vyhlášení . smajlík
28. 2. 2010 19:32
0 0
bobac:Jiří,ale prostuduj si plán seznamovacích jízd, ve středu od 12 do 18 hod, ve čtvrtek až od 11 zase do 18.30, tedy v podstatě jeden den,cca 12 hodin na trénování.
Myslím, že kumulovat seznamovačky do odpoledních hodin, kdy bručíš lidem, co už jsou doma,pod okny a roztáhnout je tak zbytečně na dva dny,není úplně šťastné .Sice chápu, že pro to asi jsou nějaké důvody i když mne nic nenapadá.
Naopak v pátek je dopoledne pouze přejímka, což stejně u profi týmů řeší technici a čekáš až do 17.00 hod na start.
Kdyby se ve čtvrtek odpoledne trénoval páteeční sekce a v pátek dopoledne sobotní etapa, ušetříš jeden den a soutěž zvládneš za 3 dny...
Ta středa je podle mne fakt zbytečná.
28. 2. 2010 23:46
0 0
Já vím,zřejmě kvůli dopravě. Už proto,že je to rozdělené i podle čísel. Ale nic to nemění na tom,že tam budeme od středy,tedy 4 dny. To se nelíbilo IK na Šumavě tak jsem jen poukázal na to,že je to stejné jako na valašce. Na Bohemce je to stejné a ještě se jede až do neděle.
internet kavárna: nerozumím tomu co jsi napsal. Samozřejmě se bavíme o posádkách. A ty stráví na soutěži 4 dny na obou soutěžích. Samozřejmě to vadí i mě. Sice mě nemá kdo vyhodit,protože jsem si sám šéfem,zaměstnancem i uklízečkou,ale práci udělat musím jako každý. ideální by byl čtvrtek,pátek , sobota.
1. 3. 2010 07:47
0 0
Chtěl jsem jen říc , že nejvíce tady křičí lidi diváci , že jim to nevadí atd . nebo , že jim je to jedno zdali se jede 2 dny nebo 5 dní protože divák přijede jen na závod a ten je v pátek a sobota . Ten pátek si nadělá nebo má 1 den dovolenou a na každý závody nejede . Jestli divák za rok dá 5 dní dovolený na závody je dost už i pro nej samořejmě jsou vyjímky .
Závodníci a mechanici taky chodí do práce , jsou to obyčejný lidi a mají taky problémy v práci na uvolnění a na závody si taky musí brát dovolenou min 4 dny ( proto nadávám na natahování rallye ) na jeden závod a když to vynásobím 7 podniky tak 21 dní min. na závodech a co ostatní soukromný věci na kterou dovolenou taky potřebuješ .Dále ubytování atd. na 4 dny min pro plno osob které tam musí být atd. Proto , abych se někde předváděl na rampě , nebo trénoval za den 6 hod jenom a zbytek koukal a druhy den 8 hod a zase nic se mi zdá neekonomický .Samořejmě diváka zajímá pěkný závody a pěkný průjezdy a co nejmín dovolený si na to vzít.
1. 3. 2010 14:27
0 0
internet kavárna: Zvláštní. Prosím tě, která RZ končila v obci Zdíkovec? A kde konkrétně zbyl po RŠ ve Zdíkovci tankodrom? Trávím totiž v blízké obci Zdíkov téměř každý víkend a přestože je stav tamních komunikací dost hrozný (kde v ČR není...), důsledek RŠ to rozhodně není.

Na Valašku nejedu, takže se na Šumavu těším jako dítě na cumel. Návrat Vrbice vítám (ale do toho davu fakt nepůjdu :D), jen by mě zajímalo, kam dál ze Zálesí? Směr Drážov nebo Kváskovice?

Hurá do lesa smajlík
1. 3. 2010 14:49
0 0
pro SkunnY
Jestli jsi to četl celý tak jsem se opravil na RZ Spůle a Račov kde byl cíl a pak přes Žírec a Zdíkov .
1. 3. 2010 15:17
0 0
Jezdil jsem 15 let rallye plus 22 let mechanik i teď , ale za nás jsme si dovolenou brali maximálně na jeden den a to bylo MMČR a na sprint žádnou , ale jak se poslední dobou doopravdy soutěže natahují se mě taky nelíbí a hlavně jezdci o šou a popojíždění se závodními auty na předváděčkách rádi nemají. Chtěl bych vidět pořadatele jak by koukali - tvářili na sprint jako za nás ráno sobota od 5 hod přejímky a v 8 hod start večer vyhlášení a domů a bylo 120 posádek dneska je posádek málo dní na všechno hodně a jak to frčelo . Souhlasím s intr. kavarnou a s panem Vrátníčkem . Divák to vidí jinak a posádky taky s mechanikama. Dneska je problém sehnat mechanika na jeden závod 3-4 dny dovolený na rallye a když mu řeknu min. 20 dní dovolený si vemeš za rok na rallye , tak mi řekne polib si a odejde .
1. 3. 2010 18:05
0 0
to Skunny: Co jsem slyšel v Zálesí cíl rz.smajlík
1. 3. 2010 22:02
0 0
no jo stando je to tak, taková Toužim to bylo v sobotu ráno v 3:30 z Plzně (v závoďáku), přejímka v 5, v 8 dojel doprovod, v 9:00 start a to jsme jeli tak padesátí, A1 ŠKODA, v 17:00 v cíli, výsledky v 20, když dal bůh,.... a hurá domů...
2. 3. 2010 07:22
0 0
internet kavárna: OK a teď mi teda ještě napiš, kde je na trase Spůle - Račov - Žírec - Zdíkov ten tankodrom. Ta silnice stojí za vyližkapsu už asi 20 let a po nepříliš povedené rekonstrukci před třemi až pěti lety se sypala už asi za měsíc. Takže stav komunikace rozhodně není důsledkem RŠ, ale toho, že se kdysi šetřilo na nepravém místě. Pokud podobné rozhodnutí někdo loni vydal a na jeho základě se obci Zdíkov, pod kterou tyhle vísky spadají, to údajné poškození neuhradilo, pak se pod to klidně podepíšu. Ale nevím, jestli ty údajné problémy s náhradou škod patří přímo k RZ Spůle-Račov.
2. 3. 2010 07:23
0 0
ALESS: Aha, škoda... Úsek Zálesí-Kváskovice, příp. dál na Hoslovice je technicky moc zajímavej smajlík
4. 3. 2010 23:55
0 0
Rozebraná silnice po závodech byla v obci Žár část Mlýny.Na to si stěžovali místní
5. 3. 2010 00:02
0 0
ALESS,jak můžeš vědět že cíl je v Zálesí?
5. 3. 2010 00:12
0 0
znovu dávám opis Zdíkovskýho starosty tak si to přečti pořádnš vozovka III. třídy Zdíkov-Račov-Putkov-Mlýny ale nepatří obci Zdíkov takže nemluvíš pravdu a proč by to opravovali ani povolení nemohli vydat , .

starosta Zdíkova odpovídá
Dobrý den, Váš dotaz velmi chápu, vozovka III. třídy Zdíkov-Račov-Putkov-Mlýny ale nepatří obci, patří Jihočeskému kraji. T.j. Obec Zdíkov nedostává ze závodů žádné peníze a žádné ani do této vozovky ze zákona nesmí investovat - byla by to investice obce do cizího majetku. Vedoucí správy a údržby silnic, střediska Vimperk, byl při Rallye Šumava letos opět šéfem této konkrétní rychlostní zkoušky a situaci má dobře zmapovanou před i po soutěži. Společně s ním se snažíme získat u kraje konečný termín pro generální opravu celého povrchu této vozovky (oprava už byla odložena dvakrát). Předpokládám taky, že alespoň k dílčím opravám děr a létajících kamenů správa silnic přistoupí co nejdřív. Obec bude v červnu znovu podávat projekty na rekonstrukce ostatních místních komunikací ve svém vlastnictví
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!