Pavel Vydra - eWRC.cz
25. 2. 2010 08:42 − 5044× − 15

Odešel „škodovák“ tělem i duší – Karel Šimek

V nedožitých pětašedesáti letech zemřel 24. února bývalý tovární jezdec týmu Škoda sedmdesátých let pan Karel Šimek.

V nedožitých pětašedesáti letech zemřel po dlouhé nemoci 24. února bývalý špičkový a tovární jezdec týmu Škoda sedmdesátých let pan Karel Šimek.

První soutěž v kariéře absolvoval v roce 1968 a byla to Rallye Bílá Labuť Praha. Dojel tehdy na třinácté pozici ve třídě. V prvních letech ho navigovali spolujezdci Kroupa a Uhřík. Karel Šimek byl po celou dobu věrný značce Škoda. Jeho kariéra má dva mezníky. První etapa do roku 1975. Vyhrál ve třídě například Rallye Jeseníky 1969 nebo Rallye Tatry 1970 ve třídě A1 1000. Velké úspěchy na sebe nedaly dlouho čekat. S Jiřím Kotkem se stali mistry ČSSR ve třídě A2 1000 v letech 1972 a 1973( zde byli i mistři ČSR), o rok později vybojoval titul s Otou Landeckým. Zaznamenal řadu dílčích vítězství – v Rallye Vltava 71, 72, Tatry 72, Přerov 72, Lovosice 72, Barum 73, Šumava 73, Škoda 73, Praha 73 a desítky dalších druhých a třetích míst.

Šimkovou oblíbenou soutěží byla i náročná rallye Vltava, zde dosáhl s litrovým vozem na třetí místo absolutně v roce 1974. V témže roce byl prvním Čechem, který startoval v soutěži mistrovství světa RAC rallye a vedl si skvěle, bohužel musel pro technickou závadu odstoupit. Výborné výsledky zaznamenal při Rallye Jugoslavia, Pneumant, Zlaté písky nebo Baltic.

Jeho kariéra se pak až do roku 1981 přerušila. Do rallye nastupuje s legendářní Škodou 130 RS a je 11. absolutně při domácí Rallye Škoda, 2. ve Wartburg rallye a při Barumce získává ocenění Fair Play za pomoc při havárii bratří Končeků.

V soutěžích se objevuje až do roku 1984, navigují jej Pačes, Klíma, Broulík, Ryšánek, se Škodou 120 L je v roce 1984 desátý absolutně na Rallye Škoda, jako nejlepší český jezdec.

Karel Šimek se nevěnoval pouze rally, i když to byla jeho nejoblíbenější disciplína, ale startoval také v závodech do vrchu, na okruzích, autokrosu i rallykrosu.

Snad aby v garáži nezahálela eresa, věnuje se Karel Šimek v další letech rallykrosu. A to tak pečlivě, že získává jedno vítězství za druhým a vyhrává několikrát Pohár v rallykrosu v celkovém pořadí ( mistrovství se v těch letech ještě nevypisovalo).

Několik let spolupracoval s AMK Bílá, kde svého kamaráda Vladimíra Mužáka jako trenér dovedl v roce 1993 k zisku mistrovského titulu v tehdy jedné z nejpočetnějších kategorií N 1300 a následně v roce 1994 i k titulu vicemistra.

Českodubský jezdec mu to oplatil, když pečlivě připravoval pro Šimka historickou škodovku. Jezdeckou kariéru zakončil Šimek v devadesátých letech ve třech maratónských soutěžích Londýn-Sydney, Londýn-Mexiko a v roce 1997 v soutěži Shield of Africa. Všechny maratony se Škodou 1000 MB úspěšně dokončil. Více o kariéře tohoto jezdce přinese článek v magazínu Rally.

foto: Vladimír Mužák, Pavel Vydra, Jiří Rohlena

Komentářů celkem: 15
25. 2. 2010 09:031
0 0
Upřimnou soustrast
25. 2. 2010 09:172
0 0
Je to škoda, když nás takové legendy opouštějí. Ještě mnoho let mohl někomu předávat svoje zkušenosti.
25. 2. 2010 11:163
0 0
Měl jsem to štěstí poznat ho osobně při přípravě na první maraton Londýn -Sydney .Neuvěřitelně silná osobnost na kterou se nedá zapomenout .
25. 2. 2010 13:344
0 0
... odešel Pan jezdec...
25. 2. 2010 14:085
0 0
smajlík upřímnou soustrast
25. 2. 2010 19:516
0 0
Viděl jsem dnes parte na bráně Škodovky... smajlík Čest jeho památce a ať se daří ve "Věčné rallye"
FMT
25. 2. 2010 20:067
0 0
Úprimnú sústrasť rodine. Na pána Šimka mi zostali dve spomienky. Rally Košice, v sedemdesiatých rokoch a neskutočné prejazdy na RS Štos a Herľany na litrovej Škodovke. Potom zase v deväťdesiatych rokoch mi ako neznámemu jazdcovi, bez problémov sprostredkoval špičkové auto z vtedajšieho AMK Škoda. Dodnes nechápem prečo to vlastne urobil. Vďaka za obidve spomienky.
25. 2. 2010 21:388
0 0
Vzdávám tímto svou úctu jezdci, který byl v době své nejlepší výkonnosti odsouzen jezdit s auty o 15 koní slabšími. Někdo s tím holt za továrnu v té třídě 1000 jezdit musel, ale jeho výkon tím pádem nemohl vyniknout ve srovnání s továrními kolegy v 1150 ccm. Naštěstí jsem jej několikrát viděl na vlastní oči a byl to neuvěřitelný fukot a vysoká profesionalita.
26. 2. 2010 08:539
0 0
Karel Šimek, byl pojmem člověka, jako soutěžák a velice úspěšný rallycrosař, který tento sport bral všemi doušky. Nedokáži spočítat kolikrát zvítězil, ale bylo to mockrát. Byl to skutečný pan jezdec. Karle, nechť se ti i dobře závodí tam za "duhovým mostem". Ve vzpomínkách jsi stále s námi!
26. 2. 2010 10:0210
0 0
Pan Šimek byl také autorem tratě Rallye Bohemia 1995(?). Byla to trať, kde bylo mraky šotoliny a spousta jezdců mu za to nemohla přijít na jméno. Další se přidali, když zapršelo smajlík Jelo se na autokrosových tratích v Bousově, v Pace, v písku kolem Stráže pod Ralskem i v Kuřivodech a okolí. Tahle soutěž měla svý kouzlo a dodnes se obdivuju jeho odvaze takovou trať postavit a nechat si za ni vynadat. To dokázal jen chlap, který si věří a ví, co chce. Takový byl i za volantem. Jsem rád, že jsem se s ním mohl aspoň párkrát potkat.
26. 2. 2010 10:5011
0 0
Je mi to líto, znal jsem ho velmi dlouho a dobře. Třetí odešlý kamarád na těchto stránkách za dva měsíce. To je smutné.smajlík
26. 2. 2010 12:3312
0 0
Novej: ano, byla to Bohemka 1995. Tuším, že kolem 30 posádek start odmítlo a do závodu nenastoupilo. Celkový podíl šotoliny byl 60%. Druhý průjezd Štikovskou roklí byl zrušen pro nesjízdnost, když zapršelo. Ty výsledky jsou nově přidané i na eWRC-results.
26. 2. 2010 13:1413
0 0
Čest jeho památce!
Pamatuji si jeho úchvatné průjezdy na Rallye Jeseníky v 70. letech!!! (RZ Raškov - Podlesí)
27. 2. 2010 14:4914
0 0
Pro Karla nebyl problém chovat se kamarádsky k začínajícímu spoluzávodníkovy.Takhle a jako výborného a razantního jezdce si ho budu pamatovat.At se Ti tam daří.
2. 3. 2010 17:5215
0 0
Děkujeme všem za projevenou účast a doufáme,že na tátu budete v dobrém vzpomínat!
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!