Autor: Ondřej Krajča, eWRC.cz, 18.7.2010 11:08
Rubrika: SprintyRally VysočinaKomentář
Komentářů: 42; poslední: Vrátníček [20.7.2010 08:18]
Přečteno: 4896×
Translate to english Facebook Twitter Poslat e-mailem Tisknout článek

Rally Vysočina 2010 – komentář

O tomto víkendu pokračovalo ESCO SUN mistrovství České republiky ve sprintrally. Tentokrát se závodníci a závodince přesunuli do okolí Kunžaku, kde na ně čekaly úplně nové rychlostní zkoušky. Po několika ročnících se také povedlo počasí, když zapršelo až na cílové rampě.

Velmi dobře zahájil soutěž na nejdelším testu s názvem Číměř Jarek Orsák. Zajel nejrychlejší čas o dvě sekundy před Janem Štěpánkem s Markem Omelkou na Škodě Octavia WRC. Třetí čas si připsal Josef Peták. Hezky začal i Honza Sýkora, když se mu podařilo zajet pátý nejrychlejší čas. Opět neskutečně dravou jízdu předváděl od začátku mladý Václav Kopáček, který zajel devatenáctý čas. Druhý test se stal opět kořistí Orsáka s Vajíkem a opět druhý čas si připsal Štěpánek s Omelkou. Třetí čas si připsal Odložilík, který stáhnul náskok na třetího Petáka na rozdíl jedné sekundy. Až na celkové páté místo se vyhoupnul Lumír Firla s Pavlem Dreslerem na starším Mitsubishi Lancer Evo VII. Z páté až na třinácté místo se propadl Sýkora s Houštěm.

Velkou smůlu si vybral Petr Zedník na Fordu Fiesta S1600. Po druhé RZ byl na celkové desáté pozici a suverénně vedl třídu A6 a třídu A. Bohužel za cílem druhého testu musel odstoupit kvůli poruše palivového čerpadla. Třetí i čtvrtý test se staly opět jasnou záležitostí Orsáka, který si jel pro jasnou obhajobu prvenství z loňského ročníku. Ovšem na konto mu přibyla penalizace pěti sekund za špatně projetý retardér a druhý Honza Štěpánek tak po polovině soutěže ztrácel pouhé tři a půl sekundy. Pět sekund za retardér si připsal i Roman Odložilík a spadl zpět na čtvrté místo za Petáka. Do vedení ve dvoukolkách se dostal Dohnal se Škardovou, kteří opět museli využít služeb Suzuki Swift S1600.

Druhý průjezd Číměří byl opět ve znamení Orsáka, který přidal ke svému náskoku další dvě vteřiny. Skvělý čtvrtý čas zajel Sýkora a posunul se na osmé místo. Po technických lapáliích zrychlil i Dunovský. Orsák soutěž opanoval a i při druhém průjezdu Klenovou zvítězil. Naopak zde přišel rozhodující moment, když Štěpánek ztratil skoro deset vteřin. Shodný druhý čas zajel Peták s Odložilíkem. Čtvrtým časem se blýsknul Jan Jelínek s Mirkem Kotěnou. Z dobře rozjeté soutěže musel odstoupit Martin Hudec a Petr Trnovec. Orsák nadělil na předposledním testu soutěže druhému Odložilíkovi čtyři desetiny. Třetí čas zajel Peták. Skvělý šestý čas zajel s dvoukolkou Dohnal se Škardovou. Ovšem tomuto startu předcházely protesty jejich vozu. Vůz se málem nepodařilo nastartovat a před posledním testem se vůz už nepodařilo nastartovat vůbec. Dohnal tak musel opět odstoupit a pokračuje ve smolné sezóně.

Neskutečným způsobem opanoval soutěž Orsák s Vajíkem, když vyhráli všechny rychlostní zkoušky a obhájili prvenství z loňského roku. Druhé místo vybojoval Honza Štěpánek s Markem Omelkou. Třetí místo vybojoval Pepík Peták s Alenou Benešovou. Čtvrtý byl Roman Odložilík, který se od počátku soutěže potýkal s technickými problémy a s výsledkem nebyl spokojený. Opět skvělého umístění dosáhl Firla s Dreslerem. Když dokončili soutěže na pátém místě. Vítězství ve dvoukolkách vybojoval Václav Dunovský.

Kompletní výsledky Rally Vysočina 2010 najdete na ewrc-results.com.


Za obsah komentáře nese plnou odpovědnost autor, nikoliv provozovatel stránek. Redakce si vyhrazuje právo bez upozornění smazat příspěvky, které se netýkají zveřejněného článku, obsahují vulgární výrazy, nesmysly, urážky nebo reklamu.
Komentářů celkem: 42
Stránka 2 z 2
Přejít na stránku: 1 2
Josef Vrátil [19.7.2010 19:11:22]
Já naprosto chápu, že Hauer neustále čeká na to, jak mě někde napadnout... Když mu to dělá radost, jeho věc... Chtěl jsem jen objasnit něco málo kolem "cizí pomoci"... Což pro někoho jiného může být nové, nebo zajímavé... Ač s ním nemíním diskutovat, jako reakci na jeho štvavé žvanění musím uvést: Pokud mě nějaký známý/divák řekne, že za Frantem Vopršálkem mezi erzetama jezdí neustále jejich tréninkáč, nebo auto z jejich týmu, mohu maximálně Frantu Vopršálka upozornit, že praktikují něco, co řády nepovolují... Pokud by něco takového oznámil jiný jezdec, činovník, pořadatel, je to něco zcela jiného... Článek 42.1.2. není vůbec nesmyslný, má zcela jasné opodstatnění a logiku a nevidím jediný logický důvod, proč by se měl měnit, nebo rušit. Ale pokud se zmíněný pisálek tak rozvášnil, že se překlepl a mělo to být 42.2.1., pak je ale moje odpověď naprosto stejná. S poznámkou, že ten kilometr je velmi těžké nějak posuzovat a asi nikdo nebude něco takového přeměřovat. Ten bod jasně všem zainteresovaným říká, že prostě kolem auta se nemají motat... Ale to se Hauera netýká, takže se tím nemusí vzrušovat... Stejný článek je i v mezinárodních řádech...
Novej [19.7.2010 20:19:07]
Nevím a nezajímá mě na co čeká Hauer. Jedno ale vím, sportovní komisař, který přehlíží a toleruje porušování řádů (opakovaně), ztrácí právo být komisařem sportovním. Snad jen komisařem zůstat může, když už sedí v té komisi.

Za opravu označení článku v řádech děkuji a omlouvám se. Naštěstí moje chyba nebude nikdy mít vliv na sportovní úroveň a kvalitu žádné soutěže, ani výsledku posádek. To samé přeju i Vrátilovi a jeho kolegům, kteří narozdíl od něj na web nepíšou a proto to odnáší on sám. Když už si tedy Vrátil svoje chyby přiznal, tak si je snad i uvědomuje. Napravit svou pověst může třeba hned v Pačejově. Minimálně kvůli pořadatelům a posádkám bych si to hodně přál.
Josef Vrátil [19.7.2010 22:14:21]
V jednom krásném starém českém filmu pro pamětníky řekl v krčmě ovíněný farář "pařez zůstane pařezem, vůl volem"... Já bych k tomu dodal Hauer Hauerem... Arogantnímu žvanilovi typu "Novej Hauer" je zbytečné vysvětlovat, že SK může cokoliv řešit jen na základě faktů, případně oficiálních protestů, žádostí... Nikoliv když u kafé nějaký známý řekne, že viděl, jak za Frantou Vopršálkem jezdí od erzety k erzetě jejich auto... Ale pro arogantního "Nového" žvanila je podstatné, že zase mohl "někoho" hanit, špinit, urážet... Když ho to baví... Jen tak dál, Vašnosto... Je jen dobře, že takoví brouci Pytlíci nakažení navíc ješitností, zlem a nesnášenlivostí, mohou tak akorát občas huhlat někde do mikrofónu a není jim dopřáno svou nabubřelostí a "vrozenou genialitou" prznit tento jinak krásný sport...
Vrátníček [19.7.2010 22:34:24]
Novej,Vrátil: Cizí pomoc,cizí pomoc...myslím, že to byla dobrá pomoc od cizího člověka.
Řády jsou v tomto bodě nesmyslné,apeluje se na bezpečnost,nařizují se /dle mne/ nesmyslné a nákladné bezpečnostní prvky jako např. Hans s velmi problematickou účinností, ale že i na "župním" podniku musí posádka absolvovat několik rychlostek s poškozeným vozem,bez rezervy,spálenými deskami, s únikem oleje či podobnou nebezpečnou závadou,případně se prodírat lijákem na suchých gumách,protože je zakázaná pomoc vlastního týmu,tak to je dle FIA přínos k bezpečnosti na rychlostních zkouškách...Flexi servis by zvládlo jedno osobní auto za každou rychlostkou...Přínos k bezpečnosti a klidu soutěžních posádek a i diváků značný...Chtělo by to zejména pro národní podniky jiný, "českomoravský" přístup...
Jinak V.Kopáček si vítězství zasloužil,už jen pro nasazení na hranici 110%/které ale nejde vydržet vždy/ a půvabnou spolujezdkyni,která ho až na poslední zatáčku "udržela" na silnici,L.Galia s O.Hlouškem zase uznání i přes svůj věk za svou výdrž ve vedru a jako vzor/ něco jako červený hadr pro býka/ pro mladou posádku... smajlíksmajlík
R.Kutej [19.7.2010 22:37:57]
Novej, Vrátil.. pánové kanistr vody na benzině nic nevyřeší a pokud nepodal žádný jezdec protest a věřím, že nepodá tak s tím nikdo nic neudělá.

Oba dva uděláte nejlépe pokud vychladnete a svou vzájemnou averzi nebudete tahat sem.
Roman [19.7.2010 22:44:16]
Já myslím,že teď by pokárat zasloužil jen jeden "hrdina." Mám pocit,že pan Novej je řízenej provokatér,kterej to tady za každou cenu musí rozrejpat a rozhádat a to jen proto,že někoho nemá rád. Už delší dobu je tu klid,pisálci se k sobě chovaj relativně korektně,tak proč to trošku nerozhejbat,že??????
bobac [19.7.2010 23:12:59]
Souhlas s Vrátníčkem. Myj ako zarputilí zastánci a obdivovatelé třídy A5 se rádi podíváme na souboj mladého blázna a zkušeného bláznasmajlík Oba jeli skvěle a neřešil bych tady nějaký kanystr s vodou. Tuto zkušenost má za sebou 90% posádek a kdo říká,že ne tak lže.
Novej [20.7.2010 06:28:40]
Vrátníček, R.Kutej, Roman, bobac: O kanystru z mé strany nepadlo ani slovo (udělal bych to samý a souhlasím s Klárou). Nelíbila se mi jen a pouze tato věta: "...bych jen malinko jedovatě poznamenal, že celá řada našich jezdců, zvláště těch elitních, by si měla zavčas uvědomit, že když jedou na přejezdu mezi erzetami a za nimi peláší jejich tréninkáč, nebo jiné týmové auto, můžou se jednoho dne se zlou potázat..." a hlavně to, že komisař přiznává že ví, ale nekoná.
Roman, ty asi nebudeš psycholog, že?
Josef Vrátil [20.7.2010 06:31:15]
Vrátníček: Zdeno, nemůžeš se vracet o dvacet a více let zpět. Nemůžeš pořád takhle naivně filozofovat nad tím, co je přínosem pro bezpečnost a co není... Samotné rallye jsou nebezpečné! A v dnešní době prostě nejde nechat během soutěže "okupovat" desítky dodávek, nebo aut kdejakou vesnici, okresku a podobně. nechat nadělat všude bordel a chaos! Za chvíli by nebyly žádné rallye, protože by žádné obecní úřady nic takového nepovolily! To, co Ty tady líčíš, jak by to bylo dobré, by vedlo k úžasným podvodům a fixlování... Jak bys zaručil, že si kde kdo něco pořád nevyměňuje??? Jak bys kontroloval každé auto v každém okamžiku, jestli odpovídá technickému reglementu, nebo nikoliv? To je ten zásadní bod! Tímhle svým s odpuštěním hloupým nápadem bys vlastně zrušil většinu sportovních platných předpisů! Vůbec Tě třeba nenapadá, že centrální servisní zóny, omezený servis po určitém počtu kilometrů je tady mimo jiné i proto, aby se snižovaly náklady, po čemž všichni léta křičí! Žádný "českomoravský" přístup neexistuje! Je jen jeden přístup a to jsou mezinárodní sportovní a technické řády, nic víc, nic míň!
Josef Vrátil [20.7.2010 06:38:17]
Pro ty méně chápavé, nebo co zarputile ve jménu nějakého vlastního džihádu nechtějí chápat... Co se asi tak stane, když na další soutěži příjdu jako SK za vedoucím jezdcem a řeknu mu: "hele, Franto, volal mě nějakej Lojzík, co obrací seno tam a tam na louce, že za tebou jel nějaký stejně pomalovaný křáp, jako máš ty, takže ti dávám takový a takový trest podle článku 42.2.1"... Ten Novej nejchytřejší ze všech chytrolínů si to zcela jistě vysvětlí...
Novej [20.7.2010 06:40:35]
Tuhle větičku do kamene tesat: "Je jen jeden přístup a to jsou mezinárodní sportovní a technické řády, nic víc, nic míň!" Jen se tou větičkou je třeba řídit smajlíksmajlík
Vrátníček [20.7.2010 08:18:56]
Vrátil: V tomto se asi nezhodnem a je mi to líto vzhledem i k budoucnosti našeho sportu.
Především a moje bohužel již letité zkušenosti mi to potvrzují,nelze považovat vše, co vypadne z hlav na FIA jako to nejlepší,optimální,nejvhodnější či snad dokonce nejpromyslenější řešení pro soutěžní posádky.Standartem je pravý opak,jsou to většinou debility.
Jinak mne nelze přesvědčit o tom, že by cca 40/ pro Hustopeče/ či 80/pro posl.sprint/někde se pohybujících osobních aut pro flexi servis ,navíc postupně přijíždějících a zase odjíždějících/ tedy reálně cca 10 aut bude někde čekat,víc ne/nějak "zahltilo" či snad"okupovalo" dnes již zcela vyprázdněné vesnice či nějaké okresky.To není prostě pravda.
Přínos k bezpečnosti by byl naopak maximální.A představa, že někdo někde za bukem montuje jiný motor o větším objemu či jen tak lehce překope zázračně vůz,aby měl větší výkon či byl výrazně rychlejší je taky zcela mimo.Ono to nejde,většinou není co namontovat a ani to většinou není technicky možné.Marně přemýšlím, co by to reálně mělo být,motor, převodovka, nápravy,brzdy, kola?
Zatím tedy nutíme s poukazem na "dogma" světových a nedotknutelných předpisů/ jsou svaté!!!!!/ posádky dojíždět několik rychlostek s třeba ohlým ramenem nebo s jinak poškozeným vozem,či na slikách v lijáku, což je zejména na našich "českomoravských" národních podnicích opravdu megapřínos.
No a až pánové z FIA pochopí, co znamená slovo koncepce,výhled, stabilita a jednoduchost předpisů,pak budu přemýšlet o tom, zda nejsou moje myšlenky hloupé či naivní.
Zatím je to přesně naopak.Stále a strmě klesající počet startujících to naprosto jasně dokazuje.
Stránka 2 z 2
Přejít na stránku: 1 2
Diskuse byla předčasně ukončena
Skin1 Skin2 Skin3 EN

Aktuální podniky
WRC
Rally Japan
(8. – 12. 9. 2010)
Rallye de France
(29. 9. – 3. 10. 2010)
IRC
Barum Czech Rally Zlín
(27. – 29. 8. 2010)
MMČR
Sevenoaks Rally Příbram
(24. – 25. 9. 2010)
SPRINTRALLY
Rally Vyškov
(10. – 11. 9. 2010)
Evropa
Rallye de Ferrol (E)
(27. – 28. 8. 2010)
Ralli Kerava (FIN)
(28. 8. 2010)
Strömkarlen Rally (S)
(4. – 5. 9. 2010)
Rajd Warszawski (PL)
(3. – 5. 9. 2010)
Rallye Mont-Blanc Morzine (F)
(3. – 5. 9. 2010)
Rally Principe de Asturias (E)
(9. – 11. 9. 2010)
RALLYE CUP
Rallye České Středohoří
(11. 9. 2010)
OSTATNÍ
Rallye Show Vysoké Jamné
(28. 8. 2010)
Rallyesprint Hořovice
(4. 9. 2010)
I.eWRC RS Day
(18. 9. 2010)
Statistiky

Přístupů od roku 1999
119 397 065
eWRC
ISSN 1214-4959




Partneři










Polokošile eWRC.cz

(více informací)
Cena: 505 Kč (s DPH)
Větrovka eWRC.cz

(více informací)
Cena: 345 Kč (s DPH)
On board rally #2 (DVD)

(více informací)
Cena: 300 Kč (s DPH)
DVD Historie Rallye Otava Katovice 1988 – 1994

(více informací)
Cena: 299 Kč (s DPH)
Copyright (c) 1999-2009 eWRC.cz | eWRC.cz – nezávislý internetový portál o rally | kontakt: redakce@ewrc.cz