Invelt
reklama reklama reklama reklama reklama
reklama
reklama reklama

10. ročník Rallye Železné hory pro Kalistu

13. 8. 2011 15:08 - 1976× - comment 0

Jubilejní desátý ročník dnes skončil vítězstvím posádky Jiří Kalista – Michal Šofr na voze Mitsubishi Lancer Evo IX. S pohárem za druhé místo z Chrudimi odjede Zabloudil s imprezou Sti, třetí dokončil náročný podnik Rallye Cupu Kopelent se Škodou Felicii Kit Car. Ze 75 odstartujících dvojic spatřilo cíl rovných 50 posádek.

Kalista vedl od prvních metrů soutěže, prvenství mu však ulehčilo velké množství odstoupivších konkurentů. Na úvodní vložce soutěže vyřadila poloosa Bánského, Polák Banasiewicz ztratil kvůli technickým problému Imprezy 10 minut. Na druhém měřeném úseku skončil v potoce jeho krajan Kalbarczyk s Peugeotem 106. Třetí RZ v pořadí, zcela nový test, kde se rychlostní průměr pohyboval kolem 80 km/hod., vyřadil ze hry mnoho závodníků. Aktuální přeborník Rallye Cupu skončil kvůli převodovce stejně jako Chepil. Černý musel odstoupit vinou diferenciálu, definitivně se se soutěží rozloučil Banasiewicz. I když ne tak docela, podobně jako několik dalších soutěžáků chtěl krásné vložky Rallye Železné hory projet znovu, a tak v roli předjezdce dojel až do cíle na chrudimské Resselovo náměstí. Památku na nepěknou havárii si z RZ3 odveze do Prahy Jiří Donát startující s Trabantem. Škodu 110R uvařil Mazuch, Grima a Varvažovského vyřadili technické závody.

Ani druhé kolo se nevyhnulo několika odstoupení. Havaroval Brousek s naftovou fábii ze druhého místa absolutně, ze čtvrtého (!) pak odstupoval Kolář se Škodou 130 LR v barvách Barum Rally Teamu. Mezi historiky nedokončil RZ4 Tomek s Peugeotem 205, klatovský Terš skončil ve druhém průjezdu RZ Bratroňov – Podlíšťany vinou převodovky. Bývalý rallycrossař Cihlář opět nedovedl svoji felicii do cíle, letos počtvrté odstupoval vinou motoru.

Skupinu A4 opanoval samozřejmě Kalista, na druhé místo se svým výkonem vyšvihl Zabloudil, třetí dojel po defektu domácího Gajara Kopáček. Po vyřazení Brouska dominoval ve dvoulitrech Fiala, zvítězil před Mikuličkou a Woznikem. Ve skupině do 1600 ccm vyhrál Plašil s Hondou CRX před dvojicí Poláků – Goliszekem a Dzikem. Dzik zdržela i penalizace 20 vteřin za retardér. Nejslabší třídu soudobých vozů opanoval Kopelent, když na druhého v pořadí najel více jak čtyři minuty. Za zmínku stojí i jeho 3. místo v celkovém hodnocení. Druhý dokončil Rallye Železné hory Vedra na fabii před Zahrádkou s favoritem. Čtvrtá dojela nejrychlejší pohárová fiesta s Vlčkem za volantem.

Nejrychlejší historik tentokrát promluvil i do absolutní klasifikace. "Hary Ředitel" se spolujezdcem Martinem Lidickým dosáhli úctyhodného výkonu a kromě jasného prvenství v H4 dokončili na 6. místě, po RZ6 se však pohybovali na bedně(!). Druhý dojel Vichta před Hasilem. H3 byla napínavá až do samotného konce. Po RZ6 byl rozdíl mezi Králem a Hosnedlem 0,0 vteřiny! Nakonec se z prvního místa radoval Hosnedl. Třetí byl Denk. Z jasného vedení v H2 se mohl v cíli radovat Valent, druhý dokončil 10. ročník Rallye Železné hory Novák před Pavelkem. Mezi oblíbenými trabanty, kteří tentokráte startovali vždy na začátku startovního pole, vyhrál Formánek před Kotkem a Zajícem.

Podrobné výsledky můžete nalézt již teď na www.ewrc-results.com.

reklama reklama reklama reklama
reklama reklama reklama reklama reklama
eWRC.cz
nezávislý internetový portál o rally
redakce@ewrc.cz
© 1999-2014 eWRC.cz
RSS Facebook Twitter