Invelt
reklama reklama reklama reklama reklama
reklama
reklama reklama

Omloop van Vlaanderen – komentář

14. 9. 2011 21:30 - 1971× - comment 0

Belgický šampionát v letošní sezóně ovládá dvojice pilotů s Citroëny C4 WRC, kteří si rozdělili vítězství ve všech čtyřech úvodních soutěžích. Jako pátý podnik byla na programu Ypres Rally, kde vzhledem k jejímu zařazení do IRC a ME domácí jezdci nemohli využít speciálů WRC. Pieter Tsjoen tak usedl do Peugeotu 207 Super 2000, zatímco Alexandre Romain vzal za vděk produkčním Mitsubishi Lancer EVO X. Ani jeden se však cíle soutěže nedočkal, Romain havaroval a Tsjoen poškodil vůz na přejezdu hloupou chybou.

Nejlépe si v okolí města Ieper vedl Freddy Loix, který se za volantem Škody Fabia Super 2000 na domácí půdě objevuje sporadicky. Podruhé v řadě si nejvíce bodů připsal Patrick Snijers, který premiérově usednul do Mini Countryman. Teprve až na aktuální šestou soutěž ale přijel s tímto speciálem upraveným do vrcholné verze WRC. Hlavním favoritem rally ve Flandrech měl být pochopitelně Tsjoen, jenž se s C4 objevil na soutěži jako jediný. Jeho kolega Romain tuto soutěž vynechal a o body bude soutěžit až na následující dvojici posledních rally sezóny.

I přes absenci druhé C4 do Flander přicestovala skvělá konkurence, ve které pochopitelně, jak je v Belgii zvykem, hrály prim speciály WRC. Melissa Debackere přesedlala na novou techniku Ford Focus WRC 08, zatímco do jejího předešlého Subaru Impreza WRC S12B usednul Bernd Casier. Ještě zajímavější jméno pak ozkoušelo další speciál WRC, konkrétně se jednalo o spojení talentovaného Holanďana Hanse Weijse jun. a už poněkud obstarožního Subaru Impreza WRC S9. S poslední evolucí WRC od Subaru odstartoval Peter Lloyd a na startu nemohl chybět ani David Bonjean s Peugeotem 307 WRC a Timothy van Parijs na Fordu Focus WRC 05. Celkem se na trať vydalo 11 speciálů WRC, celkový počet posádek překročil osm desítek.

Nejlepší vstup do soutěže zaznamenal favorizovaný Tsjoen, ovšem již druhý test, který zároveň ukončil první soutěžní den, přichystal jedno malé překvapení. Proti zástupu speciálů WRC staré generace se dokázal prosadit Snijers s Mini a jeho odstup na vedoucího pilota tak klesnul na 2,5 sekundy. Druhý den ráno se prosadil Casier se Subaru a rázem to byl on, kdo opanoval druhé místo za stále vedoucím Tsjoenem. Ten nedokázal vyhrát ani RZ 4, přesto si udržoval stálý odstup a hlavní dramat se odehrávala v boji o stříbro. Snijers vyhrál druhou zkoušku a dokázal se tak vrátit před rivala se Subaru.

Na pátém testu se situace znovu změnila ve prospěch Casiera, když jeho zajímavý souboj se Snijersem nabíral na obrátkách. Bohužel pro jezdce Mini ale atraktivní duel ukončila RZ 6, ve které zkušeného borce potrápil zaseknutý plyn, on vylétl z trati a než se vrátil zpět, utekly více než dvě minuty. Se slabým Bonjeanem si však jezdec v Countrymanu dokázal poradit a ke konci rally si ještě připsal další dva nejrychlejší čas. Na návrat na bednu to ale nestačilo a Snijers se musel spokojit se čtvrtým místem. Daleko hůře dopadlo sžívání Debackere s Focusem po Tsjoenovi. Hned na prvním testu se její speciál zastavil s poruchou startéru a než se závadu povedlo odstranit, uteklo skoro šest minut. V pátém testu ještě musela měnit kolo a nakonec z rally odstoupila.

Do cíle nakonec nedorazil ani Weijs, který si jistě zkoušení vozu nejvyšší kategorie WRC představoval lépe. Subaru jej ale zradilo a Holanďan byl nucen po čtvrtém testu vzdát s poruchou převodovky. Casier s další Imprezou si po Snijersově obtížích úspěšně držel druhé místo, ale vzdorovat suverénnímu Tsjoenovi se mu nedařilo. Po více než minutové ztrátě v poslední zkoušce kvůli poškozenému motoru ale mohl být rád, že vůbec stříbrnou příčku udržel. Pro body za bronz si do cíle dojel van Parijs, ale kvůli přehřívajícímu se motoru měl také namále. Z vítězství se pochopitelně nemohl radovat nikdo jiný než suverénní Tsjoen, ale ani v jeho případě se to neobešlo bez dramatického závěru. Tým preventivně před koncem rally vyměnil převodovku, ale vedoucího muže šampionátu málem vyřadil závadný startér. Nakonec si ovšem Tsjoen připsal již čtvrté letošní vítězství a úspěšně směřuje za ziskem titulu.

Pořadí v cíli
1. Pieter Tsjoen/Robin Buysmans (B) Citroen C4 WRC 1:48.14,0
2. Bernd Casier/Francis Caesemaeker (B) Subaru Impreza WRC S12 +2.35,5
3. Tim van Parijs/Kurt Heyndryckx (B) Ford Focus RS WRC 05 +3.07,7
4. Patrick Snijers/Johan Gitsels (B/NL) Mini WRC +3.36,1
5. David Bonjean/Eddy Snaet (B) Peugeot 307 WRC +6.03,5
6. Kevin Demaerschalk/Laurent Dujacquier (B) Citroen C2 R2 Max +11.37,4
7. Bert Coene/Werner Thores (B) Mitsubishi Lancer Evo X +11.37,8
8. Bart du Jardin/Geert Demuynck (B) Mitsubishi Lancer Evo IX +11.50,3
9. Hermen Kobus/Erik de Wild (NL) Renault Clio R3 +11.50,6
10. Yves Bruyneel/Kristof Goethals (B) Subaru Impreza WRX STI N14 +12.38,7

Stav belgického šampionátu: 1. Tsjoen 80, 2. Romain 66, 3. Langenakens 56, 4. Loix 50, 5. Debackere 48, 6. van Woensel 47

Výsledky tohoto podniku je možné prohlédnout na ewrc-results.com.

Za komentáře nese plnou odpovědnost autor, nikoliv provozovatel stránek. Redakce si vyhrazuje právo bez upozornění smazat příspěvky, které se netýkají zveřejněného článku, obsahují vulgární výrazy, nesmysly, urážky nebo reklamu.
reklama reklama reklama reklama
reklama reklama reklama reklama reklama
eWRC.cz
nezávislý internetový portál o rally
redakce@ewrc.cz
© 1999-2014 eWRC.cz
RSS Facebook Twitter