Rosťa Kutěj - eWRC.cz
14. 4. 2012 11:32 − 3143× − 20

Na slovíčko, pane řediteli.

Krátce před startem Klatovských soutěží se u redkčního mikrofonu scházím s ředitelem obou soutěží panem Jiřím Valentou.

Do startu 21. Historic Vltava Rally a 47. Rally Šumava nám zbývají necelé dva týdny. (rozhovor se uskutečnil týden před vydáním) Na rozdíl od minulého roku se letos obě soutěže jedou pohromadě, ve stejném termínu a na stejné trati. Co k tomu organizátora vedlo?

Největším důvodem byla finanční situace, ale i problém s nalezením dvou odlišných a přesto kvalitních tratí pro dvě velké soutěže. Toto zkušenost z loňského roku s počtem přihlášených nás dovedla k tomuto rozhodnutí. Počet startujících není ale problém jen Šumavy nebo Vltavy. Snad vyjma Barumky se v MMČR všude jede nějaký přidružený závod. Ať už je to pohár ČR, jako na Valašce, nebo historici na Krumlově.

Proč se tedy kupříkladu pohár ČR nejede při Šumavě?

Protože máme Historic Vltavu rallye, na Svazu rally bylo rozhodnuto, že se k MMČR pojedou buď historici nebo pohár a ne obojí jako tomu bylo například loni na Příbrami. Co se týče pohárů jako Renault, Citroen či Škoda tak to jsme asi něco prošvihli. Letos už to nestihneme, ale do budoucna je to dobrá cesta. Přesto, že naše pověst není nejlepší tak nám letos mimo Valouška nechybí nikdo z české špičky. Bohužel tu ale nemáme takové to zázemí jezdců, jako je třeba na Moravě a to je věc, se kterou se nedá nic moc dělat. Co se týče Vltavy tak se u nás sjede celá evropská špička a myslíme si že tato historická soutěž má do budoucna dost dobrý potencionál.

To je pravda, Vltava je u nás ojedinělá soutěž. Jak vůbec Vltava dopadla minulý rok v hodnocení historických soutěží? Předpokládám, že legendární San Remo je nedobytná meta.

V hodnocení historiků se sice žádné oficiální hodnocení nedělá, ale na zasedání historiků v Remeši jsme byli jmenováni jako druzí hned za San Remem. Vždycky chceme tu soutěž nebo spíše ty soutěže dělat co nejlepší jak pro diváky, tak pro jezdce.

Tak San Remo, Jirko, asi nezdoláte.

To jistě ne, to je neporazitelné jméno, ale jsem rád, že jsme na úrovni soutěží jako je Elba, Verona a podobně. Tyto soutěže mají v historickém závodění také svoje jméno.

V souvislosti s tím, že se Vltava a Šumava jede společně, mě napadá jedna věc. Minulý rok jsem mluvil s jezdci napříč polem a v podstatě všichni mi řekli, že Vltava byla nejpohodovější závod sezony. Myslíš si, že letos tím, že se pojedou dvě soutěže v jednom termínu se podaří tu pohodu udržet, nebo se ona hektičnost soudobých soutěží přenese i na Vltavu?

Vltava a to nevím proč má po organizační stránce úplně jinou atmosféru, než moderní rally. Přesto, že to dělají stejní pořadatelé, jede se to ve stejné lokalitě tak jsou soutěže odlišně hodnocené. Jak ze strany jezdců, tak ze strany diváků. Možná je to dané odlišnými řády možná je to těmi starými auty. V letošním roce mají obě rallye naprosto stejné trati RZ a stejný časový harmonogram. Celá soutěž je postavena na „přísnější“ řády moderních rallye. Takže určitě část moderní „nervozity“ vneseme i do Vltavy. Nejvíc se ale jakákoli pohoda ztrácí při řízení dvou evropských podniků.

Když zmiňuješ evropské poháry, tak u Vltavy je to jasné. Tam jde o nejvyšší úroveň závodění, ale u Šumavy je to jen pohár. Má smysl se vůbec do poháru hlásit? Když jsem nad tím nedávno zkusil přemýšlet jako jezdec, tak nevím co by mi to přineslo. S výjimkou jistých omezení a třeba zvýšeného startovného, u kterého si ale nemyslím, že je nějakým zásadním nákladem na soutěž. Co mi, jako jezdci, přinese účast v Evropském poháru.

Myslím že nic zásadního, ale na to by ses měl raději zeptat nějakého jezdce. Spíše jde o to, co to přináší pořadateli. Zmínil jsi vyšší startovné, ale proti tomu jsou postaveny vyšší náklady spojené s poplatky na FIA a zahraniční sportovní komisaře. Takže jde spíše o pomyslnou kvalitu soutěže takovou „pseudoprestiž“. Osobně jsem přesvědčen, že se letos Šumava neměla jet ani jako evropský pohár ani jako zóna. Nevím jak jinde, ale v Klatovech není rallye akcí jen jednoho muže, i když to možná vypadá jinak. Funguje zde rada autoklubu a organizační výbor kde má každý svůj hlas. A my jsme ke konci roku stáli před nelehkým rozhodnutím. A to zda zrušit na Šumavě evropu. Jako evropa byla Šumava přihlášena již v červnu loňského roku. Po zvážení všech aspektů hlavně ekonomických, protože nejen přihlášení, ale i zrušení je zpoplatněno, jsme rozhodli ponechat Šumavu jako evropský pohár a zónové mistrovství. Dalším problémem bylo to ,že až dlouho po přihlášení došlo ke změně pravidel jako je třeba počet průjezdů při seznamovacích jízdách.

Já se ptám právě z tohoto důvodu. Dvoje seznamovací jízdy mi přijdou jako bezpečnostní krok zpět. S výhledem do budoucna, pojede se Šumava jako MMČR, nebo se bude dál jezdit jako Evropský pohár?

No nemusí to být nutně krok zpátky ale určitě jiným směrem. Osobně jsem přesvědčen že v podmínkách MMČR je to směr špatný. Těžko se mi mluví o budoucnosti, když jsou soutěže teprve před námi. Každopádně se budu snažit o to aby další Šumava byla jen MMČR.

Jirko, já se ještě vrátím k loňské Šumavě. Sice si myslím, že o ní bylo napsáno dost, ale nedávno proběhla tiskem aféra ohledně vyplácení financí pozůstalým po Jiřím Skoupilovi. Já tady nechci soudit, kdo mohl za zdržení, nechci řešit jaká byla dohoda mezi kým, ale mám jednu zásadní otázku. Byly pozůstalým vyplaceny peníze?

Ano.

Z názvu letošní soutěže po asi 16 ti letech zmizel Mogul. Co se stalo?

Firma PARAMO má zahraničního vlastníka ten zásadním způsobem omezil výrobu a produkci v České republice a spolu s tím i prostředky věnované na reklamu a podporu sportu. Škrty se netýkají jen nás, ale i hokeje, dostihů … .PARAMO a MOGUL nadále zůstává sponzorem Rallye Šumava Klatovy ale již ne jako generální partner.

Takže hlavním partnerem je dnes kdo?

Naším letošním spolupořadatelem a hlavním partnerem je Město Klatovy

S městem je spolupráce jaká?

Velice dobrá s dobou se stává stejně jako dobré víno kvalitnější. Stále se nám daří nacházet nové formy spolupráce a to díky podpoře pana starosty Rudolfa Salvetra a celkově rady a zastupitelstva města.

Je fakt, že na rozdíl od předchozích let je dnes už skoro měsíc vidět, že Klatovy jsou městem rallye. Na sloupech visí bannery, vlajky rallye… Je i tohle jeden z příkladů spolupráce?

Ano, i toto je jeden z viditelných prvků.

Přejdeme k samotné rallye. Tím, že letos jsou rallye v jeden termín, budou mít jezdci Vltavy možnost účasti na shakedownu? Mají o něj vůbec zájem?

SHAKEDOWN je připraven i pro Vltavu. Historikům je to věc trochu neznámá, ale pokud budou mít zájem, ta možnost tu je. Historické vozy ho mají v pátek od 9:00 do 11:00 a Šumava ho má od 10:00 do 12:00. Stejně jako v loni bude připraven na trati Poborovice – Dolní Lhota.

Kde se budou konat administrativní a technické přejímky?

Pro HA to bude Auto Nejdl na Domažlickém předměstí ve čtvrtek odpoledne a pro soudobé vozy to bude v areálu firmy ARBO Janovice v pátek dopoledne.

I přes to, že na webu jsou už mapy a harmonogram, můžeš nám nastínit celý program rallye?

Určitě, to rád připomenu. Ve čtvrtek se mimo představení vybraných posádek konají i přejímky historiků, což může být velký zážitek, protože pohled do startovní listiny slibuje jednu z rallye ikon, a to sice Lancii 037 rallye. Přijede v podstatě celá evropská špička.

Co třeba pan Frank Cunningham, který minulý rok na tiskovce a na rampě řekl , že se na letošek připraví lépe a přijede sem vyhrát?

Ano, pan Frank Cunningham poslal přihlášku na poslední chvíli a má veliký zájem tady startovat. Jsem přesvědčen o tom, že Vltava budou velké závody. Když vezmeš do úvahy jména jako Janota, Rossi, Jensen, Brazzoli a další, tak to je hned několik kandidátů na výhru a dají se čekat velké závody a velký sport.

Vrátíme se k tomu programu, prosím.

Ano, já jsem se nechal unést těma historikama:) Ve čtvrtek od 19 hodin bude na náměstí v Klatovech představení posádek, program bude na cca 2 hodiny a počítáme s tím, že se zúčastní asi 16 posádek z obou soutěží. Je možné, že jezdci soudobých vozidel tady ještě nebudou mít auta, ale snad přijedou pozdravit diváky a popovídat si před startem. V pátek ráno budou přejímky pro Šumavu, poté shakedown, ve 12:15 bude tisková konference. Poté jsou různé oficiality, přijetí u starosty a následuje slavnostní zahájení soutěže. V 15:45 bude start na náměstí v Klatovech, a to sice start Historic Vltava rallye. V 17:30 je potom start rallye Šumava. Program pak pokračuje tradičním Čínovským okruhem a dalšími RZ dle harmonogramu.

V pátek je na programu jedna zcela nová RZ a to Svrčovec – Řakom.

Ano, tato RZ je úplně nová, pojede se přes místní osadu Andělice, Tupadly, Drslavice do Řakomi. Myslím, že pro jezdce to bude velmi zajímavá zkouška.

My ty RZ představíme v průvodci, kterého připravujeme, takže to stačí takto stručně. Sobota se tradičně přesunuje na Vimpersko?

Ano, mapy jsou už vidět na internetu. Jen připomenu, že servis bude tradičně v Janovicích. V sobotu jsou na programu 4 RZ dvakrát. Velkou změnou bude předsazený servis, a to v Kašperských horách, kde máme připraveny dvě malé servisní zóny. Pro Šumavu i Vltavu zvlášť. Tady jsme uvažovali trochu ekonomicky za jezdce, chápeme, že rallye není levná a proto se nám tímto podařilo odbourat asi 29 kilometrů přejezdu do Vimperka. Nebudou to vzdálené servisní zóny, ale klasické servisy, takže posádky mohou udělat všechny nutné úkony.

Pro diváka bude možná zajímavé to, že v pátek se pojede na Šumavě už tradičně část soutěže za tmy.

Určitě, mimo okruhu a asi první RZ se pojede zbytek za tmy. Noc má svoje kouzlo a k rallye patří. Pokud vše dobře dopadne, připravujeme pro diváky osvětlené a komentované místo a to DM 7. Náš mediální partner, radio FM plus a Rock Rádio nám slíbilo, že to místo nazvučí a okomentuje. S moderátorem je domluveno, že nechá vyniknout zvuk motorů.

Když jsi zmínil moderování, bude to jen na lidech z rádia, nebo tam budou i rallye profesionálové?

Co se týče náměstí, tak tam budou i profesionálové. Nechci ještě mluvit o jménech, ta jsou v jednání. Stoprocentně víme, že to bude Karel Špaček s někým:) Komentování na diváckých místech si na starost vezme Gery Weške a nebude to jen jako show. Bude to sloužit i jako informační místo. A to nejen výsledky,ale i informace o tom, co se na rallye děje.

Jirko kolik bude diváckých míst? Bude k nim značen přístup?

Tradičně DM označujeme, bude jich 19. Na internetu bude včas jak průvodce, tak několik míst, kde se bude dát zakoupit program a tiskoviny. Program bude k dispozici na několika místech na Klatovsku a na předstartovní show. Kromě toho bude na rallye nová komerční služba. Půjde o takzvané rallye ze vzduchu, kdy se na několika místech bude přistávat vrtulníkem a zájemci si budou moci koupit let nad RZ. Ale podrobnosti neznám, jde o komerční službu provozovatele.

Už jsi zmínil tiskoviny. Víš už, jaká bude jejich cena? Bude se vybírat vstupné?

Mapy jsou za 40,- celý program pak za 60,- Kč. Rozhodnutím organizačního výboru se bude opět vybírat na všechny RZ zhruba v intencích minulého roku. Bude k zakoupení permanentka, kterou všem doporučuji. Na okruhu se pokusíme pro diváky připravit menší tribunu ta bude zdarma, takže doporučuji přijít včas. Někteří pořadatelé říkají vstupnému opatření k regulaci diváků. Já to beru jinak, když máme DM někde na poli osetém nějakou kulturní plodinou, diváci to pole zákonitě poškodí a my, jako pořadatel to musíme zaplatit. Takže ona nějaká reciprocita být musí.

Vrátíme se ještě k trati. AJR je s podobou trati spokojená?

My se snažíme jezdcům vyhovět tak, jak nám to jen možnosti umožňují. Ne ve všem se dá vyhovět, ale děláme maximum k oboustranné spokojenosti. Závodění je dneska na jiné úrovni, než dříve, auta jsou na jiné úrovni a já si myslím, že připomínky jezdců je potřeba brát na vědomí. Mimo jiné se na věc můžeme dívat jako na obchod. Jezdci si u nás platí nějakou službu a z toho je potřeba vycházet.

Jirko, mezi Historic Vltava rallye a rallye Šumava bude určitě nějaká pauza. Víš už, jak dlouhá bude přesně?

V tuto chvíli počítáme s 45 minutami v pátek a 40 minutami v sobotu. Což je proti původnímu harmonogramu o 15 a 10 minut více. Prosím proto diváky o shovívavost tato změna byla provedena na žádost AJR až po vytištění programů.

Jak ta pauza bude vypadat prakticky?

Jakmile se odjede poslední vozidlo Vltavy, kde ještě musíme upravit startovní pořadí podle výkonnosti vozidel, protože ME končí Škodou Octavia TS a mistrovství republiky začíná Sierrou a my musíme předejít tomu, že se nám vozidla budou dojíždět. Pak vyrazí na trať svoz výsledků a to z toho důvodu, aby se výsledky včas dostaly k počtářům. Poté pojede organizační vozidlo, které zkontroluje, že je trať opravdu způsobilá, a to hlavně po stránce technické. Jsme připraveni řešit nějaké věci, jako jsou třeba velké kameny vytahané do stopy.

Počkej, nebude se jako na okruzích zametat?

Ne ne ne, to v žádném případě. Půjde o překážky bezpečnostně technické, jako jsou velké kameny, úniky olejů a podobně. Po tom pojedou dva předjezdci a po nich první auto Šumavy. Máme v záloze i náhradní předjezdceká vozidla, abychom byli schopni eliminovat případné výpadky na vozech předjezdců.

Na Šumavě je velkým lákadlem start továrního týmu Škoda.

Ano, pojede jedno tovární auto a to konkrétně Jan Kopecký a já osobně se na to hodně těším. Myslím že mohu prozradit i to, že v úterý proběhnou na klatovsku testy továrního týmu.

Jirko, já vím, že to není snadná otázka, ale koho ty osobně tipuješ na vítěze soutěží? Jestli tedy jako ředitel vůbec smíš tipovat:)

Já si myslím, že tipovat můžu. Pokud jde o Šumavu, tak tam si myslím, že výkon Honzy Kopeckého na Jänneru a na Valašce byl natolik přesvědčivý, že pokud se nestane nic mimořádného, Honza zvítězí. Když uvážíš, jaké má Kopecký zkušenosti a zázemí, tak jde skoro o povinné vítězství. Ale vzhledem k vyrovnanosti špičky naší rallyové scény, kdy homogenitu škodovek narušuje Václav Pech s miníkem, se dá čekat zajímavý souboj.

U Vltavy je to složitější. Tam je kandidátů na výhru hned několik. Janota, Rossi, Jensen, Pedro, Brazzoli a další. Harrach, matador Vltavy, nebo právě výše zmíněný Frank Cunningham… Tady je těch jmen spoustu. Nevím, netroufám si tipovat. Vím, že bych to přál Janotovi, to ano. Ale opravdu netipuju.

Kolik kilometrů bude soutěž měřit?

Je to 176 ostrých kilometrů, celkem asi 560 kilometrů. Trati jsou z 99 procent identické pro obě soutěže. Odlišnost je jen v servisu v Kašperských Horách. Letos jsme požádali svaz rallye HA o výjimku, protože pro národní šampionát je Vltava asi o 30 kilometrů delší.

Kolik pořadatelů bude zajišťovat obě rallye?

Je to asi 920 pořadatelů. 850 jich bude přímo na RZ a zbytek bude v servisech, na startu a podobně.

Jirko, co bys řekl na závěr?

Chtěl bych všechny příznivce motoristického sportu, pozvat na Klatovsko a Vimpersko ke sledování soutěží. Letos bude, myslím, k vidění hodnotný a kvalitní sport. Apeluji pouze na to, aby se diváci chovali bezpečně, respektujte prosím pokyny pořadatelů, chovejte se zodpovědně a užijte si závody.

Děkuji za rozhovor

Komentářů celkem: 20
14. 4. 2012 11:541 Upraveno 12:03
0 0
Děkuji za článek a pohled pana ředitele...smajlík jen si dovolím polemizovat o těch nákladech a vysokém startovném, myslím, že posádek a aut, které by jeli šumavu by bylo víc, ale prostě za 1)někdo tu nestartuje z principu, že má platit vysoký startovný za ev.pohár, který opravdu nikomu kormě tak 5 posádek nijak nepomůže..za 2)je to znatelný zvýšení nákladů, když vememe, že je o 6000kčvyšší než základní pro mmčr a pronájem hondy vyjde na ten závod na 55000kč..pokud umím počítat, tak by mě šumava s hondou vyšla přinejlepším na 73000...krumlov by mě vyšel 63 díky trochu levnějšímu pronájmu...a prostě 6000rozdílu v tomhle rozpočtu je +-10% a to je znát..
14. 4. 2012 12:042
0 0
Původně napsal tead55

Děkuji za článek a pohled pana ředitele... jen si dovolím polemizovat o těch nákladech a vysokém startovném, myslím, že posádek a aut, které by jeli šumavu by bylo víc, ale prostě za 1)někdo tu nestartuje z principu, že má platit vysoký startovný za ev.pohá...

Hm ano, máš svým způsobem pravdu. Podstata je ale myslím stejná. Jet tady evropu za podmínek za jakých se jede je zbytečné.
14. 4. 2012 12:053
0 0
Ano,ale je podle slov p.ředitele znát, že toto konečně alespoň někteří pořadatelé začínají chápat a je potřeba počkat na podobu soutěže v příštím roce a držet palce, aby se mu tu "rozumnější" podobu soutěže podařilo prosadit.Uvidíme.
A ještě poznámku ,v případě ,jako nastal v minulém roce si myslím, že na takové situace má být založen fond na Autoklubu a ne aby to bylo k tíži pořadatele,který i tak musí řešit finanční i jiné důsledky takové události.
Pokud si Autoklub "stáhnul" v loňském roce 4.2 mil.Kč na opravu topení na Opletalce ze státních peněz určených na podporu sportu,jistě by mu mohly zbýt i peníze na vytvoření takového pomocného fondu.
14. 4. 2012 12:094
0 0
Ono to možná nevyznělo tak, ale já si přístupu pana ředitele toho jak je prezentován tady ve článku vážím - protože to značí snahu jít jiným směrem smajlík
14. 4. 2012 12:545
0 0
Tleskám, tenhle článek je pro mě krok vpřed smajlík
Jen s tím vstupným na RZ. Chtěl bych víc informací. Doufám, že ještě vyjde tiskovka, kde bude uvedeno, kolik za RZ na osobu, kolik za permici a jestli je permice na osobu nebo na celé auto. To jediné mi zatím chybí. Jinak chválím, 7 dní před startem soutěže už visí na webu veškeré info pro divákysmajlík
14. 4. 2012 12:596
0 0
Taky musím pochválit za zajímavý článek. Snad se na Šumavě opravdu budou věci měnit k lepšímu.smajlík Měl bych dotaz ohledně pauzy mezi historiky a současnými auty, respektive jestli bude zachován čas Vltavy a posune se Šumava, nebo jestli Šumava zůstane a Vltava se posune dopředu.
14. 4. 2012 13:137
0 0
Původně napsal Poky

Taky musím pochválit za zajímavý článek. Snad se na Šumavě opravdu budou věci měnit k lepšímu. Měl bych dotaz ohledně pauzy mezi historiky a současnými auty, respektive jestli bude zachován čas Vltavy a posune se Šumava, nebo jestli Šumava zůstane a Vltava s...

Pokud jsem se správně díval a pochopil článek, tak ta nesrovnalost je pouze ve vytištěných materiálech, které budou v prodeji. Harmonogram na webu je dle mého názoru aktuální.
14. 4. 2012 13:208
0 0
Článek je dobrý a věřím , že letošním ročníkem začíná další , nová a dobrá etapa působnosti .
14. 4. 2012 13:489 Upraveno 13:48
0 0
Tomš: permice na celé auto smajlík, i ty srandisto smajlík.
14. 4. 2012 14:2510
0 0
Ahoj. Nevíte někdo, kde bude Kopejda testovat?
Dík moc!
14. 4. 2012 15:2511
0 0
děkuji za tento clanek, je vidět snaha PAMK o navrácení prestiže na Šumavu a nalákání posádek, jen ten pohár Evropy ještě ,,překáží", ale jen tak dál pane řediteli! smajlík
14. 4. 2012 16:5912
0 0
Pan Valenta a lidé z RZ na Rally Šumava na mne vždycky působili příjemným dojmem... Pak je pár lidí, kteří už tolik ne (každý asi ví). Za mne palec nahoru, že letos se vrací "staronové" RZ a opětovné spojení obou soutěží smajlík Musím za sebe říct, že na Šumavu vždycky kvůli Vltavě, MMČR už k tomu byla jako třešnička na dortu...
14. 4. 2012 20:1913
0 0
Permice na celé auto to by bylo dobré, to by mi nevadilo:D Jinak permice by měla stát 200, vstup na jednotlivé RZ 50 a vstup na okruh 150. Permice by měla paltit i na okruhu. Dále by měla být na okruhu tribuna pro asi 150 lidí, na kterou se nebude platit extra vstup.
Kde bude Kopejda testovat bohužel nevímsmajlík
A Poky jestli sem to dobře pochopil, tak se posune Šumava. Vše se ještě může změnit po zasedání SSK. Bude halt potřeba sledovat PU.
Jestli máte další otázky ptejte se, uvidím se s ředitelem během týdne můžu dotazy tlumočit.
14. 4. 2012 21:3414
0 0
50Kč, to jde. Díky smajlík
14. 4. 2012 21:4115
0 0
No mohlo to být i méně, ale podle mě se stejně oplatí koupit permici
14. 4. 2012 21:4116 Upraveno 21:45
0 0
Ze strany pořadatele všechno parádní.Informace pro diváky včas,velmi slušně nacpaná startovka(hlavně Vltava)tak že žádný námytky,spíš chvála.Ale co jezdci?Ve Zvláštních ustanoveních je psáno,že přípravný jízdy jsou 18-19.4. a vesele se trénuje v předstihu.Pak si člověk vspomene na připonínky ze strany jezdců k pořadateli.Jezdce vůbec nenapadne zamyslet se sami nad sebou,jak dodržujou pravidla hry.Že je to nefér k pořadateli,který pak musí vysvětlovat obcím,proč se jezdí mimo danou dobu,čímž se ztěžuje stavba tratě v příštích letech.A nakonec je to nefér i vůči soupeřům,kteří pravidla dorží a tím pádem mají míň průjezdů!Klatovákům přeju ať všechno klapne. smajlík
14. 4. 2012 23:0617
0 0
Nevím to na 100%, ale továrna by měla testovat začátkem týdne někde okolo Mlázov
15. 4. 2012 11:0218
0 0
Přípravné jízdy by měly být pro HVR úterý a středa a pro Šumavu středa a čtvrtek, ale nejsem si tolik jistý, že to tak bude.
16. 4. 2012 13:2519 Upraveno 13:26
0 0
Měl bych ještě jeden dotaz: Permice na vstup půjde koupit i na okruhu? (asi tam půjdu na odbočení u startu) A bude se vybírat vstup i v servisu v Janovicích?
16. 4. 2012 13:5320
0 0
Poky to nevím přesně, ale permice by měla být k zakoupení všude a vstup do servisu určitě ne. To bylo trošku mocsmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!