Ondřej Plšek - eWRC.cz
23. 7. 2014 21:10 − 11846× − 28

Bude příští generace vozů WRC mnohem větší?

Nástupci současných speciálů WRC by mohly narůst až na velikost vozů střední třídy.

Vozy kategorie WRC jezdí v mistrovství světa v rally od roku 1997. Tehdy odstartovaly do Rallye Monte Carlo modely Subaru Impreza WRC a Ford Escort WRC, od Indonésie začala jezdit i Corolla WRC. O dvacet let později se počítá se začátkem éry již třetí generace vozů WRC. Od roku 2017 mají totiž platit nové technické předpisy pro vozy této kategorie a s nimi by mohla přijít i jedna velká změna.

Šéf komise mistrovství světa Carlos Barbosa by totiž chtěl vidět na tratích MS mnohem větší vozy než je tomu dosud. "Když všechny současné vozy WRC natřete na bílo, tak nepoznáte který vůz je který. To musíme změnit a musíme do našeho sportu navrátit atraktivní podívanou a udělat soutěžní vozy mnohem atraktivnější," cituje Barbosu autosport.com.

Dle informací autosport.com se od roku 2017 plánuje znatelná změna segmentu vozů, ze kterých budou pocházet soutěžní speciály. Místo součastného takzvaného segmentu B by se po tratích MS měly prohánět vozy ze segmentu D, tedy o dvě kategorie větší vozy než v současnosti. Další velká změna by se týkala motorů. Zde mají být továrny omezeny v řízení přívodu paliva, ale volba motoru by mohli určit sami.


Dříve bývaly vozy WRC mnohem větší než v současnosti

"Máme za sebou schůzku s technickou pracovní skupinou FIA a s výrobci, nyní musíme předstoupit před Komisi," pokračuje dále Portugalec Barbosa. "Brzy se vydám do Ženevy k projednání tohoto dokumentu s Jarmo Manohenem, Michele Mouton a Jeanem Todt a řekneme si: Tohle je ok, tohle není ok, změňme toto nebo toto."

"Nemůžeme na toto jednání nahlížet jako na závěrečné jednání, ale myslím že se ubíráme velmi dobrým směrem. Aby mistrovství světa v rally patřilo ke špičkovým událostem na světě, tak musíme změnit hodně věcí: WRCcéčka musí být větší. Jsem přesvědčen, že předpisy budeme mít koncem tohoto roku. Jedná se o slib, který jsme dali výrobcům a vše bude kompletně hotové a kompletně správné před koncem roku," dodal Carlos Barbosa.

V rozporu s těmito údaji je pak prohlášení Hyundai Motorsport. "Nám dává smysl jen použití vozu ze segmentu B, maximálně segmentu C," řekl dle rallye-magazin.de Michel Nandan.

Komentářů celkem: 28
24. 7. 2014 12:0021
0 0
Prosím Vás klid, je to jak psal Medvěd. Ne pouze vozy ze segmentu D, ale C až D.
24. 7. 2014 13:2722 Upraveno 13:31
0 0
Vývoj každého nového auta stojí peníze. A vymyslet levné auto je dražší, než vymyslet to drahé. To jen naokraj. Citroen na tom možná není úplně nejlíp, přesto vyvinul úspěšné nové auto do úplně jiné disciplíny WTCC. Bratrský Peugeot vyvinul auto na Pikes Peak a nově na Dakar. Vyvinout dobré auto do kategorie R5 je sakra tvrdý(a asi i drahý) oříšek. A zase je to úplně nové auto. Pokud výrobci budou chtít, budou nová auta v jiném segmentu a bude je to stát zase ty samé peníze jako doposud. I když tam bude "o něco víc železa". Zase tam bude na ty "hejblata " víc místa. smajlík Výrobci si s tím poradí-a bude na to zase pěkné pokoukání. A kolik jich do toho půjde? To je otázka. Jsem celkem hodně překvapený(a mile!), že už teď jsou tam najednou 4 výrobci. To považuju-při současném vnímání společnosti-za "nadstandardní" stav. A zároveň za slušný příslib do budoucna-tedy pokud nikdo ze stávajících neodpadne. A to vážně uvažuje o vstupu Toyota... smajlík
24. 7. 2014 14:2123
0 0
Vždyť je to stejně jen proto, aby se do těch aut vměstnaly hybridy, jak už tu někdo psal.
24. 7. 2014 16:0224
0 0
Můj názor je, že snížení hmotnosti a velikosti posledních WRC je jedna z nejlepších věcí, která rally zatraktivnila a současně snížila náklady. Odůvodnění pana Barbosa o bílých autech mi připomíná vyjadřování nějakého 11 letého pisálka tady na fóru - to si automobilky s vloženým úsilím nezaslouží.
24. 7. 2014 18:5825
0 0
Já bych se vrátil ke starým dobrým skupinám A a N tak jak to bylo dřív. Myslím že teprve pak by to bylo to pravé ořechové. Dát tomu řád a jasná pravidla, Áčko i eNko postavit v podstatě z čehokoliv. Jen to eNko by muselo být fakt eNko. Néé jako teď, že EVO9 je o 1sec/km rychlejší než první WRCa. Prostě z toho udělat opět dostupné závodění........
24. 7. 2014 19:1726
0 0
Roman: to by bylo super, ale kolik automobilek ma dneska vubec auto vhodny na stavbu tehdejsi A8? Skupina A vyzaduje uz v serii kvalitni sportovni produkt (i diky tomu vzniklo WRC) a to se dneska nenosi..
24. 7. 2014 22:3527
0 0
Už se těším na A6 WRC to budu prdy , až to ve Finsku zmizí v lese ,budou mít novou pasekusmajlík.
27. 7. 2014 19:5428
0 0
Snad to svůj účel splní, rally bude v nejvyšším kruhu pestřejší, rozmanitější
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!