Scott Pedder poprvé australským šampiónem

Victoria, stát na jihovýchodě, jehož hlavním městem je Melbourne, se rozkládá na nejmenší ploše ze všech tamních států.

Victoria, stát na jihovýchodě Austrálie, jehož hlavním městem je Melbourne, se rozkládá na vůbec nejmenší ploše ze všech tamních států. Ani to ale nebrání tamním motoristickým nadšencům v nalezení dostatku kvalitních šotolinových úseků nutných k uspořádání mistrovského podniku. Ten pro letošek našel místo v samém závěru kalendáře a právě tam se o uplynulém víkendu rozhodovalo o tom, kdo se pro tento rok stane australským šampiónem. Eli Evans se z titulu radoval v loňském roce a letos se do obhajoby nepustil. Většinu roku vynechal, ovšem ve Victorii se objevil. Jeho vystoupení za volantem Hondy Civic Type-R ale nemělo dlouhého trvání, když hned na prvním testu Evans urval poloosu. V druhém Heatu jej pro změnu zradil přehřátý motor. Král je mrtev, ať žije král. A kdo se o pozici krále australských šotolin ucházel?

Do závěrečného klání s šancí na zisk primátu vstoupili poslední dva mohykáni. Scott Pedder se během roku za volantem Renaultu Clio R3 snažil o něco málo více a do velkého finále šel s větším množstvím bodů na svém kontě, konkrétně v jeho prospěch hovořilo 23 bodů. Brendan Reeves se sice se svou Mazdou 2 nikterak nemazlil, ale ve Victorii to byl právě on, kdo se dostal do pozice lovce. Lovená zvěř Pedder se ovšem s prvním Heatem vypořádal na výbornou, těsný duel s Reevesem nakonec vyzněl o 14,5 vteřiny pro něho. Tím se manko jezdce Mazdy ještě více prohloubilo a jeho šance na zisk titulu se dostaly už do teoretické roviny. V neděli ráno Reeves ještě zkusil zaútočit, ale místo úspěchu se dostavil velký problém v podobě defektu. Ten posádka měnila přímo ve zkoušce, což ji stálo tři a půl minuty a konec všech nadějí na titul. Do cíle druhého dne dojeli jako pátí, zatímco Pedder s Moscattem obsadili druhou příčku a mohli začít slavit. Pro osmatřicetiletého pilota Renaultu Clio R3 to znamená největší úspěch kariéry, domácí mistrovství předtím nikdy neovládnul.

Trochu ve stínu atraktivního duelu o titul se odehrál ještě jeden neméně zajímavý souboj dvou jezdců. V tomto případě šlo o borce bojující o bronz a pikantnost tomuto souboji dodával fakt, že se jednalo o jezdce stejného týmu Citroën Australia. Jejich speciály tak byly na chlup totožné a vše záviselo jen na nich samotných. S náskokem 38 bodů přijel do Victorie Adrian Coppin. Tony Sullens s druhou DS3 R3T se musel hodně snažit. Oba dva dny se proměnily v těsný souboj obou borců a v sobotu i v neděli jej vyhrál Sullens. Bohužel takhle na konci sezóny už bylo pozdě a předešlá bodová ztráta jej odsoudila na čtvrtou příčku. Třetím nejrychlejším mužem šampionátu se tedy stal Coppin. Steven MacKenzie vloni a i v části letošní sezóny pilotoval stařičký Ford Fiesta. Už v Coates Hire Rally Australia ovšem představil žhavou novinku, Ford Fiesta poslední generace upravený dle národní speciality, třídy G2, do které spadá i Reevesova Mazda 2 nebo loňský mistrovský speciál Honda Jazz. V úplně posledním Heatu sezóny se zbrusu nová Fiesta dočkala prvního úspěšného dokončení a hned z toho byl premiérový etapový triumf pro Mackenzieho. Když nic jiného, je tento drobný úspěch zajímavou předzvěstí příští sezóny. Ta snad nabídne ještě pestřejší startovní pole s nejnovějšími speciály a souboj o titul napínavý jako letos. Australská federace navíc momentálně řeší nové předpisy a dost možná se do boje o titul vrátí vozy s pohonem všech čtyř kol. V Austrálii se zhlédli v argentinské kategorii Maxi Rally a právě takové vozy by rádi zapojili do hry o nejvyšší příčky.

Výsledky soutěží australského mistrovství naleznete na ewrc-results.com

Konečný stav šampionátu: 1. Pedder 483, 2. Reeves 439, 3. Coppin 361, 4. Sullens 333, 5. Roe 152, 6. Patton 123

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!