Jiří Vintr - eWRC.cz
14. 1. 2015 19:03 − 6178× − 6

Martin Macík ml. popisuje jak to chodí na Dakaru

Zadřené ložisko v zadním diferenciálu zastavilo posádku Martina Macíka mladšího a jeho spolujezdců z KM Racingu.

Zadřené ložisko v zadním diferenciálu zastavilo posádku Martina Macíka mladšího a jeho spolujezdců Miloslava Janáčka a Michala Mrkvy v páté etapě dakarského závodu. Martin přesto zůstává s ostatními závodníky a projede celou trasu, aby získal cenné zkušenosti, které využije v dalších ročnících dakarské rallye. Poté, co posádka s číslem 525 po technické závadě neprojela stanovenou trasu, a pořadatelé rozhodli, že nemůže v soutěži dále pokračovat, na KM Racing i Martina se obrací mnoho fanoušků, kteří klukům vyjadřují nečekanou podporu a zároveň se ptají na spoustu detailů ze života dakarských posádek. Martin ve volné chvilce připravil krátkou reportáž, která popisuje, jak na Dakaru vypadá běžný den a doprovodil ji foto-reportem.

    6:00 – Budíček a hygiena, abychom byli co nejčerstvější.
    6:30 – Čas na snídani, kterou dostáváme od pořadatelů. Je to největší polní kuchyně, jakou jsem kdy viděl. Starají se o nás dobře, míváme vajíčka, bagety nebo třeba ovoce, jako doma, žádné extra speciality.
    7:00 – Přichází na řadu jedna z nejpodstatnějších věcí. Toaleta! Každý musí mít svůj rituál, protože během závodu na záchod prostě nemůžete.
    7:30 – Příprava kabiny kamionu. Nachystáme si jídlo a pití na cestu, protože nemáme žádný oběd. Máme v autě také záchranný balíček pro případ, že bychom se ztratili nebo někde zůstali nepojízdní. Také musíme zkontrolovat satelitní telefon a další zařízení.
    7:45 – Nastává oblékání do nehořlavých obleků (punčochy, rolák, ponožky, kukla, kombinéza, rukavice a helma). To vše máme na sobě během závodu, kdy se teploty v kabině pohybují kolem 40 °C. Helmu a kuklu nasazujeme až na samotném startu.

    8:00 – Odjezd z bivaku na start etapy, který je vzdálen od 50 do 500 km. Pro mě nejnepříjemnější záležitost, člověk musí být pozorný. Zde je ještě možné zastavit, kdyby bylo třeba cokoliv řešit.
    13:00 – Na startu. Před ním máte ještě chvilku na vyřízení posledních nutností.
    13 – 18:00 – Přichází to nejpodstatnější, měřeny úsek, etapa kde všichni bojujeme ze všech sil a všichni chceme zvítězit! Obrovské nebezpečí a adrenalin!
    18 – 21:00 – Přejezd z cíle etapy do bivaku. Čas něco málo sníst, hlavně doplnit tekutiny a být co nejdříve v bivaku, aby tým mohl začít pracovat na kamionu.

    21:00 – Příjezd do bivaku, rozhovory, focení, převlékání z totálně mokrého oblečení, předání auta mechanikům, vyklizení kabiny. Pak dáme do pořádku také sebe.

    22:00 – Přichází večeře opět od pořadatelů. Míváme steak, guláš, těstoviny prostě cokoli.
    22:30 – Hygiena a jde se na kutě.

Takto vypadá denní program v ideálním případě, pokud jde vše podle plánu a nenastane žádná komplikace, porucha, nehoda.

Všechny informace najdete na:

www.kmracing.cz

http://www.facebook.com/martinmacikjrdakar

http://www.facebook.com/kmracingteam

Komentářů celkem: 6
15. 1. 2015 08:25
0 0
DAKAR je v Senegalu !!! smajlík http://en.wikipedia.org/wiki/Dakar
15. 1. 2015 09:03
0 0
A španělskej ptáček ve Španělsku smajlíksmajlík
15. 1. 2015 10:56
0 0
Doktor: Však on píše NA Dakaru, ne V Dakaru smajlík (ale jinak ti rozumim, Dakar je a a bohuzel byl pouze v Africe...)
15. 1. 2015 14:48
0 0
Tak jsem to myslel - nebylo to konkrétně k tomuto článku, ale ohledně té soutěže v Jižní Americe
15. 1. 2015 17:04
0 0
Miluju Dakar v Jižní Americe! Doufám alem že jednoho dne se budou jezdit dva plnohodnotné "Dakary" - jeden v Africe a druhý v Americe - třeba léto - zima. Takový miniseriál.
15. 1. 2015 21:47
0 0
Původně napsal gangel
Miluju Dakar v Jižní Americe! Doufám alem že jednoho dne se budou jezdit dva plnohodnotné "Dakary" - jeden v Africe a druhý v Americe - třeba léto - zima. Takový miniseriál.
Při pohledu na stále rostoucí konkurenci na Africa Eco Race už se vlastně jedou - bohužel proti sobě.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!