Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
17. 11. 2015 22:41 − 17276× − 13

Toyota GT86 CS-R3 se představuje

Dlouho připravovaný speciál Toyoty se letos na podzim konečně vydal na soutěžní tratě.

O přípravě nové soutěžní zadokolky Toyota GT86 se informace nesly docela dlouhou dobu, ale než se vůz dočkal svého ostrého nasazení, uběhlo hodně času. Avšak speciál se již pyšní homologací a nedávno jej fanoušci mohli spatřit na belgické Rallye Condroz-Huy, kde do jeho kokpitu usedl zkušený Patrick Snijers, který sice mimo hlavní pole – jel ve funkci předjezdce, ale ukázal vůz na rychlostních zkouškách, což je hlavní. Pokud pomineme vysoce karátové automobily pro třídu R-GT, jedná se o první rallyovou zadokolku za hodně dlouhou dobu, která navíc oproti zmíněné třídě, není tak nákladná na provoz a pořízení. Server autosport.com se proto tomuto vozu podíval na zoubek.


Foto: Toyota Motorsport GmbH

"Reakce diváků a jezdců byly víc než uspokojující, je jasné, že angažmá Toyoty v rallysprotu od nich má stále velkou podporu a mnoho z nich si ještě pamatuje, jakou podívanou uměly zadokolky pod plným plynem udělat na tratích rychlostních zkoušek," říká Nico Ehlert z Toyoty a pokračuje, "jsme hrdí na to, že tyto dva faktory dáváme dohromady a těšíme se na novou, úspěšnou éru s CS-R3."

Není asi fanouška motorsportu, který by si nepamatoval zejména devadesátá létá v podání Toyoty v MS a proto je jasné, že před vozem stojí výzva navázat na své úspěšné předchůdce, kteří úspěšně bojovali o příčky nejvyšší v MS či národních šampionátech. Jedním z těch, kteří se na vývoji Toyoty GT86 CS-R3 podíleli byla Isolde Holderied, která toho s Toyotami najezdila již hodně. "Auto je perfektně vyvážené a jízda s ním je ohromná zábava. Jsem velmi potěšení a šťastná, že jsem součástí vývojového týmu," řekla Němka krátce na adresu vozu, se kterým jela loni jako předjezdec na Německé rally.


Foto: Toyota Motorsport GmbH

Technické údaje
Motor:čtyřválec boxer, obsah 1998 ccm,
Výkon/Točivý moment:232 koní, 235 Nm při 6800 otáčkách
Podvozek:zavěšení typu MacPherson na přední nápravě, nezávislé zavěšení na zadní, tlumiče Reiger
Převodové ústrojí:6 stupňová sekvenční, pohon na zadní kola
Brzdy:čtyř pístové vepředu a dvou pístové vzadu
Rozměny:délka 4240 mm, šířka 1775 mm, rozvor 2570 mm
Váha:1080 kg


Foto: Toyota Motorsport GmbH

Komentářů celkem: 13
18. 11. 2015 04:351
0 0
Tak je to opravdu nezvyklé tím, že v době předokolek někdo vyjde se zadokolkou. Někdo to není, je to Toyota a určitě ví proč zvolila tento projekt.
18. 11. 2015 07:102
0 0
232 koní je zoufale málo. Clio R3 je už mnoho let za hranicí 250-ti koní a DS3 R3T Max je už za hranicí 260 koní o krouťáku nemluvě
18. 11. 2015 08:253
0 0
Oficiálně DS3 R3-MAX 234bhp/4750rpm a 430Nm/3000rpm, Clio R3 230bhp/7800rpm a 245Nm/5400rpm. Otázka je potom kdo ten výkon, lépe přenese na trať. Předokolka je podle sice levnější, ale měně efektivní řešení.
18. 11. 2015 11:234
0 0
Ale je to nádhera smajlíksmajlík
18. 11. 2015 12:335
0 0
Že je předokolka horší v přenosu na trať, o tom si dovolím pochybovat. Viz. zkušenosti s kit cars atd....čistá stopa ie ta nejrychlejší a v tom je předokolka podle mě lepší. ale auto je to super, slušelo by mu tak 350 hp a 890 kg smajlík smajlík
18. 11. 2015 13:106 Upraveno 13:27
0 0
Kdo by měl zájem o bližší seznámení s tímto vozem, bude mít příležitost... v ČR... a ještě letos...smajlíksmajlík
A mimochodem, vůz má už za sebou i ostré soutěžní nasazení... na 3-Stadte rallye...
A schválně zkuste mrknout kolikáté místo ve třídě obsadil...
18. 11. 2015 13:407
0 0
Joe...mrknul jsem...a mrkal, s jakým náskokem to bylo...jsem zvědavý na další podniky...
18. 11. 2015 13:448
0 0
pěkně on, líbilo by se mi, kdyby to někdo dotáhl k námsmajlík Za opomenutí německého startu vozu se omlouvám, nějak mi to uniklo a ani Toyota to na svém webu neměla (nebo jsem špatně hledal)
18. 11. 2015 13:509
0 0
Nevím, jestli výsledek z 3-Stadte je zrovna ideální na srovnávní, co se týká tam startující konkurence. Uvidíme, až se GT-86 potká někde s větším množstvím odpovídající konkurence jak aut, tak pilotů.
18. 11. 2015 14:0010
0 0
Původně napsal HaGen
Oficiálně DS3 R3-MAX 234bhp/4750rpm a 430Nm/3000rpm, Clio R3 230bhp/7800rpm a 245Nm/5400rpm. Otázka je potom kdo ten výkon, lépe přenese na trať. Předokolka je podle sice levnější, ale měně efektivní řešení.


Clio R3 Maxi má kolem 250 koní, Civic R3 je přibližně na 258 koních, Clio R3T je výkonem ještě o kousek dál. Standartní DS3 R3T má přibližně 225-230 koní a nová DS3 R3T MAX má kolem 260 koní. U Toyoty je 232 málo. Je sice fajn že se mluví o lepším přenosu výkonu na silnici v případě Toyoty, ale Clio R3T už má kontrolu trakce.
18. 11. 2015 14:2911
0 0
Původně napsal shifty
... slušelo by mu tak 350 hp a 890 kg...

Plně souhlasím smajlík
18. 11. 2015 16:3012
0 0
Jen tak dál.smajlík Těch koní by mohlo být víc,ale bude to moc pěkná,vyvážená hračka,která nebude až tak nákladná. Jedině zadokolky!! Ať je na co koukat.smajlík
18. 11. 2015 18:3113 Upraveno 18:34
0 0
Původně napsal shifty
Že je předokolka horší v přenosu na trať, o tom si dovolím pochybovat..."


Děda mi vždycky říkal, že lepší je tlačit než tahat... smajlík
A už ji vidím v přihlášených na Pražský rallysprint smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!