Toyota GT86 CS-R3 se představuje
O přípravě nové soutěžní zadokolky Toyota GT86 se informace nesly docela dlouhou dobu, ale než se vůz dočkal svého ostrého nasazení, uběhlo hodně času. Avšak speciál se již pyšní homologací a nedávno jej fanoušci mohli spatřit na belgické Rallye Condroz-Huy, kde do jeho kokpitu usedl zkušený Patrick Snijers, který sice mimo hlavní pole – jel ve funkci předjezdce, ale ukázal vůz na rychlostních zkouškách, což je hlavní. Pokud pomineme vysoce karátové automobily pro třídu R-GT, jedná se o první rallyovou zadokolku za hodně dlouhou dobu, která navíc oproti zmíněné třídě, není tak nákladná na provoz a pořízení. Server autosport.com se proto tomuto vozu podíval na zoubek.
Foto: Toyota Motorsport GmbH
"Reakce diváků a jezdců byly víc než uspokojující, je jasné, že angažmá Toyoty v rallysprotu od nich má stále velkou podporu a mnoho z nich si ještě pamatuje, jakou podívanou uměly zadokolky pod plným plynem udělat na tratích rychlostních zkoušek," říká Nico Ehlert z Toyoty a pokračuje, "jsme hrdí na to, že tyto dva faktory dáváme dohromady a těšíme se na novou, úspěšnou éru s CS-R3."
Není asi fanouška motorsportu, který by si nepamatoval zejména devadesátá létá v podání Toyoty v MS a proto je jasné, že před vozem stojí výzva navázat na své úspěšné předchůdce, kteří úspěšně bojovali o příčky nejvyšší v MS či národních šampionátech. Jedním z těch, kteří se na vývoji Toyoty GT86 CS-R3 podíleli byla Isolde Holderied, která toho s Toyotami najezdila již hodně. "Auto je perfektně vyvážené a jízda s ním je ohromná zábava. Jsem velmi potěšení a šťastná, že jsem součástí vývojového týmu," řekla Němka krátce na adresu vozu, se kterým jela loni jako předjezdec na Německé rally.
Foto: Toyota Motorsport GmbH
Technické údaje | |
---|---|
Motor: | čtyřválec boxer, obsah 1998 ccm, |
Výkon/Točivý moment: | 232 koní, 235 Nm při 6800 otáčkách |
Podvozek: | zavěšení typu MacPherson na přední nápravě, nezávislé zavěšení na zadní, tlumiče Reiger |
Převodové ústrojí: | 6 stupňová sekvenční, pohon na zadní kola |
Brzdy: | čtyř pístové vepředu a dvou pístové vzadu |
Rozměny: | délka 4240 mm, šířka 1775 mm, rozvor 2570 mm |
Váha: | 1080 kg |
Foto: Toyota Motorsport GmbH
A mimochodem, vůz má už za sebou i ostré soutěžní nasazení... na 3-Stadte rallye...
A schválně zkuste mrknout kolikáté místo ve třídě obsadil...
Oficiálně DS3 R3-MAX 234bhp/4750rpm a 430Nm/3000rpm, Clio R3 230bhp/7800rpm a 245Nm/5400rpm. Otázka je potom kdo ten výkon, lépe přenese na trať. Předokolka je podle sice levnější, ale měně efektivní řešení.
Clio R3 Maxi má kolem 250 koní, Civic R3 je přibližně na 258 koních, Clio R3T je výkonem ještě o kousek dál. Standartní DS3 R3T má přibližně 225-230 koní a nová DS3 R3T MAX má kolem 260 koní. U Toyoty je 232 málo. Je sice fajn že se mluví o lepším přenosu výkonu na silnici v případě Toyoty, ale Clio R3T už má kontrolu trakce.
... slušelo by mu tak 350 hp a 890 kg...
Plně souhlasím
Že je předokolka horší v přenosu na trať, o tom si dovolím pochybovat..."
Děda mi vždycky říkal, že lepší je tlačit než tahat...
A už ji vidím v přihlášených na Pražský rallysprint