Invelt
reklama reklama
reklama
reklama
4. 1. 2016 19:29 - 4052× - comment 12
Jiří Šteg - eWRC.cz

Sébastien Loeb: Chtěl jsem se letos v MS objevit

Za kulisami velkého závodění se odehrávají věci, kterým lze „zvenku“ jen nesnadno porozumět. Propletenec nejrůznějších tlaků a zájmů je složitě strukturovaný a přijatá rozhodnutí vyvolávají nejrůznější a často bouřlivé reakce především mezi fanoušky. Takovým tématem jsou například dlouhodobé diskuse o přehnaném egocentrismu Sébastiena Ogiera nebo v poslední době výroky Thierryho Neuvilla. Vnější pohled je často ovlivněn krátkými a emocemi nabitými vyjádřeními těchto jezdců, často vytrženými z kontextu. Potom je snadné zapomenout například na Ogierova slova, kterými označil Sébastiena Loeba za největšího z rally jezdců historie. Stejně snadné je zapomenout na skutečnost, že tito jezdci ve svých začátcích obvykle riskovali vlastní existenci a obrátili svůj život naruby, aby se mohli věnovat tehdy svému koníčku, nyní profesi, kterou provozují na světové úrovni. Profesionální svět je prostě tvrdý, nekompromisně orientovaný na výsledek a přijmout správné rozhodnutí je velmi nesnadné.

Přesvědčil se o tom i největší rally jezdec historie Sébastien Loeb, jehož odchod z WTCC byl doprovázen byť profesionálně zvládnutou, přece jen lidsky těžko skrývanou hořkostí. Jeho přechod od Citroenu k Peugeotu se přitom odehrál v rámci jednoho koncernu, tedy zdánlivě koordinovaně. Postupem času nyní prosakují informace o tom, co vše za tímto přechodem bylo. Sám Sébastien Loeb možná lituje svého rozhodnutí zúčastnit se projektu Dakar, které bylo výrazem jeho vášně pro závodění. „Teď si myslím, že nechtěli (Citroen) pokračovat, protože jsem se zapojil do Dakaru, takže se to stalo otázkou rozdílného image Citroenu a Peugeotu.“ Osvětlil i domněnky o tom, že by se měl zapojit do vývoje Citroenu pro WRC 2017. Doba, kdy se o takovém kroku dalo uvažovat, je pryč. „Citroen se mě na to neptal a nemluvili jsme o tom. Nic takového se neplánuje. Jsem nyní plně zaměstnán Peugeotem a bylo by velmi problematické se vrátit a dělat něco u Citroenu. Nemyslím, že by bylo v oblasti rally něco možné. Měli dobrou příležitost mě přijmout, ale zavřeli dveře. Ne, že bych měl absolvovat zase plnou sezonu, ale byli bychom mohli nějak spolupracovat na vývoji a jet pár rally.“

Pravdou je, že skloubit Dakar resp. cross-country s WRC není snadné, ale před odchodem od Citroenu Loeb silně uvažoval o několika podnicích WRC v roce 2016. „Skloubit Monte s Dakarem by bylo těžké. Teď je snadné říci, že bych mohl odjet pár závodů, neměli jsme příležitost mluvit o takových možnostech, rozhodnutí přišlo docela pozdě. Kdyby se mě zeptali, jel bych v roce 2016 jednu nebo dvě rally.“ O tvrdosti prostředí, ve kterém se pohybují vrcholní profesionálové, svědčí i další Loebova vyjádření. Logické úvahy o vstupu Peugetu do rallycrossového šampionátu se pro tento rok totiž nepotvrdily. Velká postava rally tak zůstává s poněkud chudou jistotou částečné účasti v cross-country, což je pro jezdce jeho formátu málo. Loeb se ale nevzdává a hledá další možnosti, jak se realizovat. „Nyní je těžké cokoliv říci, pracuji na různých variantách. Myslím, že chci jet více než jen tak tři soutěže, takže potřebuji něco najít. V této chvíli existují různé možnosti, ale je ještě příliš brzy o tom mluvit.“

twitter fbpdf

eWRC.cz
nezávislý internetový portál o rally
redakce@ewrc.cz © 1999-2015 eWRC.cz
RSS Facebook Twitter