Invelt
reklama reklama
reklama
reklama reklama
11. 2. 2016 07:48 - 1196× - comment 0

Corrib Oil Galway Rally – komentář

V Irsku letošním rokem začíná nová éra tamního asfaltového mistrovství. V tomu v posledních takřka dvaceti letech kralovaly speciály nejvyšší kategorie WRC a zejména před příchodem krize na konci předešlého desetiletí se jich na tamních hrbolatých asfaltech proháněla pořádná kvanta. Teď ale přišel čas na změnu a přednost dostávají vozy třídy RC2, tedy Super 200 a R5. Speciály WRC ale z irských tratí nezmizí úplně, jenom už budou bodovat pouze do vlastní WRC Trophy. Diváci tedy ani v Galway Rally o tyto atraktivní vozy nepřišli. Po delší pauze se do hry zapojil mistr z roku 2011 Tim McNulty, ale s Mini WRC daleko nedojel. Už v prvním testu totiž havaroval. Přihlášený Derek McGarrity nakonec nový přírůstek své stáje Ford Fiesta WRC na start nedovezl, Declan Boyle a Roy White s obdobnými vozy ale nechyběli. Boyle se snažil držet zuby nehty vedoucího muže soutěže, ale neobešlo se to bez menších incidentů a po pátém testu už jeho ztráta činila celou půlminutu. V náročných povětrnostních podmínkách za deště a se spoustou vytahaného bahna na trati bylo mnohdy náročné vůbec udržet svůj vůz na trati. A to se jezdci Fiesty WRC v RZ 6 nepovedlo a vůz skončil mimo trať ve stromu. Jelikož havaroval i pilot Subaru Impreza WRC S8 Declan Gallagher a White trochu zaostával, na čele se od začátku držel nikým pořádně neohrožován Garry Jennings. Pilot Subaru Impreza WRC S12B vyhrával jeden test za druhým a jezdcům s vozy RC2 za zády nakonec ujel o tři a půl minuty.

Souboje o post nejrychlejšího WRC nic zajímavého nepřinesly, o to zajímavější podívaná byla na jezdce bojující o body do šampionátu. Nejrychlejšího času na začátek dosáhnul i přes přetočení Desi Henry se Škodou Fabia R5. Vedoucím jezdcem se stal ale jen díky tomu, že na rozdíl od svých nejbližších soupeřů nebyl na trati blokován odstaveným McNultyho Mini a nedostal tak přidělený poněkud horší čas. V druhé zkoušce už kraloval Keith Cronin, který letos bude usilovat o domácí titul za volantem Citroënu DS3 R5. Henry trefil kámen a zajel čas o necelých šest sekund pomalejší. Ve vedení se ale o 2,1 vteřiny udržel. V dalším testu pak několikanásobný britský mistr za volantem Citroënu znovu zahrozil a stáhnul své manko na pouhou desetinku sekundy. Do hry o vedení navíc začal naplno promlouvat Alastair Fisher, jenž se svým Fordem Fiesta R5 zaznamenal stejný čas jako Cronin a za vedoucím jezdcem zaostával o pouhých 1,8 sekundy.

Po servisní přestávce soutěž pokračovala stejnou trojicí úseků a, jelikož kvůli haváriím vozů WRC před nimi piloti R5 na čas absolvovali pouze jediný test, do vedení se dostal jeho vítěz Fisher. V závěrečné sobotní trojici testů se moc nedařilo Henrymu, který měl ve svých poznámkách až moc kaluží. Ty se ale během předešlých průjezdů vyjezdily takřka do sucha a pilot Fabie jel až zbytečně opatrně. Na konci dne mu patřila třetí příčka s odstupem 16,5 sekundy. Do vedení se vrátil Cronin, ale Fisher mu s odstupem 2,4 vteřiny pořádně dýchal na záda. Nedělní ráno nezačalo moc dobře ani pro jednoho z lídrů rally. Fisher se přetočil a Cronin zaryl v jedné zatáčce předek svého Citroënu do valu. Oba z toho vyvázli bez větších potíží a ve vedení zůstal Citroën s náskokem 6,6 sekundy. Sam Moffett s Fordem Fiesta R5 mezitím začal útočit na třetí příčku Henryho a po absolutně nejrychlejším čase v RZ 11 už šel před něj. Pilot Škody se ve snaze dostat zpět nevyvaroval chyby a ve dvanáctém testu havaroval. Bronzovou příčku si pak až do cíle uhlídal Sam Moffett před svým bratrem Joshem pilotujícím identickou Fiestu. Cronin v závěrečných kilometrech pořádně přitlačil na pilu, Fisherovi odskočil a mohl se radovat z největšího bodového přídělu do mistrovské tabulky. Atraktivní a vyrovnané souboje celkem početného pole patnácti vozů R5 a Super 2000 ukázaly, že se irské mistrovství vydalo správným směrem.

Konečné výsledky této irské soutěže

twitter fbpdf

eWRC.cz
nezávislý internetový portál o rally
redakce@ewrc.cz © 1999-2015 eWRC.cz
RSS Facebook Twitter