Invelt
reklama reklama
reklama
reklama reklama
11. 2. 2016 20:38 - 5865× - comment 17

Švédské tratě se dočkaly oprav a další novinky

Osud Švédské rally byl dlouho na vážkách, ale od rozhodnutí, že se pojede dělají všichni vše pro to, aby soutěž proběhla co možná nejlépe a s co nejmenším množstvím problémů. Velkou otázkou byl a stále zůstává stav povrchu rychlostních zkoušek, když zejména ty lokalizované ve Švédsku jsou často rozbředlé a při seznamovačkách se na nich vyjížděly koleje. Pořadatelé proto sáhli po neotřelém řešení, když jednak zkoušky kropili, aby na nich díky teplotám pod nulou vznikla potřebná zmrzlá vrstva a také do akce nasadili techniku k vyrovnávání cesty, která srovnala koleje na zkouškách Vargåsen, Värmullåsen, Torsby a Fredriksberg. Výsledek takové činnosti zobrazují fotky níže.


Foto: Matteo Deriu

"Vyrazili jsme na rychlostní zkoušky, abychom je srovnali před tím, než dorazí předpovídané chladné počasí. Chtěli jsme je spravit, abychom, až teploty klesnou pod bod mrazu, získali zmrzlý šotolinový povrch," říká k noční práci organizátorů soutěže jejich zástupce Stig-Rune Kjernsli a hodnotí povrch cest po jejich uhlazení a vyrovnání, "teď povrch vypadá hodně dobře." Jak vypadá trať před a po opravě ukazují fotky z RZ Fredriksberg:


Trať před opravou. Foto: Matteo Deriu


Foto: Teemu / Rallirinki


Foto: Teemu / Rallirinki

Kvůli náročným podmínkám, které na posádky čekají, pak FIA reagovala tím, že povolila použití čtyř dalších pneumatik s hřeby nad limit, který je dle ZÚ stanoven na 24 pro vozy WRC a 22 pro speciály mimo elitní kategorii. Další dvě pneumatiky navíc pak mohou posádky využít ještě na přejezdu mezi RZ2 a RZ3. Jelikož je Švédská rally oficiálně označena za soutěž jedoucí se na sněhu a ledu, musí posádky využívat pneu s hřeby a zvýšení počtu, které mohou soutěžící využít by mělo pomoci kompenzovat předpokládanou zvýšenou ztrátu hřebů z pneumatik na šotolinových úsecích.


Momentka ze slavnostního startu. Foto: rallytravel.com

A jak se jednotliví jezdci cítili před startem soutěže? Třeba takový Hayden Paddon si z tratě nic nedělal a těšil se na debut s novou i20 WRC: "Jsem šťastný, že tu mohu být s novou i20. Myslím, že podmínky mi budou docela vyhovovat. Cesty jsou rychlé, šlápneme na to a uvidíme." Jeho soupeř od M-Sportu Mads Ostberg pak plánuje atak předních příček: "Tahle rally má pro mě zvláštní význam. Věřím si, nasadíme pořádné tempo a budeme chtíti bojovat o vítězství." Stejné cíle má pak i Andreas Mikkelsen, který loni až do PowerStage bojoval o vítězství: "Ve Švédsku máme dobré dřívější výsledky a chceme letos bojovat o výhru. Už jsem viděl lepší ročníky Švédské rally, ale norské zkoušky jsou dobré. Organizátoři odvedli dobrou práci s tím, jak se se situací vyrovnali."

Témata: Rally Sweden
twitter fbpdf

eWRC.cz
nezávislý internetový portál o rally
redakce@ewrc.cz © 1999-2015 eWRC.cz
RSS Facebook Twitter