Invelt
reklama reklama reklama
reklama
reklama reklama
12. 2. 2016 14:13 - 2417× - comment 0

Cesta za snem – Škodou 110 L na Monte Carlo historique

Bylo to náročné, bylo to fascinující. Jako media tým jsme doprovázeli posádku a mechaniky projektu Czechs4monte.cz při plnění snu jezdce Ivana Pistulky. Dostat krásnou Škodu 110 L na cílovou rampu v Monte Carlu nebylo zcela jednoduché. I přes nemalé problémy se to nakonec podařilo. Natočili jsme opravdu velké množství materiálu, ze kterého již zpracováváme časosběrný dokument. Jako ochutnávku prosím přijměte malou upoutávku k filmu s názvem Cesta za snem.

A jak s odstupem několik dní hodnotí celý projekt posádka škodovky?

Ivan Pistulka: "Na Monte se střídaly pocity radosti až euforie s pocity naprostého vyčerpání a zoufalství. Při přejímce v luxusním autosalonu BMW v Bad Hombourgu se střídaly pocity pýchy na naše mechaniky, kteří dokázali postavit líbivou atraktivní škodovku, která byla středem pozornosti všude, kam přijela (německý Bild ji zařadil mezi pět automobilů, které z reportáže o startu rallye představil), s pocity únavy i štěstí, po probdělých 39 hodinách, z toho 27 za volantem, že první část je za námi, po třetím testu s falešnými pocity uspokojení z 123. místa a dojmem, že „to“ vlastně nic není, s pocity vzteku na sebe sama po navigační chybě v testu čtvrtém a 20.000 bodové penalizaci a závěrem s pocity bezmoci při pohledu na bezohledně ubíhající čas při noční opravě brzd. Dopadlo to dobře: všechny dosavadní pocity vystřídaly v cíli pocity radosti a štěstí. Dokázali jsme to! Dovezli jsme pro nás neobyčejnou stodesítku poprvé nejen na start legendární Rallye Monte Carlo, ale i do cíle. A když jsme u pocitů, tak to už je, snad oprávněný, pocit hrdosti. Možná i kvůli těm různorodým pocitům jsme se rozhodli, že se tam vrátíme… "

František Vahala: "Sedíme sice v deštivém Česku, ale duchem se často vracím k neskutečné výpravě našeho týmu. Cílem bylo projet rampu v Monacu (po finální, noční etapě), a to se také podařilo. Člověk má tendenci hodnotit, vymýšlet si, co mohl udělat lépe, co vymyslet jednodušeji, ale je to všechno zbytečné – minulost stejně nezměníš a hlavní je, že jsme to dokázali. Bylo to opravdu náročné, mnohem víc, než si neználek umí představit. Monte není projížďka starých aut, ale víceméně ostrý závod, ve kterém je navíc zásadní jet přesně dle průměru. My sami ujeli 2700 km v závodním autě a přitom se neustále museli soustředit na řízení, navigaci, čas, přístroje a podmínky na trati. Měli jsme vlastně štěstí, že nebyl sníh… To bylo ještě horší, protože by nás trápila zima či namrzající okna. Servisní a doprovodné vozy čekal podobný výkon jako nás – museli být poblíž, což lze často těžko stíhat. Na zastávky u nich jsme měli často třeba jen deset minut, takže nebyl čas řešit opravy. Úspěch na Monte vyžaduje 100% techniku, ale i řidičské schopnosti obou členů posádky a v neposlední řadě velmi sofistikovaná měřící zařízení. Vítězům letošního ročníku upřímně gratulujeme a upřímně nechápeme, jak mohli dosáhnout takového výsledku."

MMAARTIN, RFK a tým Czechs4monte.cz

Přidejte se na FB stránky RFK www.facebook.com/RallyFansKatovice

twitter fbpdf

eWRC.cz
nezávislý internetový portál o rally
redakce@ewrc.cz © 1999-2015 eWRC.cz
RSS Facebook Twitter