Invelt
reklama reklama
reklama
reklama reklama
12. 2. 2016 19:08 - 2790× - comment 9

Seb Ogier se nejlépe popasoval s prvním dnem

Netradičně až v pátek začalo veškeré dění při Švédské rally, což bylo dáno situací s počasím a pondělním rozhodováním organizátorů o tom, zda-li se jejich soutěž vůbec pojede. Kvůli teplému počasí a nevyhovujícímu stavu povrchu byl zrušen čtvrteční shakedown a také večerní superspeciálka v Karlstadu, která měla severskou soutěž otevírat. Poprvé se posádky naostro vydaly vyzkoušet trať až v RZ2 a v rámci šesti zachovalých zkoušek první etapy na ně čekalo necelých 120 ostrých kilometrů. S výjimkou testu Torsby se dnes závodilo v Norsku a tamní testy na tom byly se sněhem relativně nejlépe ze všech, ale i tak muselo dojít k rušení dvojího průjezdu zkoušky Kirkenaer.


Foto: Facebook Rally Sweden

Stává se již tradicí, že Ogiera jen máloco zpomalí a Švédsko není výjimkou, protože Francouz šel do vedení hned od prvního testu, kde byl o tři desetiny rychlejší než Mikkelsen a Nor pak najel 4 sekundy na třetího Meeka. Již zde pohasly veškeré Latvalovy naděje na to, že by mohl bojovat o vítězství, protože jej zradila poloosa, což znamenalo, že bude hluboko ve výsledkové listině ("Máme problém, praskla nám 2 km před cílem poloosa. Přesně nevím, jaké vezeme náhradní," hlásil JML ve stopce). Protože z jeho vozu zůstala zadokolka, tak se po RZ3 propadl na 29. místo a tam se držel až do RZ9, kde poškodil zavěšení a zakončil pátek neúspěšně. Latvalův týmový kolega tyto problémy neměl a po dalších dvou nejrychlejších časech byl v polovině dne pohodlně ve vedení i přes to, že na RZ4 atakoval porost okolo tratě a lehce kosmeticky upravil své Polo: ""Byl tam obrovský brod, neměl jsem to v rozpisu. Nešlo po něm zatočit a já vlétl mezi stromy. Musím jet, abych opravil auto."

Za vedoucím Francouzem se neúnavně držel Mikkelse, ale za jeho zády již probíhal boj o třetí příčku, kterou v polovině dne hájil Meeke. Ten ale musel odrážet ataky Hyundai, když jej po RZ3 předčil Neuville a po RZ4 pak za Severoirovými zády číhal Sordo. Belgičan byl v tuto chvíli ze hry, jelikož mu přestal fungovat zadní diferenciál. Za čtvrtým Sordem pak byl již nejlepší z Fordů zastoupený Ostbergem, který na Španěla ztrácel šest sekund. Mnohem blíže pak byl Norovi šestý Tänak, jemuž chybělo 13 desetin. Pokud nahlédneme do WRC2, tak tam v polovině dne vedl Ahlin a vedení Fiest R5 podtrhoval druhým místem Evans. Třetí pak byl Tidemand, kterého stíhal Grondal s dalším Fordem a pátý jel Lappi s druhou tovární Fabií R5.


Foto: Facebook Rally Sweden

V RZ7, která otevírala druhou sekci soutěže, jsme se poprvé dočkali jiného vítěze zkoušky než byl Ogier, protože nejlépe zajel Meeke. Pro něj však šlo o labutí píseň v první etapě, jelikož v následujícím testu trefil kámen ve stopě a poškodil řízení: "Neuvěřitelné! Stejně jako v Monte Carli. Projížděl jsem ve stopě pomalou zatáčkou a opět kámen čouhající z cesty… K neuvěření!" Protože si s RZ8 nejlépe poradil Paddon, dostal se rázem na druhou příčku s půlminutovou ztrátou na vedoucího Ogiera. Kiwi zajel nejlépe i RZ9, která dnešek uzavírala a pojistil si tak druhé místo.

Po první etapě jsou průběžné výsledky Švédské rally pro domácí seveřany nepříznivé, protože ve vedení je Francouz Ogier a následuje jej ještě větší "exot" Paddon, jenž je až z Nového Zélandu. Čest seveřanů drží třetí příčkou Ostberg, jemuž na stříbro chybí necelých sedm sekund, s 11 desetinami ztráty je čtvrtý Tänak a dalších 34 desetin ztrácí pátý Sordo. Na šestém místě je po pátku Mikkelsen, jenž se propadl pořadím na RZ7 ("Lehce mi utekl zadek a trefil jsem pařez, což přetočilo auto a zůstali jsme stát. Ztratil jsem hodně času. Myslím, že moje naděje na vítězství jsou ztraceny. Teď už mohu pomýšlet maximálně na druhé místo."). Na sedmém místě je navrátilec Henning Solberg, který startuje po roční pauze, osmý je při premiéře s DS3 WRC Breen, minutu na Ira ztrácí devátý Camilli a desítku uzavírá Bertelli.


Foto: Facebook Rally Sweden

Ve WRC2 šli po servisní přestávce pořadím vzhůru Evans a Lappi, kteří se oba dostali před dosud vedoucího Ahlina, jenž měl problémy s plynovým pedálem. Na tomto testu si smůlu vybral Tidemand, jehož stála poškozená poloosa necelou minutu času a pád na šesté místo. Ještě hůře dopadl Švédův týmový kolega o test dál, když se přetočil a ve sněhové bariéře ukončil svůj boj s Evansem propadem na desátou příčku. Welšan ve službách M-Sportu tedy zůstal na čele, ale smutno mu nebylo, protože 17 sekund po dnešním dni ztrácí Ahlin s další Fiestou a úspěch vozů z M-Sportu podtrhuje třetí Grondal. Čtvrtý je pak Tidemand, jenž na Nora ztrácí 45 desetin a pátý je Bergkvist, který se kromě nástrah tratě potýká i se zdravotními problémy, které skolily jeho i spolujezdce.

Švédská rally – po RZ 9
1.Ogier Sébastien – Ingrassia JulienVolkswagen Polo R WRC1:03:10,6
2.Paddon Hayden – Kennard JohnHyundai i20 WRC '16+26,9
3.Østberg Mads – Fløene OlaFord Fiesta RS WRC+33,7
4.Tänak Ott – Mõlder RaigoFord Fiesta RS WRC+34,8
5.Sordo Dani – Martí MarcHyundai i20 WRC '16+38,2
6.Mikkelsen Andreas – Jæger AndersVolkswagen Polo R WRC+42,0
7.Solberg Henning – Minor-Petrasko IlkaFord Fiesta RS WRC+1:36,9
8.Breen Craig – Martin ScottCitroën DS3 WRC+1:38,8
9.Camilli Eric – Klinger NicolasFord Fiesta RS WRC+2:43,5
10.Bertelli Lorenzo – Scattolin SimoneFord Fiesta RS WRC+3:08,6

Kompletní výsledky Švédské rally naleznete na serveru eWRC-results.com.

Témata: Rally Sweden
twitter fbpdf

eWRC.cz
nezávislý internetový portál o rally
redakce@ewrc.cz © 1999-2015 eWRC.cz
RSS Facebook Twitter