Invelt
reklama reklama reklama
reklama
reklama reklama
12. 2. 2016 20:06 - 3881× - comment 0

Den blbec pro Jari-Matiho Latvalu

Po Rallye Monte Carlo zůstal Jari-Mati Latvala bez bodu a zajisté si chtěl spravit chuť ve Švédsku, kde dokázal již třikrát zvítězit. Ale tyto naděje mohl živit ani ne do konce první zkoušky, protože v její závěrečné části praskla po doskoku poloosa jeho Pola WRC a Fin začal nabírat ztrátu. Úvodní zkoušku stihl dokončit v 10. nejrychlejším čase, ale pak už to začalo být horší a Latvala jedoucí pouze s dvoukolkou zaznamenával časy okolo třicátého místa. Lepší to nebylo ani po servisní zastávce a po RZ8 se Jari-Mati držel na 29. příčce, která však předznamenala jeho konec v dalším testu. V poslední RZ dne zradilo Finovo Polo zavěšení a jezdec tak zůstal stát, nedokončil zkoušku a do zítřka vstoupí díky použití pravidla rally2.


Foto: Facebook Bestofrallylive.com

Při ohlédnutí za dnešním dnem nemůže začít Jari-Mati Latvala jinde, než na úvodní zkoušce, kde se poroučela poloosa: "Zhruba dva kilometry před cílem první zkoušky jsem po doskoku zaznamenal nefungující levou přední poloosu. Jet pouze s náhonem na zadní nápravu je v těchto povětrnostních podmínkách velmi obtížným úkolem a bylo nemožné se vyhnout obrovským časovým ztrátám," říká vítěz soutěže z let 2014, 2012 a 2008 a dodává, "soutěž pro nás byla v podstatě u konce dřív než ještě pořádně začala."


V čase 00:48 je vidět moment, kdy Latvala přišel o poloosu

Divácký záběr

Aby si Jari-Mati vybral smůlu až do dna, přišla zkouška s pořadovým číslem devět, kde se Finovo Polo WRC zastavilo 11,8 kilometru po startu kvůli poškozenému zavěšení. To byl pro Latvalu definitivní dnešní konec a do druhé etapy se vydá v rámci rally2. "Odpoledne na poslední zkoušce nás vyřadilo poškozené zavěšení. Je to samozřejmě deprimující, ale jako správný sportovec, jediným, co můžete udělat je dívat se kupředu a příště na to opět pořádně šlápnout," neztrácí Jari-Mati Latvala odhodlání.

twitter fbpdf

eWRC.cz
nezávislý internetový portál o rally
redakce@ewrc.cz © 1999-2015 eWRC.cz
RSS Facebook Twitter