Invelt
reklama reklama
reklama
reklama
13. 2. 2016 07:41 - 4241× - comment 0

Začátek nevyšel podle představ týmu Škoda Motorsport

› Tovární jezdec Pontus Tidemand je po prvním ze tří dnů Švédské rally na čtvrtém místě
› Esapekka Lappi je po jezdecké chybě připraven ke stíhacímu závodu o víkendu
› Nevypočitatelné podmínky: Po oblevě na začátku týdne následovalo v pátek sněžení a teploty pod nulou

Karlstad, 12. února 2016 – Vysoká očekávání týmu ŠKODA Motorsport první den Švédské rally utlumil. Po prvních šesti rychlostních zkouškách druhého podniku FIA Mistrovství světa v rally (WRC 2) drží ale tovární jezdec ŠKODA Pontus Tidemand kontakt s vedoucí skupinou klasifikace WRC 2. Tidemand kvůli technickému problému na čtvrté RZ dne ztrácel na vedoucí jezdce více než 50 sekund, ovšem v průběhu dopoledne se probojoval zpět do první pětky. Jezdecká chyba na páté RZ měla za následek, že se jeho týmový kolega Esapekka Lappi, který se předtím blýskl nejrychlejším časem, propadl o téměř dvě minuty.

Poté, co druhý podnik FIA Mistrovství světa v rally (WRC 2) ve čtvrtek večer slavnostně odstartoval na stadionu v Karlstadu před tisícovkami fanoušků, bylo v pátek na programu prvních šest rychlostních zkoušek z celkového počtu 13. Na čtvrtek plánovaná rychlostní zkouška byla již na začátku týdne zrušena, stejně jako dvojí průjezd RZ Kirkenær v pátek. Důvodem byla obleva, která se o minulém víkendu na západě Švédska na mnoha místech postarala o měkké a blátivé tratě pro rally. V pátek teploty v provincii Värmland naštěstí opět klesly pod nulu a severně od centra rally Karlstadu sněžilo, takže Švédská rally opět dostála své pověsti jediné skutečné zimní rally v kalendáři mistrovství světa.

„První den mé domácí rally určitě nebyl perfektní, ale pořád máme šanci na umístění na stupních vítězů,“ řekl Tidemand. „Obtížné podmínky byly pro všechny stejné, o tom není třeba mluvit. Ale problém s hnací hřídelí mne dočasně zdržel. Naštěstí jsme já i můj spolujezdec Jonas Andersson absolvovali u týmu ŠKODA Motorsport vynikající trénink u mechaniků, takže jsme byli schopni poškození ve spojovací etapě opravit a v rally pokračovat. Ani MacGyver by to nezvládl lépe. Těším se na následující dny a doufám, že se mi před domácími fanoušky přece jen podaří dojet na stupně vítězů.“

Jeho týmový kolega Lappi se naopak po časové ztrátě z pátku musí v sobotu připravit na stíhací závod, pokud chce opět patřit mezi špičku. „Na první RZ jsme za jedním pomalým jezdcem s vozem Mitsubishi ztratili čas,“ řekl Lappi. „Potom naštěstí pořadatelé rychle zareagovali a na následujících rychlostních zkouškách nás nechali startovat s větším odstupem. To pomohlo a našel jsem dobrý rytmus, což ukázal i nejlepší čas na čtvrté RZ. Bohužel jsem později udělal hodiny a zapadl do příkopu. Děkuji všem fanouškům, kteří nám odtamtud pomohli. Přesto to stálo spoustu času. Samozřejmě jsem proto zklamaný, ale ještě jsme tady a zítra je nový den.“

V sobotu je na programu 92,25 měřených kilometrů, mezi nimi i dva největší vrcholy, které tato rally nabízí fanouškům: legendární skok na Colin’s Crest na RZ Vargåsen a oblíbená divácká zkouška na stadionu v Karlstadu. Do cíle dojedou posádky v neděli po dalších dvou RZ v celkové délce 30,87 km.

Průběžný stav Švédské rally (WRC 2) po šesti ze 13 RZ:

1. Evans/Parry (GB/GB) Ford Fiesta R5 1:06:23,1 hod.
2. Åhlin/Abrahamsen (S/N) Ford Fiesta R5 + 17,1 s
3. Grøndal/Walfridsson (N/S) Ford Fiesta R5 + 38,0 s
4. Tidemand/Andersson (S/S) ŠKODA Fabia R5 + 42,5 s
5. Bergkvist/Sjõberg (S/S) Citroën DS3 R5 + 1:01,1 min.

10. Lappi/Ferm (FIN/FIN) ŠKODA Fabia R5 + 1:53,9 min.

Číslo dne: 10,9

ŠKODA Motorsport slaví po jedenácti letech comeback na Švédské rally. A není to bezdůvodné: ŠKODA se ve Švédsku těší stále větší oblibě. V roce 2015 prodala automobilka do severského království 15 100 nových vozů, což odpovídá nárůstu o 10,9 % oproti předchozímu roku.

twitter fbpdf

eWRC.cz
nezávislý internetový portál o rally
redakce@ewrc.cz © 1999-2015 eWRC.cz
RSS Facebook Twitter