Invelt
reklama reklama reklama
reklama
reklama reklama
14. 2. 2016 16:59 - 4404× - comment 12

Ogier s Evansem podle monackého scénáře

Být soutěžní posádky placeny od ujetého ostrého kilometru, tak by si v neděli na moc velký výdělek nepřišly, protože harmonogram Švédské rally zůstal ve třetí etapě prázdnější, než pověstné noty na buben, protože z 61 kilometrů, které se měly v průběhu čtyř zkoušek odjet, zůstalo pouhých 15 km připadajících na PowerStage. Po včerejšku byl na čele Ogier a jelikož měl k dispozici komfortní náskok 17,1 sekundy, nedalo se moc čekat, že by druhý Paddon na PowerStage zajel o více jak sekundu na kilometr rychleji, aby trojnásobného mistra světa překonal. Takřka na desetinu byla shodná situace i ve WRC2, kde Tidemanda od vedoucího Evanse dělilo 17,9 sekundy.

PowerStage výše řečené jen potvrdila, když ji Ogier projel v nejrychlejším čase a stejně jako vloni vyhrál. Stejně jako v Monaku si pak připsal maximální možný bodový zisk a jeho vstup do sezóny se zatím odehrává přesně podle loňského scénáře. Ve stopce posledního testu byl proto Francouz víc než spokojený: Úžasný víkend, miluji to tu. Počasí se nakonec umoudřilo a organizátoři odvedli perfektní práci. Dvě vítězství ze dvou soutěží, skvělý start sezóny. Včera jsem hodně riskoval a také měl hodně štěstí." Naopak pro Paddona díky tyčkám okolo trati čekalo ještě několik horkých chvilek, protože poškodil chladič a byl rád, že dojel beze ztráty až do cíle. Francouzská a novozélandská posádka na čele vystavily smutný účet domácím seveřanům, kteří byli rádi alespoň za třetí místo na pódiu díky Ostbergovi, který o stupínek vylepšil monacké čtvrté místo: "Jsme moc spokojený se třetím místem a s tím, jak zrychlujeme. Doufám, že v Mexiku v tom budeme pokračovat."

Zklamaný naopak mohl být Mikkelsen, který se chtěl poprat o švédské vítězství, ale jezdecká chyba jej o naděje připravila a v cíli z toho bylo čtvrté místo se ztrátou čtvrtminuty na třetího. Tänak na pátém místě o dvě příčky vylepšil umístění z Monaka, které naopak šestým místem vyrovnal Sordo. Po roce se do kokpitu soutěžního vozu vrátil Henning Solberg a výsledkem byla sedmá příčka, která však byla na PowerStahe ohrožena kvůli kameni na cestě, víc už jezdec: "Trefil jsem velký kámen a myslel, že je konec. Už je to rok, co jsem seděl v soutěžním autě a neměli jsme ani test. Jestli ještě pojedu? Musím se domluvit s Malcolmem. Pokud mě má rád, tak snad jo, jinak asi ne:)" Pouhých 46 desetin chybělo na staršího bratra mistra světa z roku 2003 Breenovi, jenž však při premiéře s DS3 WRC bral body. Za ním již následovala nejrychlejší posádka WRC2 Evans – Parry a desítku uzavřel Suninen s Fabií R5 od Orecy, jenž však do WRC2 nebodoval.

Na závěr se blíže podívejme na WRC2. Ač někteří fanoušci rozporují zařazení Camilliho do A-týmu M-Sportu na úkor Evanse, na nějž "zbylo" WRC2, musí se po dvou soutěžích nechal šéfovi M-Sportu jedno. Mladý Welšan dělá evoluční Fiestě R5 skvělou reklamu a ukazuje, že vůz je schopen porážet Fabie R5, což je v boji o zákazníka jistě důležitým. Ve Švédsku, řečí čísel v cíli, Evans tolik nedominoval jako v Monaku, ale na vítězství to i tak stačilo. Zbytek pódia za ním obsadili tovární jezdci Škody motorsport v pořadí Tidemand a Lappi, když Fin dokázal v PowerStage překonal Grondala s další Fiestou R5 Evo. Pátý pak byl Brynildsen, který spolu s Evansem hájil barvy M-Sportu.

Švédská rally – pořadí v cíli
1.Ogier Sébastien – Ingrassia JulienVolkswagen Polo R WRC1:59:47,4
2.Paddon Hayden – Kennard JohnHyundai i20 WRC '16+29,8
3.Østberg Mads – Fløene OlaFord Fiesta RS WRC+55,6
4.Mikkelsen Andreas – Jæger AndersVolkswagen Polo R WRC+1:10,8
5.Tänak Ott – Mõlder RaigoFord Fiesta RS WRC+1:50,7
6.Sordo Dani – Martí MarcHyundai i20 WRC '16+2:24,0
7.Solberg Henning – Minor-Petrasko IlkaFord Fiesta RS WRC+2:40,0
8.Breen Craig – Martin ScottCitroën DS3 WRC+2:44,6
9.Evans Elfyn – Parry CraigFord Fiesta R5 Evo+5:17,0
10.Suninen Teemu – Markkula MikkoŠkoda Fabia R5+5:31,6

Kompletní výsledky Švédské rally naleznete na serveru eWRC-results.com.

Témata: Rally Sweden
twitter fbpdf

eWRC.cz
nezávislý internetový portál o rally
redakce@ewrc.cz © 1999-2015 eWRC.cz
RSS Facebook Twitter