Invelt
reklama reklama reklama
reklama
reklama reklama
16. 2. 2016 07:34 - 828× - comment 0

Rallye Perce-Neige – komentář

Kanadský šampionát o prvním únorovém víkendu odstartoval na tradičních tratích v okolí Maniwaki. Tato klasická zimní soutěž je v letošním kalendáři doplněna ještě druhým sněhovým podnikem, který sezónu 2016 v prosinci uzavře. Novinkou pro všechny zúčastněné se stala možnost premiérově použít pneumatiky s hroty. Taková možnost je na trati plné sněhu a ledu rozhodně vítanou záležitostí. Soupeři Antoina L’Estage by však potřebovali, aby tuto možnost úřadující šampión neměl. Teprve potom by měli reálnou šanci se proti němu prosadit. Vloni oficiální pilot Subaru nechal vyhrát někoho ze svých soupeřů pouze ve dvou případech, pokaždé po svém odstoupení kvůli technickým potížím. Ve stáji Can-Jam přes zimu nelenili a svému jezdci Alexandru Bélandovi pro útok na favorita mistrovství připravili zcela nové Subaru WRX Sti se zajímavými aerodynamickými prvky. Pilot si na novinku musel zvykat, držel se až ve druhé půlce první desítky a soutěž pro něho předčasně skončila zaparkováním do sněhové bariéry.

Zajímavou techniku v podobě Hyundaie Accent WRC v loňském ročníku Perce-Neige představil místní Sylvain Erickson. Letos už tak divácky atraktivní nebyl, když odstartoval s postarším Subaru Impreza a do cíle dojel jako dvanáctý. Nejrychlejší čas v úvodní zkoušce zajel poněkud překvapivě Jean-Sébastien Besner s Mitsubishi Lancer EVO VIII. L’Estage se rozhodl pro úvodní sekci nenasadit gumy s hroty, ale v druhém testu už zajel nejrychlejší čas a dostal se do vedení. Jako klíště se oficiálního jezdce Subaru držel soukromý pilot o hodně starší Imprezy Karel Carré. V RZ 4 mladý pilot všechny soupeře porazil a dotáhnul se 1,7 sekundy za lídra. Na skvělé tempo Carré navázal i v dalších dvou testech a po tom šestém v pořadí už o 8,2 vteřiny vedl. L’Estage přišel o vedení a hned záhy se dostal do ještě daleko větších potíží. Z motoru jeho Subaru se vyvalil dým a úřadující šampión musel s neopravitelnou závadu motoru odstoupit. Papírový favorit sezónu nezačal nejlépe a spolehlivost techniky bude zřejmě jeho hlavním soupeřem v cestě za dalším titulem.

Do problémů se na třiatřicetikilometrovém testu bohužel dostal i dosavadní lídr soutěže Carré, který musel rovněž zastavit. Na rozdíl od L’Estage se mu ale podařilo vůz udržet v provozu a pokračovat v rámci SupeRally. Skvěle rozjetou soutěž ale mladý pilot zakončil v hloubi pole, na šestnáctém místě. Na vedoucí příčku se naopak skvělým časem vyhoupnul další pilot Subaru Maxime Labrie, který byl do té doby klasifikován až jako pátý. André LeBlanc, další Subaru a další super výkon na úseku Kitigan Zibi. Pokud by jeho konto nezatěžovala dvacetisekundová penalizace, vévodil by celému pořadí právě on. Štěstěna při LeBlancovi ale rozhodně nestála, důkazem čehož byl následně pád z pódia a v konečných výsledcích i mimo top ten. Na druhé místo tak šel první lídr soutěže Besner a udržel si jej až do konce. Sestavu pódia, na kterém i přes startovní převahu Subaru nakonec početně vyhrály vozy Mitsubishi, doplnil ještě Simon Losier. V kategorii dvoukolek začal jako obvykle nejrychleji Simon Dubé s VW Golf, ale pak chyboval a musel přejít do SupeRally. Vítězství si tak na své konto připsal pilot Porsche 911 Graham Bruce. Na nejcennější absolutní vítězství ale dosáhnul někdo jiný, Maxime Labrie, který dokázal nejlépe využít problémů soupeřů.

Konečné výsledky soutěže kanadského mistrovství

twitter fbpdf

eWRC.cz
nezávislý internetový portál o rally
redakce@ewrc.cz © 1999-2015 eWRC.cz
RSS Facebook Twitter