Invelt
reklama reklama
reklama
reklama
15. 2. 2016 23:46 - 2709× - comment 3

Vítězství ve Švédsku bylo jedním ze Sebových nejtěžších

Trojnásobný mistr světa Sébastien Ogier zahájil letošní sezónu WRC nejlépe jak mohl, protože jak z Monaka, tak ze Švédska si odvezl největší možný počet bodů a v průběžné tabulce má po dvou soutěžích náskok už 23 bodů na druhého Andrease Mikkelsena. Při cestě za druhým letošním prvenstvím se však Ogier docela zapotil, protože v sobotu se mu na dostřel přiblížil Hayden Paddon s Hyundai i20 WRC a pilot Pola R WRC musel šlapat na plyn co to jen šlo. Atak Novozélanďana se mu nakonec podařilo odrazit a na cílovou rampu v Karlstadu si tak přijel pro své 34 vítězství v kariéře, na které mu stačilo 99 startů, což je úctyhodný výkon a lepší poměr starty/vítězství má z nedávných mistrů světa jen fenomenální Seb Loeb.

"Abych si udržel vedení v soutěži, tak jsem musel bojovat snad nejvíc za celou kariéru. Kvůli čerstvému sněhu bylo samozřejmě náročným být prvním na trati, zejména pak na testu Vargåsen. Moje strategie však byla vedení udržet. Šel jsem do maximálního rizika a neměl bych žádné výčitky, ať už by se stalo cokoliv," vrací se k sobotnímu dění Sébastien Ogier, který měl nejvíce "namále" právě po prvním průjezdu Vargåsenem, kdy jej Paddon stáhl na necelých 9 sekund. "Musím uznat, že tento víkend při mě stála štěstěna a obecně si myslím, že když chcete vyhrát, tak při vás musí štěstí stát, ale každý soutěžní víkend nebude jako tenhle," dodává Ogier.

Když je řeč o štěstí, tak to nejvíce při Sebu Ogierovi stálo na RZ16, což byl druhý průjezd testem Vargåsen. Tam se mu přihodila krizovka ve vysoké rychlosti, když v nějakých 185 km/h zvládl vyváznout z velkého smyku. "Už jsem se jen modlil. Udělal jsem všechno, abych to vyrovnal, ale také jsem potřeboval pomoc od sněhové bariéry. Je to zatáčka téměř naplno, ale ne úplně a když jsem lehce ubral plyn, auto šlo kompletně bokem," popisuje situaci Seb Ogier a pokračuje, "když se na to díváte v televizi, tak to vypadá působivě, ale když sedíte v autě, tak je to mnohem strašidelnější. Byla to krizovka v jedné z rychlých zatáček soutěže, což je rozhodně místem, kde byste nechtěli kvůli blízkosti lesa havarovat."

twitter fbpdf

eWRC.cz
nezávislý internetový portál o rally
redakce@ewrc.cz © 1999-2015 eWRC.cz
RSS Facebook Twitter