Invelt
reklama reklama reklama
reklama
reklama reklama
25. 2. 2016 18:23 - 4477× - comment 3
Karel Špátzal - eWRC.cz

MK Motorsport: „Co se bude dít? Tak na to se těšíme!“

Do startu rallyové sezony zbývá ještě pár týdnů, ale přípravy na sezonu v jednotlivých týmech vrcholí. Jedním ze závodních týmů, který celou zimu pilně pracuje, je také MK Motorsport, ten letos premiérově vstupuje z  tzv. amatérských podniků do mistrovství české republiky. Jak můžete sledovat na týmových sociálních stránkách, staví se nový vůz, ve kterém se svezou i výherci podzimní soutěže při prvním testu a pomalu se proslýchá, že Štěpán Zabloudil bude mít zase nového spolujezdce. Je tedy ten správný čas, položit pár otázek někomu z týmu, aby vysvětlil proč tomu tak je a co nás čeká v roce 2016. Tím někým je Tomáš Šmíd alias Malinkej, spolujezdec Štěpána Zabloudila, který ale letos bude mít v týmu trochu jinou roli, než vést Štěpána správným směrem na trati.

MK Motorsport po 5ti letech končí na poli amatérů, co se bude dít dál?

„To, co se opravdu bude dít, na to se těším, protože to nikdo neví, ale plán je v roce 2016 startovat v MČR HA s naším nově stavěným vozem ve třídě 5 Klasik. Od loňského roku se v naší dílně a rukou Mikuni teamu staví úplně nové auto, a sice Subaru Impreza 555, které je stavěno po homologace vozu z roku 1996, se kterým jezdil nejen Colin McRae. Pokud se podíváte na náš týmový facebook, nebo instagram, kde najdete fotky ze stavby, zjistíte, že je to asi lepší než tisíc slov okolo. My všichni v týmu jsme do toho auta zamilovaní a už se těšíme, jak bude vrčet.“

Takže s Imprezou pojedete celý ročník historiků? Nebo i něco jiného? Kde Vás všude můžeme vidět?

„Celý ročník, přesně takový je plán. I díky našim partnerům, se kterými stále ještě jednáme. Někdy koncem března nás čeká první předsezónní test, kde se bude Štěpán s autem seznamovat, bude se nastavovat, chtěli bychom pozvat i jednoho z mistrů republiky na pomoc. Budeme také vozit výherce naší soutěže. Pak také padl nápad před prvním mistrovským podnikem v Klatovech odjet RallySprint v Radouni v rámci ČMPR, který se jede týden před, aby se vyzkoušelo vše naostro. Uvidíme. No a pak nás čeká 7 podniků kompletního Mistrovství historiků ČR. A pokud vše půjde dobře a budou na to prostředky, pohráváme si s myšlenkou přivézt Imprezu na Rally legend do San Marina, ale to zatím nevíme jak dopadne.“

Loni jste se Štěpánem dojeli v ČMPR pro celkové třetí místo a zdálo se, že Vám to v autě spolu funguje. Po školení jezdců, které proběhlo, jsi mi ale naznačoval, že spolu možná letos nepojedete. Jak to tedy je?

„Na společném pokračování jsme byli samozřejmě domluveni, mě a myslím, že i Štěpánovi se souhra v autě líbí, ale druhá věc je, že já v tuto chvíli nemohu startovat na žádné soutěži. Naprostou hloupou a vlastní chybou, jsem si nechal sebrat řidičský průkaz, který je nutný ke startu i pro spolujezdce a dokud se celá věc nevyřeší a řidičák se mi nevrátí, bude mě muset někdo zastoupit na horké sedačce. Bohužel, pravidla neřeší pozice jezdce za volantem a navigátora, všichni jsou stejný jezdec a výjimku prý udělit nelze. V určitých chvílích to může být pro posádku výhoda, na druhou stranu je to pro tyto situace dost nevhodné, znám pár spolujezdců, kteří se s autem ani nerozjedou a nikdy to nezkoušeli. Jednoduše to k ničemu nepotřebují. Nějaká výjimka by mohla existovat. Já se letos budu starat o to, aby jste mohli vidět krásné fotky, onboardy, srandu ze soutěží a taky budu všude na závodech dělat co je třeba, aby vše co nejlépe fungovalo. Pohrávám si i s myšlenkou prezentovat MK Motorsport na závodech rallycrossu, kterým v zimě doplňuji dávky adrenalinu. Jsou tu nějaké možnosti, které by asi bylo dobré využít, ale zatím pšššt, ještě jsme o tom v týmu nemluvili :)“

A už se ví, kdo by tě mohl vystřídat a na jak dlouho? Co na to Štěpán?

„To se uvidí. Počítám že to bude letošní sezona, kdybych se ale letos ještě svezl, byl bych rád. Samozřejmě že Štěpán rád nebyl, a jsem rád že mi stále věří a nenakopal mě do rozpisu a vydrží to chvilku beze mě. No mám co napravovat. Jako náhradu jsme společně docela dlouho hledali, oslovili jsme pár zkušených spolujezdců a další lidi. Společná myšlenka také byla, aby když už nejedeme spolu a bude to jenom na chvíli, v první velké sezoně, tak ať Štěpánovi ukáže mistrák někdo velmi zkušený. A nakonec jsme našli asi nejlepšího člověka co jsme si mohli přát. Je jím Hynek Středa, kterého snad není ani potřeba představovat. Nedávno se o něm v článku na ewrc.cz psalo, že letos pojede svou čtyřstou soutěž. Pokud by to mělo být u nás v týmu, bude nám všem velkou ctí. Co znám Hynka ze závodů, tak počítám, že se taky něco přiučím a sranda určitě bude. Je to skvělý člověk se závodním srdcem a hlavně velký profesionál. Myslím, že bude pro MK Motorsport velkým přínosem.“

Jak si myslíš, že se budete pohybovat výsledkově, v jaké třídě vlastně a o co budete soutěžit.

„Toť otázka. Asi je potřeba říci, že Štěpán a celý tým se účastní hlavně pro zábavu. Ano, samozřejmě chceme sbírat poháry a vyhrávat, zkoušet limity, ale bude také záležet na tom, jaká se sejde konkurence. Můžeme totiž předpokládat, že aut jako máme teď my, moc nebude. Nebo abych se vyjádřil správně, těch srovnatelných s námi. Pár závodníků se určitě najde, ale nechceme se porovnávat se slabšími ve smyslu toho, že nechceme třeba díky výkonu auta „machrovat“ na slabší vozy a podobně. V rámci historiků. Prostě pojedeme klasiky, budeme sledovat a porovnávat časy jak s vozy z kategorie, tak se soudobými, myslím že by se nám někdy mohli objevit i zajímavé výsledky. A uvidíme ještě co za co se bude udělovat a jak to vůbec půjde. Náš plán taky není jednosezónní a máme nějaké informace, že by soupeřů s podobnou technikou mohlo i v budoucnu přibýt, zkrátka uvidíme.“

Můžeme očekávat nějakou show, jako jsme na to byli docela zvyklí z amatérů?

„Očekávám vtipné hlášky z onboardů, průjezdy dveřmi napřed, pokud se nám to podaří domluvit a realizovat tak budete moci sledovat v průběhu soutěže aktuální info přes internet a také sestřihy ze soutěží. Jediné co nečekejte, jsou kolečka pro diváky, protože ty jsou na tratích mistráku zakázané. Štěpán s Hynkem pojedou pro vlastní zábavu, ale určitě ne pomalu. My ostatní mimo vůz jim budeme pomáhat a taky pracovat na tom, aby se k našim fanouškům dostávali zajímavá media ze závodů, která budeme tvořit. Je totiž dost možné, že při této první sezoně se toho bude dít dost a dost.“

twitter fbpdf

eWRC.cz
nezávislý internetový portál o rally
redakce@ewrc.cz © 1999-2015 eWRC.cz
RSS Facebook Twitter