Invelt
reklama reklama reklama
reklama
reklama reklama
28. 2. 2016 22:02 - 1274× - comment 1

Rally van Haspengouw – komentář

Milá povinnost odmávnout start nové sezóny už několik let patří na území Belgie pořadatelům Rally van Haspengouw, takže i letos se právě na tamních typických cestách mezi poli sehrály první souboje. Už před startem rally se dalo očekávat, že ty boje letos budou opravdu tuhé. A průběh podniku to jen a jen potvrdil. Na startu se navíc sešel největší počet posádek za posledních deset let této rally, v hlavním poli jich odstartovalo 70. Jeden z předních jezdců ovšem už na prvním testu vypadnul ze hry. Philippe Stéveny narazil do stromu a u Citroënu DS3 R5 poškodil levé zadní kolo. Mnohem hůře dopadla druhá DS3 stáje J-Motorsport, kterou šéf týmu Jourdan Serderidis v RZ 2 důkladně vyválel v oraništi. A jelikož třetí exemplář pro Kevina Demaerschalka ještě do startu soutěže nebyl dostavěný, mohli u J-Motorsportu sbalit stany a vyrazit domů.

Ač se na startu sešla v rámci kategorie R5 nejpočetnější skupina Citroënů, po druhém testu už ze čtyř vozů pokračoval jediný. Tom van Rompuy totiž musel kvůli technickým problémům odstoupit. Holanďan Bob de Jong se zbylou DS3 začal dobrým šestým časem a po druhém testu se dokonce vyhoupnul před Cedrica Cheraina na místo páté. Pilot Fordu Fiesta R5 ve čtvrtek oznámil svůj letošní program ve WRC2, ale domácí diváci by ho měli minimálně na čtyřech podnicích stejně vidět. Nejrychlejším způsobem soutěž rozjel úřadující vítěz Kris Princen s Peugeotem 208 T16 R5. V druhé zkoušce se mu už tak nedařilo, ale i přes čtvrtý zajetý čas se dokázal s náskokem tří desetin udržet na čele pořadí. Chris van Woensel využil síly svého Mitsubishi Lancer WRC05 a po druhém nejrychlejším čase v řadě se po RZ 3 dostal na vedoucí příčku. A jelikož před servisní přestávkou přidal ještě jedno dílčí vítězství, na kontě už měl náskok 5,7 vteřiny.

¨

Druhá sekce nezačala zrovna dobře, když musel být první test kvůli neukázněným divákům zrušen. Soutěž navíc nabrala nemalé půlhodinové zpoždění. Úřadující mistr Freddy Loix se tím rozhodně nenechal nikterak rozhodit a nejrychlejším časem v RZ 6 se vyhoupnul se svou Fabií R5 do vedení. Hlavní zásluhu si na tom ale měl van Woensel, jelikož za pozdní příjezd do časové kontroly inkasoval penalizaci 20 sekund a propadnul se na čtvrté místo. Po sedmé zkoušce se pořadí měnilo znovu, Princen zajel nejrychleji a dostal se o 1,1 sekundy před Loixe. Ze souboje těchto dvou se stal velmi atraktivní duel a jako jeho lídr přijížděl do druhé servisní přestávky s náskokem 2,6 sekundy pilot Škody. Pilot druhé Fabie R5 Vincent Verschueren se v tu samou dobu dostal do pořádných potíží, když poškodil levé zadní kolo. Naštěstí se mu podařilo dojet do servisního zázemí, ovšem ve výsledcích se propadnul ze třetí na šestou příčku.

Závěrečnou sekci tvořily třetí průjezdy stejnými čtyřmi úseky jako v předešlé části dne a v prvních dvou se z vítězství radoval Loix, který tím zvýšil svůj náskok už na 8,3 sekundy. Princen bohužel na jeho rychlost nedokázal odpovědět ani v předposlední zkoušce a před tou závěrečnou už ztrácel necelých deset vteřin. Bronzový stupínek na pódiu nakonec ukořistil i přes penalizaci a problémy se spojkou van Woensel. O čtvrté místo se v závěru strhla ještě pořádná mela. Cherain po návratu do kokpitu Fiesty R5 ty nejlepší moc neohrožoval a držel si až čtvrté místo. Na start předposlední zkoušky už s poškozeným zavěšením ale nedorazil a uvolnil svou příčku de Jongovi. Na něho ovšem před závěrečnou zkouškou ztrácel pouhých 2,6 vteřiny Verschueren a o zábavu tak bylo postaráno. A pilot Fabie zotavující se po problémech z konce druhé sekce nakonec tento minisouboj dokázal rozhodnout pro sebe. Duel o vítězství nakonec rovněž vyhrál pilot Škody a za obhajobou titulu vyrazil daleko lépe než vloni. Tehdy v Landen cíl neviděl, zatímco jeho hlavní rival Princen zvítězil.

Konečné výsledky této soutěže belgického mistrovství

twitter fbpdf

eWRC.cz
nezávislý internetový portál o rally
redakce@ewrc.cz © 1999-2015 eWRC.cz
RSS Facebook Twitter