Invelt
reklama reklama
reklama
reklama reklama
18. 3. 2016 07:07 - 877× - comment 0

West Cork Rally – komentář

Irský asfaltový šampionát odstartoval už na začátku února při Galway Rally a o minulém víkendu se tak odehrál jeho už druhý podnik. Tím se stal nejnovější přírůstek v kalendáři West Cork Rally, která si odbyla teprve druhý ročník mezi irskou elitou. Pořadatelé pro parádní množství 142 zúčastněných posádek připravili na dnešní poměry národních šampionátů nezvykle dlouhou trať. Celkem čtrnáct rychlostních zkoušek dohromady měřilo 232 kilometrů, což je více než mají i soutěže evropského mistrovství. Na startu se sešla pětice speciálů WRC, byť už letos nemohou zasáhnout do bojů o titul v absolutní klasifikaci. Gary Jennings přijel do Corku jako vítěz úvodní soutěže a stejný výsledek chtěl zajet i tam. Kvůli rodinným důvodům ale musel jeho spolujezdec Rory Kennedy po seznamovacích jízdách odcestovat a na jeho místo se posadil David Moynihan. Taková rychlá záměna samozřejmě posádce moc na jistotě nepřidala a na Jenningsově výkonu to bylo hodně znát. V první etapě mu navíc dvakrát zhasnul motor, takže nestíhal ani nejrychlejšímu WRC ani nejrychlejší R5. Třetí příčku nedokázal vylepšit ani v neděli a pro tentokrát se musel smířit s bronzem.

První letošní start si na druhou soutěž sezóny naplánoval Daragh O’Riordan, ale s jeho Fordem Fiesta WRC to bylo jedno velké trápení. Jednak se jezdec nemohl pořádně dostat do tempa, a navíc jej trápilo špatné nastavení vozu. V interním souboji s druhou Fiestou WRC, kterou pilotoval Roy White, O’Riordan prohrál a musel se smířit se sedmou příčkou. Naopak pro jasné vítězství si do cíle West Cork Rally dojel úřadující mistr Donagh Kelly. Jeho Ford Focus WRC 08 fungoval na jedničku a i přes jednu velkou krizi dokázal Kelly soutěž jednoznačně ovládnout a dovršit tím svůj místní hattrick. Teď se ale podívejme na souboje, které rozhodovaly o tom, kdo si domů odveze kolik mistrovských bodů. Jezdců s vozy R5 a Super 2000 se i tentokrát na startu sešel pěkný počet, patnáct. Týden před irskou soutěží se odehrál úvodní podnik britského mistrovství a třetina z této patnáctky tak měla trochu napilno. Desi Henry ve Walesu konečně dovezl Škodu Fabia R5 až do cíle, ale v Irsku před ním ležel přetěžký úkol. Předcházející asfaltový start v Galway Rally totiž skončil havárií. Henry tentokrát začal hodně obezřetně a v první etapě jej ještě zpomalil defekt. Definitivní tečku za nepovedeným vystoupením učinil porouchaný diferenciál. Technické problémy během víkendu řešil i Jonathan Greer, ale Citroën DS3 R5 dokázal do cíle na šestém místě dotáhnout. Druhé páté bodované místo v řadě ve West Cork Rally získal pilot Škody Fabia Super 2000 Joseph McGonigle.

Nejrychlejší čas na úvod soutěže zajel lídr mistrovství Keith Cronin s Citroënem DS3 R5, ale už v RZ 2 jej na čele vystřídal pilot Fordu Fiesta R5 Alastair Fisher. Po třetím testu se jejich pořadí znovu měnilo, ale v následujících zkouškách Cronin pořádně zatáhnul a vzdálil se svému soupeři na rozdíl 24,3 sekundy. Fisher ze svého manka v dalších dvou zkouškách pár vteřinek umazal, ale pak přišel poslední test první etapy. A v něm bohužel Fiesta R5 skončila mimo trať a atraktivní duel o vítězství skončil. Cronin v neděli nemusel řešit žádné zásadní problémy a podruhé v řadě si dojel pro maximální bodový zisk. Navíc se probojoval mezi nejrychlejší speciály WRC na druhé místo. Jakkoliv boj o největší bodový obnos v neděli už nic zajímavého nepřinesl, boj o druhé místo nabídl doslova bratrovražedný duel. Zúčastnili se jej bratři Sam a Josh Moffettové s Fiestami R5 a jejich rozdíl po celou soutěž činil jen pár drobných sekund. Po sobotě vedoucí Josh o svou příčku druhý den přišel, ale před posledním testem měl jeho bratr k dobru náskok pouze 2,7 sekundy. Sam musel tedy až do konce pořádně tlačit na pilu a duel se svým bratrem nakonec vyhrál a posunul se na druhé místo v šampionátu.

Konečné výsledky této irské soutěže

Stav šampionátu: 1. Cronin 32, 2. S. Moffett 26, 3. J. Moffett 22, 4. McGonigle 15, 5. Fisher a Wright 14

twitter fbpdf

eWRC.cz
nezávislý internetový portál o rally
redakce@ewrc.cz © 1999-2015 eWRC.cz
RSS Facebook Twitter