Invelt
reklama reklama reklama
reklama
reklama reklama
20. 3. 2016 11:34 - 1888× - comment 0

Jihoafrické smutné odchody

Jihoafrická soutěžní scéna zažila hodně nepříjemnou zimu, během které se s tamním mistrovstvím rozloučilo hned několik velmi důležitých subjektů. O titul spolu poslední roky sváděli souboje jezdci speciálů Super 2000 tří různých značek. Žádná z nich se v zimě nevyhnula nepříjemnostem, které letošní ročník mistrovství výrazně poznamenají. Nejméně krize spojená s ekonomickými problémy této africké země dopadla na stáj Toyoty, když přišla o hlavního sponzora, firmu Castrol. Oba dva jezdci z loňska Leeroy Poulter i Giniel de Villiers ale absolvují celý sedmidílný seriál a pokusí se samozřejmě získat titul. Ten vloni získal na svou stranu Mark Cronje s Fordem Fiesta Super 2000. Ford ovšem ukončil spolupráci a úřadující mistr se musel porozhlédnout po jiné možnosti. V letošní sezóně nakonec bude bojovat za volantem Volkswagenu Polo Super 2000. Oficiální stáj Volkswagenu, kdysi dominující šampionátu, po dlouhých letech dala vale rally a přesunula své aktivity na okruhy. Dva své vozy prodali do Austrálie a jeden z nich dostal k dispozici právě Cronje. Volkswagen tak může o titul usilovat alespoň na této soukromé bázi. Jako soukromník se do bojů pustí i Japie van Niekerk, který koupil mistrovskou Fiestu Super 2000. Kvůli podnikatelskému zaneprázdnění ale absolvuje pouze vybrané podniky.

Úvod roku obstarala novinka v kalendáři Goldfields Motor Rally a na jejím startu se sešel tenký počet pouhých šesti speciálů hlavní kategorie Super 2000. Všechny nakonec spatřily cíl a nejhůře si na trati počínal Jose de Gouvela za volantem stařičké Toyoty Corolly Super 2000, se kterou za vítězem zaostal o deset a půl minuty. Na nejrychlejší dvoukolku Toyotu Etios R2 Guye Botterilla to ale stačilo a de Gouvela do cíle dojel jako šestý. O čtvrté místo si to spolu rozdali Ernie van der Walt za volantem Toyoty Yaris Super 2000 a Wilro Dippenaar s Fiestou Super 2000. Tento minisouboj vyšel vítězně pro pilota Toyoty. Po páteční dvojici asfaltových testů se na vedoucí příčce o 1,3 sekundy vyhříval Cronje. Druhý den se soutěžení přesunulo na šotolinu a jezdce VW čekala role čističe trati. Na první zkoušce se s tím ale popasoval se ctí, když zajel nejrychlejší čas. Ve druhé sice o osm desetin prohrál, ale vedoucí příčku si stále hlídal. Následně se ale u Pola porouchala převodovka a Cronje se musel smířit s propadem za obě Toyoty na konečné třetí místo. Duel dvou Yarisů pro sebe rozhodl předloňský mistr Poulter a za ziskem druhého titulu vyrazil nejlepším možným způsobem.

Výsledky této soutěže jihoafrického národního šampionátu

twitter fbpdf

eWRC.cz
nezávislý internetový portál o rally
redakce@ewrc.cz © 1999-2015 eWRC.cz
RSS Facebook Twitter