Kopecký splnil povinnost a pokračuje v domácí vládě
Druhou etapou dnes pokračovala Rallye Šumava Klatovy a na programu bylo dalších sedm testů, přičemž tři se odjely na klasických zkouškách a tuto šestici doplnila krátká Městská RZ. Celkem dnes bylo na pořadu dne 82 měřených kilometrů. Po včerejšku pak v pozici vedoucího jezdce do druhého dne vstupoval Kopecký, který měl za zády druhého zástupce továrního týmu Škoda motorsport Tidemanda. Mezi jezdci byl rozestup lehce přes čtvrt minuty a čekalo se, zda-li český jezdec dopustí nějaké překvapení či si bude soutěž kontrolovat.
Hned první dvě dopolední vložky daly o plánech Kopeckého napovědět, když jezdec z Kostelce n/Orlicí zajel dva nejrychlejší časy a svůj náskok na Tidemanda navýšil o osm sekund. Ve zbylých dvou testech sekce sice Švéd zajel rychleji, ale Kopecký ztratil v součtu 6 desetin, což znamenalo, že v polovině dne měl při servisní zastávce náskok 22 sekund na Tidemanda. Třetími časy si pak třetí příčku kontroloval Valoušek a za trojicí škodovek pak pokračoval boj o čtvrtou příčku. Na tu se po RZ6 probojoval Pech, jenže rozjetý Černý se postupně posunoval vzhůru a po RZ8 Plzeňana o bramborovou příčku připravil. Na RZ9 se před Pecha dostal i Dohnal, ale rozdíl mezi touto dvojicí byl tři desetiny a dal se čekat další boj.
Jestliže po včerejšku to ve třídě 3 vypadalo na jednoznačné vítězství pro Kopáčka, dnes bylo vše jinak a výlet v RZ8 a další problémy znamenaly propad po první sobotní sekci na čtvrté místo ve třídě. Do čela se dostali bratři Szejové následovaní Březíkem a Firlou a čtvrté místo pak držel Kopáček. Ve dvoukolkách pak v polovině dne nadále vedl Koči a za ním následovala smečka hned pěti speciálů R2 z nichž nejlépe na tom byli Dunovský a Navrátil s Peugeoty.
V odpolední sekci Kopecký zopakoval dva nejrychlejší časy z rána spolu s jednou druhou příčkou, což v konečném účtování znamenalo, že si jezdec dojel pro další vítězství na domácích tratích a pokud nepočítáme odstoupení, tak Kopecký v českém mistráku nepoznal hořkost porážky od Bohemie 2009(!). Druhý pak byl Tidemand, třetí místo se ztrátou necelých čtyřiceti sekund vybojoval Valoušek. Půlminutu za trojlístkem Fabií R5 dojel s atmosferickou verzí Fabie Černý, pátý dokončil při premiéře s Porsche Pech, jenž za svými zády dokázal udržet Dohnala s Focusem WRC.
Za Dohnalovým Fordem pak následoval další vůz s modrým oválem ve znaku, konkrétně Odložilíkova Fiesta R5, přičemž rozdíl mezi touto dvojicí byl šest sekund. Na osmé příčce dojel při premiéře za volantem Fabie R5 Sýkora, na deváté místo se dnes posunul Jakeš a nejrychlejší desítku uzavřel Trněný se starší Fabií WRC. Ve třídě 3 se výsledky oproti dopoledni příliš nezměnili, vítězství slavil Szeja, druhý byl Březík a na třetí místo se před Firlu dokázal probojovat Kopáček. Dvoukolky pak vyhrál Koči, následovali Dunovský a Kundlák, oba s P208 R2.
Rallye Šumava Klatovy – v cíli | |||
---|---|---|---|
1. | Kopecký Jan – Dresler Pavel | Škoda Fabia R5 | 1:19:05,9 |
2. | Tidemand Pontus – Andersson Jonas | Škoda Fabia R5 | +26,1 |
3. | Valoušek jun. Pavel – Havelková Veronika | Škoda Fabia R5 | +1:05,8 |
4. | Černý Jan – Černohorský jun. Petr | Škoda Fabia S2000 | +1:36,4 |
5. | Pech jun. Václav – Uhel Petr | Porsche 997 GT3 RS 3.6 | +1:47,3 |
6. | Dohnal Jan – Venclík Jakub | Ford Focus RS WRC '06 | +2:02,8 |
7. | Odložilík Roman – Tureček Martin | Ford Fiesta R5 | +2:08,8 |
8. | Sýkora Jan – Palivec Štěpán | Škoda Fabia R5 | +2:53,0 |
9. | Jakeš Miroslav – Drozd Michal | Citroen DS3 R5 | +3:01,6 |
10. | Trněný Karel – Pritzl Václav | Škoda Fabia WRC | +3:30,4 |
Rallye Šumava Klatovy můžete sledovat online na serveru eWRC-results.com.
Ja jsem to hledal před Šumavou, abych dal dokupy tipovačku a našel jsem: "1.1.1 Mistrovství ČR v rally (dále jen MČR) se mohou zúčastnit soutěžící, jezdci a spolujezdci s platnou mezinárodní a národní licencí vydanou FAS AČR. Zahraniční jezdci s licencí jiné ASN se mohou podniku zúčastnit bez nároku na body.Tito jezdci musí mít povolení startu od své mateřské ASN. Dále mohou bodovat do MČR pouze jezdci ze zemí EU, kteří splňují podmínky dle článku 2.3.12 MSŘ FIA." (http://autoklub.cz/dokument/9613-kap-f-rally.html) Ten článek FIA už jsem pak moc nehledal/nenašel.