Redakce - eWRC.cz
16. 5. 2016 15:19 − 3528× − 0

Pneumatiky Hankook na Šumavě i na Porsche Václava Pecha

Program HANKOOK DRIVERS 2016 pokračoval na Šumavě.

Program HANKOOK DRIVERS 2016 pokračoval na Šumavě. Poslední dubnový víkend odstartoval seriál Mistrovství České republiky v rally legendární 51. Rallye Šumava Klatovy, doplněnou již tradičně o Historic Vltava Rallye. Souteži v posledních letech díky změně pravidel opět výrazně stoupá popularita mezi jezdci a na start se tak postavilo nebývale velké množství posádek. Mezi nimi i téměř tři desítky jezdců, kteří se spoléhají na kvality pneumatik HANKOOK. Kromě jezdců, kteří pneumatikám HANKOOK důvěřují stabilně již delší dobu, se na těchto pneumatikách na Šumavě představilo několik nových tváří, mezi nimiž bezpochyby nejvíce vyčnívala postava čtyřnásobného vítěze Rallye Šumava, Václava Pecha.

Ten však tentokrát na Šumavě představil nový atraktivní vůz s pohonem zadní nápravy, velmi rychlé Porsche 997 GT3 RS. Byla to tedy pro něj několikanásobná premiéra, kdy startoval s novým vozem, s odlišnou koncepcí a navíc na nových pneumatikách. Veřejně proklamovaná počáteční nejistota, jak to vše dopadne, se však velmi brzy změnila ve velké nadšení a úsměv na tváři jezdce, když hned na první RZ1 posádka v absolutní klasifikaci zvítězila a ve velmi dobrých výsledcích, i přes postupné sžívání s vozem, pokračovala v průběhu celé soutěže a zakončila na krásném 5. místě absolutní klasifikace. K premiéře na pneumatikách HANKOOK Václav Pech řekl: "Nové pneumatiky HANKOOK jsme se rozhodli vyzkoušet na základě doporučení předcházejícího majitele vozu, úřadujícího německého šampiona, Rubena Zeltnera. Zařadili jsme je tak do předsezónního testu, kde jsme se přesvědčili, že pneumatika se díky pevnější boční konstrukci na suchém povrchu skutečně chová nejlépe z testovaných. Na Šumavě nás sice zpočátku zaskočilo přehřívání vnitřní hrany zadních pneumatik, po konzultaci se zástupcem importéra, panem Kamišem a okamžité telefonické podpoře přímo od ředitele Hankook Motorsport Manfreda Sandbichlera jsme však upravili geometrii a problém byl odstraněn. Poté nás pneumatiky již pouze příjemně překvapovaly a to především svým neuvěřitelně širokým rozsahem provozních teplot, kdy nám stejná směs fungovala výborně jak v odpoledním teplém počasí, tak v chladných nočních podmínkách. Pneumatiky nás potěšily i dobrou životností. Stejně jako auto musíme ale i pneumatiky ještě lépe poznat, abychom mohli dále zrychlovat."

Dařilo se ale i dalším jezdcům na pneumatikách HANKOOK. Do první desítky absolutního pořadí se ještě vešel Karel Trněný se Škodou Fabia WRC, nor Petter Kristiansen se Škodou Fabia S2000 pak následoval na 12. místě absolutního pořadí. Ze tří jezdců startujících na pneumatikách HANKOOK s Mitsubishi Lancer Evo IX ve třídě 3 se nakonec nejvíce radoval pátý Jakub Čapka. Ve slabších třídách 7 a 8 se ze třetí příčky ve své třídě shodně radovali Radim Koutek a Jan Talaš.

Velmi početné zastoupení měli jezdci s pneumatikami HANKOOK již tradičně mezi účastníky Historic Vltava Rallye. Do první desítky absolutního pořadí MČR se tak vešlo hned pět jezdců, z nichž nejlepší byli Jan Krejča na Škodě 130LR a Stanislav Budil s BMW 2002 TI. Za zmínku jistě stojí i informace, že se v Klatovech mezi piloty historických automobilů důvěřující pneumatikám HANKOOK zařadil i další jezdec s vozem Porsche, účastník legendární mexické La Carrera Panamericana, Jaroslav Petrásek a také Štěpán Zabloudil, který se po šesti úspěšných letech se silným soudobým Subaru Impreza letos premiérově představil v rámci MČR historických automobilů s klasickým Subaru Impreza 555.

Více informací o programu HANKOOK DRIVERS 2016 a možnosti přihlášení najdete na stránkách www.hankookmotorsport.cz.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!