Schneebergland Rallye – komentář

Rakouské mistrovství se ve většině případů odehrává na asfaltu, ale jsou tam i dva podniky s podílem šotoliny.

Rakouské mistrovství se ve většině případů odehrává na asfaltových soutěžích, ale jsou mezi nimi i dva podniky s velkým podílem šotoliny. V první řadě se samozřejmě jedná o kalendář tradičně uzavírající Waldviertel Rallye, v druhé pak o jeden z novějších přírůstků do mistrovství, Schneebergland Rallye. V rámci rakouského mistrovství se tato soutěž s centrem ve městě Rohr im Gebirge odjela poprvé v roce 2010. Snad i kvůli atypickým tratím si na její start většinou moc posádek cestu neudělá, třeba letos jich odstartovalo 38. Raimund Baumschlager letos se svou Škodou Fabia R5 těžko stíhá dvojici rychlých WRC, byť jedno vítězství si na své konto už připsal. Před aktuálním čtvrtým podnikem moc dobře věděl, že jestli má na nějakých tratích šanci konkurenty se silnějšími vozy porazit, pak je to právě zde. Větším favoritem na vítězství než obvykle se tentokrát jevil i Gerwald Grössing, pro kterého je tato soutěž domácí. Lídr mistrovství Hermann Neubauer tak tentokrát za největšího favorita neplatil, ale o další vítězství za volantem Fordu Fiesta WRC se samozřejmě poprat chtěl.

Vítěz Waldviertelu z roku 2014 a třetí nejrychlejší muž loňské Schneebergland Rallye se tentokrát neobjevil za volantem Subaru Impreza Sti, ale pro svůj první letošní start zvolil Škodu Fabia Super 2000. Debut v novém speciálu začal dobře a po druhém testu se dostal na čtvrté místo. Když ale na jeho konto přibyla desetisekundová penalizace za ulitý start a hlavně pak ještě minutová za předčasný příjezd do časové kontroly, propadnul se na příčku osmou. V závěru rally se pak ještě dokázal dostat na šesté místo. Na pátém místě soutěž dokončil Karl Wagner známý ze svých nesčetných startů za volantem historického Porsche. Druhý start s Fordem Fiesta R5 však přetavil v pěkný výsledek. A překvapivě dobře si na šotolině počínal okruhář Niki Mayr-Meinhof, jenž s druhou Fiestou R5 až na jednu výjimku pokaždé zaznamenal čtvrtý nejrychlejší čas. V cíli tak nemohl být klasifikován na jiném místě než čtvrtém. Kategorii dvoukolek, pro které byla šotolinová soutěž s vyjetými kolejemi těžkým oříškem, ovládnul Simon Wagner v Citroënu DS3 R3T.

V absolutním pořadí od začátku udával tempo Grössing, který v první sekci tvořené třemi testy nebyl nikým ani jednou poražen. Do servisu si tak přivezl náskok 16,3 sekundy. Předstartovní ambice na porážku průběžného lídra mistrovství od prvních kilometrů plnil Baumschlager, když se držel 3,1 vteřiny před Neubauerem. Pak ale přišel na řadu druhý průjezd nejdelším úsekem Jagahütt o délce 28 kilometrů. Bohužel se část úseku jela dokonce už potřetí a rozrytá trať podle toho vypadala. Ostatně kvůli poškozené trati a nemožnosti zajištění bezpečnosti musel být zrušen druhý nejdelší úsek Berltal, který se měl odjet jako předposlední. Každopádně ve zmíněné RZ 4 všechny doslova deklasoval Neubauer. Baumschlager k rozbité trati přistoupil až moc obezřetně a nechal zde 40 vteřin. Grössinga pro změnu pozlobil stabilizátor jeho Fiesty WRC, takže ztratil půlminuty a spadnul na druhé místo. Neubauer vyhrál ještě dvě následující zkoušky a před závěrečnou Power Stage držel náskok 11,7 sekundy. Grössing si alespoň dílčím vítězstvím a bonusovými body trochu zlepšil chuť, když přišel o možný domácí triumf. Neubauer tedy vyhrál už potřetí a udělal tím zejména zde, kde nebyl favoritem, důležitý krok k zisku titulu. Do konce roku ale ještě tři soutěže zbývají a stát se může ledacos.

Výsledky této rakouské rally

Stav šampionátu: 1. Neubauer 104, 2. Baumschlager 83, 3. Grössing 52, 4. Mayr-Melnhof 29, 5. Wollinger 26, S. Wagner 26

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!