Martin Koči bere v Německu stříbro v JWRC i WRC3

Také juniorský světový šampionát se rychle přehoupne do své druhé poloviny.

Posádka košického týmu Styllex motorsport Martin Koči – Lukáš Kostka dovezla svůj Citroën DS3 R3T Max do cíle ADAC Rallye Deutschland na druhém místě v hodnocení seriálů JWRC i WRC3 (18. absolutně). Martin s Lukášem si díky tomu v šampionátu JWRC o příčku polepšili, ve vyrovnané klasifikaci jsou pátí.

Německá rally zavedla posádky poprvé v sezoně na asfaltový povrch. Juniorské účastníky čekala hodně specifická trať, s řadou nepřehledných pasáží, s množstvím „katů“ a vytahaných nečistot v zatáčkách a tedy neustále se měnící přilnavostí pneumatik. Právě jejich volba, vzhledem k nestabilnímu počasí, sehrála v sobotní etapě důležitou roli.

Martin s Lukášem vstoupili do soutěže dvěma nejrychlejšími časy ze tří odjetých zkoušek a zaslouženě se ujali vedení. Po RZ4 se o pár sekund posunul do čela Simone Tempestini, jenž startuje v juniorském šampionátu již třetí sezonu v řadě. Šance na dobrý výsledek ztratil Nor Veiby, jenž hned v RZ1 vyletěl z trati a dolování citroënu zpět mu zabralo dvanáct minut.

„Hned od začátku se nám velmi dařilo. Byli jsme spokojeni s výsledkem i zajížděnými časy. I když podmínky na RZ1 byly hodně složité a také tam měla řada posádek nemalé problémy. Páteční etapa se dále odjela celá za sucha a příjemných teplot kolem 25°C, takže jsme použili pneumatiky se středně tvrdou směsí. Jen RZ4 nám trochu nesedla, Simone nás přeskočil, ale stále jsme s ním byli v kontaktu, zatímco třetí Folb byl za námi více než minutu,“ vrací se k průběhu soutěže Martin Koči.

Už před závodem se očekávalo, že se Německá rally bude rozhodovat v průběhu nejdelší druhé etapy a to se také potvrdilo. I když junioři nakonec absolvovali nejdelší test Panzerplatte jen jednou, neboť úvodní průjezd byl zrušen po těžké havárii jezdce Citroënu Stéphana Lefebvra. Během dopolední sekce se Martin s Lukášem postupně Tempestinimu přiblížili jen na 2,1 vteřiny (po RZ11). V druhém průjezdu Panzerplatte však Martin s Lukášem kvůli ne zcela optimální volbě pneumatik ztratili 13,6 s na první pozici, a tak druhý den posádka Styllexu motorsport zakončila v průběžné klasifikaci na druhém místě, se ztrátou sedmnácti sekund za vedoucími Tempestinim s Bernacchinim.

„V sobotu se počasí zhoršilo, bylo velmi proměnlivé, čímž se zkomplikovala volba optimálních pneumatik. Na kratších rychlostních zkouškách bylo převážně mokro, ať už z nočních dešťů nebo z přeháněk, které přišly v průběhu dne. V těžkých podmínkách jsme stahovali náskok Tempestiniho. Nakonec jsme se dostali jen dvě vteřiny od první příčky,“ popisuje Martin Koči, jenž během sobotní etapy pravidelně jezdil v Top 3.


Foto: Jan Froněk

V závěrečné etapě, která nabízela čtyři rychlostní zkoušky, se Martin s Lukášem na pokyn vedení týmu soustředili na zisk bodů v rámci JWRC a WRC3. Košicko-zlínská posádka tak stejně jako v Portugalsku vybojovala skvělé druhé místo v JWRC i WRC3. Martinovi Kočimu patří průběžně v JWRC pátá příčka, na druhé místo Veibyho ztrácí jen čtrnáct bodů, na bronz Folba šest.

„Před závodem jsme pomýšleli na stupně vítězů, proto jsme s druhým místem moc spokojeni. A už se moc těšíme na Barum rally,“ dodal Martin Koči.

Vůz Citroën DS 3 R3T Max milovické stáje Gekon Racing fungoval celý závod bez problémů. V žádném případě tak není ohrožen ambiciózní týmový plán startů v Německu a na zlínské Barum rally ve dvou víkendech po sobě.

„Během závodů se neobjevily žádné zásadní technické problémy, pouze jsme preventivně měnili brzdové třmeny z důvodu extrémního zatížení brzd na technické trati mezi vinicemi. Dobře jsme se vypořádali i s nastavením auta vzhledem k proměnlivým podmínkám,“ uvedl šéfmechanik Gekonu Racing Petr Hejtmánek.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!