25. 8. 2016 11:11 − 9409× − 12

Václav Pech před Barum rallye

Zlín se v nadcházejícím týdnu stane dějištěm nejvýznamnější automobilové soutěže sezony v České republice.

Zlín se v nadcházejícím týdnu stane dějištěm nejvýznamnější automobilové soutěže sezony v České republice. Na populární Barumku přijede kompletní domácí rallyová špička, kterou zde rozšíří množství závodníků ze zahraničí, kteří bojují v seriálu ERC – Mistrovství Evropy v rallye. Václav Pech jun. s Petrem Uhlem patří k historicky nejúspěšnějším závodníkům na této rallye, kdy se jim v minulosti podařilo tuto soutěž dvakrát absolutně vyhrát a celkem osmkrát zde stáli na stupních vítězů. V letošním roce ale bude Barum Czech Rallye Zlín pro Václava Pecha jun. o trochu jiná. Porsche 911 GT3 EuroOil – invelt teamu odstartuje do soutěže až se startovním číslem 91. „Naše nové auto, se kterým jsme letos vyrazili do domácího šampionátu je postavené podle národní homologace a nesplňuje tak podmínky FIA, které platí v soutěži mistrovství Evropy, kterou Barumka u nás jako jediná je. Auto jsme začali stavět v souladu s mezinárodní homologací s cílem startovat v mezinárodním šampionátu RGT, ale z toho nakonec sešlo. Proto jsme využili volnější domácí předpisy a na našem autě tak jsou třeba oproti homologaci použité karbonové dveře a další díly, stejně tak máme větší restriktor, než může podle mezinárodní homologace RGT být. Ředitel Barum Rallye, pan Regner měl snahu pro nás na FIA vyjednat výjimku, abychom jako špičková posádka českého mistrovství mohli statovat vpředu, ale nepovedlo se to. Pojedeme tak s naším Porsche jako první auto mezi závodníky, kteří jedou jen domácí šampionát MČR v rallye, který je pro nás prioritou. Od pana Regnera jsme ale dostali na oplátku slíbeno, že se budou vyhlašovat absolutní výsledky dohromady z obou šampionátů, takže máme šanci bojovat o celkové vítězství Barum Rallye,“ vysvětluje důvod nezvykle vysokého startovního čísla Václav Pech jun.

Barum Czech Rallye Zlín patří k našim nejnáročnějším a nejdelším soutěžím. Porsche 911 GT3 EuroOil – invelt teamu tak před startem na téhle rally prošlo důkladnou přípravou. „Barumka je náročná svou délkou a technickou tratí. Naše auto jsme od poslední soutěže opět o něco vylepšili, abychom dosáhli lepší trakce a neztráceli tolik pohonem pouze zadní nápravy. Letos je pro nás s Porsche každá soutěž vlastně nová a nedokážu odhadnout, jak na tom na Barumce můžeme být. Jsou tady úseky, které nejsou pro naše auto vhodné, ale na druhou stranu je tady zase dost míst, kde můžeme být ve výhodě. Tím, že před námi projede téměř 90 vozů, bude ale těžké předvídat, kde trať je nějakým způsobem znečištěná, ale naštěstí se zde docela důsledně používají zábrany proti průjezdu zatáček krajnicí. Jako katastrofu nehodnotím ani to, že budeme startovat dvě hodiny za špičkou a některé erzety tak už pojedeme za tmy. S tím si ale snad umíme poradit a já se těším, jak místním divákům ukážeme naše Porsche. Ve Zlíně se fandí jako nikde jinde a máme tady velké množství příznivců. Atmosféra téhle rallye je nenapodobitelná,“ dodává Václav Pech jun.

Na Porsche 911 GT3 EuroOil – invelt teamu a posádku Václav Pech jun. – Petr Uhel čeká na Barum Czech Rallye Zlín celkem 15 rychlostních zkoušek o celkové délce téměř 230 kilometrů. Celý EuroOil – invelt team Vás zve k návštěvě této vrcholné motoristické akce roku v České republice a určitě si u rychlostní zkoušky počkejte na startovní číslo 91.

Komentářů celkem: 12
25. 8. 2016 11:481
0 0
A jak je to se startovním pořadím v neděli?
25. 8. 2016 13:032
0 0
úplně stejně, zase vzadu
25. 8. 2016 13:483
0 0
Nemůžu si pomoct, ale tohle pro mě jakožto Pechova fanouška tuhle soutěž naprosto znehodnocuje. Nemluvě o tom, že kdybych tam byl, neumím si moc představit jak na něj u trati čekám pokaždý dvě hodiny a takhle zase budu čekat 2 hodiny na výsledky. Přitom reálně se dá očekávat výsledek v top 5, max. 10. Tyhle nařízení devalvující náš šampionát mi přijdou opravdu hloupé, ale chápu, že vyjednat něco navíc by chtělo fakt hodně úsilí, takže jsem to ani nečekal.
25. 8. 2016 14:014
0 0
Jak znám Regnera tak se ani nepokusil neco vyjednat a jen kecá!!! Kopecký taky potřebuje aby Venca jel vzadu!!! Škodovka dává na Barumku víc peněz než na Bohémku!!!!
25. 8. 2016 14:205
0 0
Já na to , chlapci, koukám z jiné perspektivy. Kopecký vyhrál Barumku pětkrát, ale nekéruje, že má mít už pohár doma. Kdežto pro pana Pecha se musí dělat vyjímky. A ještě navíc se kvůli němu pozměňovaly předpisy během sezóny, aby jeho rychlé auto bylo ještě rychlejší. To je druhá perspektiva. Trochu jsem to vyhnal do extrému, ale vidíte ten rozdíl v náhledu?
25. 8. 2016 14:326
0 0
Nikdy jsem neslyšel, že Venca podváděl při seznamovačkách jako mistr Kopecký na Bohemce a po vyloučení pomlouval v novinách celou soutěž!!!
25. 8. 2016 14:497
0 0
Že chce mít pohár doma, to je snad jasné. Kopecký si v továrním týmu nemůže dovolit ani špitnout. A jak konkrétně se prosím pozměňovaly ty předpisy?
25. 8. 2016 16:288
0 0
Luxusní debata, gratuluji všem zúčastněným! Nikdo nic nevíte a jak fanatici si pořád měříte a pomlouváte vzájemně pindíky. Vaškovi nefandím, ale mlít takové ho*na na tu či druhou stranu, to fakt stojí rozum stát.
25. 8. 2016 16:499
0 0
Jsme přeci Češi, ne? smajlík
25. 8. 2016 17:4510 Upraveno 17:45
0 0
Pravidla jsou pravidla a jsou jasně daná...o čem he tahle debata?....zase výjimky...co to je?Takhle si příště s nadsázkou nekdo koupí polo wrc a bude chtít taky výjimku?... neexistuje.Je mi líto.. zbytek je neplodná debata
25. 8. 2016 18:2411
0 0
Vzadu ve startovním pořadí se taky s nikým nebaví i když existují také mistři své třidy A KLUCÍ TAKY UMÍ JEZDIT ,ale mají slabší auta . Hlavně zaplat startovný ( Proč tolik peněz na barumce se platí 23000 kč + pojištěný 3000 kč a jedeš jen Český mistrák jako jinde za mín kč -- chtělo by to to bojkotovat jednou ) a drž hu--- a vyjímky co to je pro tyhle jezdce a to se někdy ani moc nesvezou když jim ruší RZ |!!!! smajlík
25. 8. 2016 19:1512
0 0
Jsem rád, kluci jsou optimisti, ALE že pokud špička pojede RZ za světla a Vašci za tmy - to je velký handicap. Pokud dojde na přidělování časů, je to ještě horší! Moc šancí v celkové klasifikaci jim bohužel nedávám, navíc mně připadá, že Barča má nejuskákanější trati a ty "malé" zdvihy náprav Porsche tu budou vadit, podle mě, nejvíc.
Ale držím pěsti!smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!