Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
29. 8. 2016 13:54 − 20740× − 49

Lukyanuk: Příště budu zase bojovat do posledního metru

Vyrovnaným soubojem s pozdějším vítězem Janem Kopeckým se po celou Barum rally prezentoval Alexey Lukyanuk.

Ruský jezdec Alexey Lukyanuk svedl o právě uplynulém víkendu mnohými nečekanou, velmi těsnou bitvu s Janem Kopeckým o vítězství v Barum Czech Rally Zlín, osmém podniku mistrovství Evropy. Dvojice s přehledem ujížděla zbytku světa a po celý víkend se rozestup mezi oběma jezdci nepohyboval výš než na devíti sekundách, které českého a ruského pilota dělily po RZ6. A v sekundách byl rozestup i před startem závěrečné zkoušky, kdy oba dva dělilo 46 desetin a fanoušci napjatě očekávali, jak se souboj rozlouskne. Ten však předčasně ukončil sud zhruba v polovině závěrečné RZ Maják, kde pilot Fiesty R5 poškodil tyč řízení, musel několik minut opravovat a do cíle dojel na 16. místě.

"Nálada už se zlepšuje a když si vezmu, jak kvalitně a rychle jsme celý víkend jeli, tak jsem rád, že jsme byli schopní předvést takový výkon. Jistě, chyba v poslední RZ nás přišla draho. Byla to ta nejmenší chyba, kterou jsem za celý víkend udělal a rozhodly tak 2-3 centimetry," vrací se Alexey Lukyanuk k Barum rally a pokračuje, "překážka, kterou jsme trefili byla příliš tvrdá a tyč řízení to nevydržela. Takže to dopadlo podobně jako v Estonsku – malá chybička, ale obrovské následky. Tady jsme mohli buď vyhrát, být druzí nebo vše ztratit. A z těchto tří scénářů se nakonec uskutečnil ten třetí."

Když se Alex Lukyanuk vrací zpět před start Majáku, tak dle svých slov do zkoušky nejel nijak s výrazně větším nasazením, než do těch předchozích. "Před závěrečnou zkouškou nás s Kopeckým dělilo pět sekund a cítíl jsem, že normálním tempem budeme schopní tento rozdíl smazat. Někdo by mohl tvrdit, že v této situaci je lepší soustředit se na dokončení soutěže, ale když dvě stě kilometrů jedete tempem, které stačí na vteřinový souboj o vítězství a před závěrečnou RZ vás dělí pět sekund, tak to prostě nejde. Z gauče se dobře dávají rady, ale když jste sportovec, tak prostě chcete zvítězit."

Díky předvedenému výkonu o uplynulém víkendu si ruský jezdec jistě získal řadu fanoušků, které těšil jeho souboj s Janem Kopeckým, kdy oba jezdci museli předvést na trati to nejlepší. Jak na závěr Alex Lukyanuk dodává, svůj přístup rozhodně měnit nehodlá: "Příště budu zase bojovat až do posledního kilometru a pojedu na maximum pokud bude šance získat vítězství. Všem děkuji za to, že nám na barumce fandili a podporovali nás," uzavírá pilot Fiesty R5 odhodlaně své zhodnocení Barum Czech Rally Zlín.

Komentářů celkem: 49
30. 8. 2016 21:44 Upraveno 21:45
0 0
Alex ukazal, kam az se da naucenej motorsport v CR posunout.
A jaka liga, se da u nas ject.
Rus v ceskem teamu, dle nekoho neprofesionalnim a hle? To co jsem zazil na Sluskach osobne krome Veny Pechu po jeho prujezdu bylo fakt, srdecni.
A to jsem cech , ktery vse pral JK.
Ja mu sezonu neplatim, ale toto co predvedl je rally,lip makat a bojovovat do posledni rz, nez se spokojit s jistotou, nejistotou bejt druhej. A klobouk dolu i pred Honzou, musel ze sebe vydat urcite maximum.Klobouk dolu oboum, to byl proste do nedele, sport.smajlík
30. 8. 2016 23:56
0 0
Tady má někdo nějaké informace o té Lukově Fiestě? Že se tady opakovaně píše, že je o tolik horší než tovární Fabie.
31. 8. 2016 02:49
0 0
H-racing, provozovatel Lukovy fiesty, není žádná banda amatérů a jejich auto není žádná plečka, jasně, že to není fabrika, ale kdyby provozovali pelechy, tak si u nich nikdo auta do MS nebude půjčovat
31. 8. 2016 07:40
0 0
Původně napsal barban
Tady má někdo nějaké informace o té Lukově Fiestě? Že se tady opakovaně píše, že je o tolik horší než tovární Fabie.

Obecně se bere, že Fabia R5 je nejlepší R5, je to vidět i podle toho, kdo si co kupuje teď. A tovární auto je logicky úplně na špici. Tím nechci snižovat připravenost Fiesty R5 od H-Racing, naopak evidentně auto bylo připravené výborně.
31. 8. 2016 08:41
0 0
H-Racing (Houšť) je tým, který má dlouhé zkušenosti (dříve třeba JM engineering,...) a auta připravovat umí. Výkon Lukyanuka to jen potvrzuje. Továrna je ale vždy továrna a sebelepší přípravce aut, který nemá jen jednoho jezdce, je vždy "jen" půjčovnou. H-racing za výkon Lukyanuka zaslouží ocenění, ale Fabia R5 z továrního týmu je určitě lepší auto.
31. 8. 2016 10:04
0 0
Původně napsal Vojtech.Elias
Jsem sám komu ten umělý skok přijde jako úplný nesmysl? Lukyanuk celou dobu letí jako kráva a pak se zadrbe na takové rádoby skočce, která je dobrá akorát tak k poškození auta... Teda jediné co je na něm zajímavé, je ta slečna s cedulou

Podle mě všecky tady ty divácké chujoviny jsou sice fajn na natáhnutí lidí kteří by normálně na rally nešli, ale uplně nahovno pro jezdce, auta, a klasické fandy ..... akorát že trend je takový, dělat takových míst a polookruhovek atd. co nejvíc smajlík
31. 8. 2016 11:15
0 0
Původně napsal Vojtech.Elias
Jsem sám komu ten umělý skok přijde jako úplný nesmysl? Lukyanuk celou dobu letí jako kráva a pak se zadrbe na takové rádoby skočce, která je dobrá akorát tak k poškození auta... Teda jediné co je na něm zajímavé, je ta slečna s cedulou


Určitě nejsi, nechápu, co je za problém na tom, připravit umělej skok.. Na Barumce se to ještě nepovedlo nikdy, a tenhle je fakt pro smích..
31. 8. 2016 12:45
0 0
Tak po shlédnutí reportáže z letošní barumky na čt sport jsem od reportéra zaslechl a určitě nejen já že Lucky do doby než měl kolizi vedl nad Honzou v daném ůseku o 3 vteřiny!!!!Prostě drama až do konce a nevěřím tomu když Honza řekl že to žádný flat out nebyl že měl vlastně rezervy.....smajlík
2. 9. 2016 18:17
0 0
tady je odpověď na to, kdo a o kolik vedl na skoku na Majáku smajlík
http://www.mediasport.cz/rally/ceske-rally/onboardy/9593.html
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!