Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
13. 9. 2016 19:06 − 4142× − 1

2008 je mrtvá, ať žije Peugeot 3008 DKR

Po dvou letech startů s Peugeotem 2008 DKR nasadí francouzský tým v příštím roce nový pouštní speciál.

Druhým rokem se letos Peugeot angažuje v prostředí rally raidů a sezónu 2016 bude mít tým zapsánu jako velmi úspěšnou, když dokázal vítězství vyválčit jak na lednovém jihoamerickém Dakaru, tak i na Silk Way Rally, která se jela v Euroasii v červenci. Těchto výsledků dosáhl s vozem Peugeot 2008 DKR, ale jak nyní přichází informace z Francie, tento speciál má doslouženo, protože v roce nadcházejícím se na závodní tratě vydá nový P3008 DKR. Tato změna přichází kvůli tomu, že na pařížském autosalonu bude odhalena civilní verze tohoto SUV a je tedy nasnadě, že z marketingového hlediska dostal model přednost i na rally raidech. Vývoj P3008 DKR probíhal v podstatě od konce letošního Dakaru a v mnohém navazuje na svého předchůdce, to ostatně platí i pro pro koncepci speciálu, který i nadále bude mít jen dvě poháněná kola a bude se snažit navázat na loňské pokoření všech čtyřkolek.


Foto: Peugeot sport

"Nová 3008 je pro nás dalším krokem. Našim cílem při vývoji vozu bylo vzít slabá místa předchozího speciálu a vylepšit je spolu s tím, že zúročíme všechny jeho přednosti a výsledek posuneme zase o kousek dál. Také se upravila pravidla a jim jsme samozřejmě museli vůz přizpůsobit," říká šéf Peugeot motorsportu Bruno Famin k novém pouštnímu speciálu značky se lvem ve znaku.

Pár slovy jej doplňuje designér Sébastien Criquet, jenž má na svědomí zevnějšek vozu: "Náš nový dakarský speciál je nejextrémnějším vyjádřením posledního SUV Peugeotu. Zachovává si rozpoznatelné znaky civilního provedení, ale současně je přenáší do prostředí soutěží. A to je pro designéra práce snů. Protože pokaždé když navrhujete nové auto, tak vždy někde vzadu v mysli máte zasunutou jeho závodní verzi."


Foto: Peugeot sport

Na závěr se podívejme na několik technických údajů o vozu. Pohánět jej bude třílitrový dieselový šestiválec osazený dvěma turby, který má příhodnější průběh výkonové křivky, když již v nižších otáčkách je k dispozici větší kroutivý moment. Vylepšením si také prošlo zavěšení a podvozek, kde byly provedeny úpravy na tlumičích a na geometrii, což jsou změny, které byli otestovány již na předchozím voze při Silk way. A aby jezdcům dlouhé dakarské etapy ubíhaly o něco příjemněji, bude vůz osazen i klimatizací, která by měla snižovat vedra, která jinak v kokpitu panují.

Komentářů celkem: 1
14. 9. 2016 20:111
0 0
Letos jim(hlavně motorkářům) možná víc dala zabrat zima na těch horských sekcích.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!