Karolína Jugasová – R5 je pro mě novou zkušeností

Spolujezdkyně v rally a dnes i špionka v týmu MOGUL Racing, to je aktuálně náplní práce spolujezdkyně Karolíny Jugasové.

Karolína Jugasová svou první soutěž na sedadle spolujezdce odjela v roce 2012 a za čtyři roky v rally má na svém kontě 48 startů v Mistrovství České republiky v rally i ve Sprintrally. Na začátku roku před ní stála velká výzva v podobě naplánované kompletní sezony vedle jezdce Karla Kupce v rámci projektu Autoklub Rally Talent s Peugeotem 208 R2, ale pak jezdec projekt opustil a Karolína letos zůstala bez celosezónního angažmá. Pak ale přišla nabídka od MOGUL Racing Teamu, aby Karolína doplnila tým špionů, a vedle zkušeného jezdce Martina Knajzla jela jako špion posádce Jan Černý – Petr Černohorský. Pro Karolínu je to nová zkušenost s velkým týmem, a také hlavně s autem nejvyšší specifikace, které si už jako spolujezdkyně také vyzkoušela při testu. „Je pro mě skvělé, že můžu být součástí MOGUL Racing Teamu a sbírat zkušenosti vedle Martina Knajzla. Jsem ráda, že mám možnost nakouknout pod pokličku velkého týmu a vidět, jak je tady vše organizované, a co a jak se řeší. Martin Knajzl je sám o sobě hodně zkušený závodník a musím říct, že i skvělý člověk. Ze začátku na každého sice působí jako takový nemluvný introvert, ale je to moc příjemný člověk. Už na Barumce s ním byla velká zábava a jeho množství zkušeností a historek je neuvěřitelné. Pro mě osobně je také velká škola vidět rozpis, jaký Honza Černý používá a jsou to pro mě hodně cenné zkušenosti,“ říká Karolína Jugasová.

MOGUL Racing Team před Barum Rally představil novou Škodu Fabia R5, se kterou si pak ve Zlíně posádka Jan Černý – Petr Černohorský dojela pro skvělé třetí místo. I pro Karolínu Jugasovou to byla příležitost se seznámit s touto špičkovou technikou. „S MOGUL Racing Teamem jsem začala spolupracovat před Rally Bohemia a to jsem se svezla na testu s Honzou Černým ve Škodě Fabia S2000. Byl to samozřejmě zážitek si vyzkoušet čtení rozpisu v takovém autě, ale „erpětka“ je ještě o dost lepší. Pro mě je to hodně podstatné vědět, jak se takové auto chová, co umí, a jakou má stopu. Při práci špiona pak mnohem líp odhaduji, co bude pro jezdce podstatné, a na co si dát pozor. Při Barum Rally jsem si vyzkoušela i pocit být součástí týmu, který bojuje o stupně vítězů a mám radost z toho, že i práce nás špionů k tomu nějakým dílem možná přispěla. Byl to velký zážitek,“ popisuje pocity po úspěšné Barum Rally Karolína Jugasová.

V rychlostech, které dnešní soutěžní vozy dosahují a na relativně krátkých rychlostních zkouškách, kde se dnes závodí, velkou roli hrají detaily a jedním z nich je i práce špionů. Ti projíždějí trať před polem soutěžních jezdců a zaznamenávají nejmenší podrobnosti z trati a její rozdíly oproti seznamovacím jízdám, kdy si ji projela soutěžní posádka, která si připravila rozpis. „Práce špiona mě baví, je to zkušenost, ale roli spolujezdce mám přeci jenom radši. Nikdy bych nevěřila, jak je práce špiona doslova nervy drásající. Pro mě osobně je to pocit velké odpovědnosti, za dvojici v soutěžním voze a prožívám to snad víc, než když jsem členem posádky. Je to velká odpovědnost za výsledek a práci celého týmu,“ dodává Karolína Jugasová.

A jak spolupráci s novým špionem a spolujezdkyní na testech hodnotí Honza Černý? „Karolína je talentovaná a velmi zapálená do rally. Je hodně pečlivá a je na ní vidět, že jí rally baví a je pro něj schopná něco udělat a něco se naučit. Po pár testech, které jsme spolu odjeli můžu říci, že jí to velmi dobře jde i ve velkém autě a měla by na to v takovém autě odjet závod. Pro náš tým je přínosem. Práce špionů je pro fanoušky neviditelná, ale je to hodně důležitý díl, celé skládanky, která dělá výsledek týmu a já jsem za naše špiony Martina Knajzla a Karolínu Jugasovou velmi rád.“ Spolujezdec Petr Černohorský k tomu dodává: „V dnešní době se nedá bez špionů jet rychle. Jejich poznatky jsou pro maximální výkon hodně podstatné a já jsem rád, že máme tak silný tým špionů, kterými Martin a Karolína jsou. Z mého pohledu je práce spolujezdce především záležitostí pro chlapa a o to víc obdivuji s jakou vervou se dneska některé dívky dokáží o tuto práci poprat, a co tomu jsou schopné obětovat.“

Komentářů celkem: 2
14. 9. 2016 22:051
0 0
No ono je to naprosto proste, za sebe rikam, uzasne spojeni.
Karca krasna, mlada slecna, ktera ma za sebou mraky paradnich startu a ke vsemu je snad neustale usmevava. Jarda muze byt spoky, hihi.
Martas Knajzlu co vic dodat? Zname se kolik, dvacet let? A vse o nem je zde vypsano.
Petr? Proste profik a hlavne pohodar. Honza? Proste obdivuji jeho letosni zmenu( snad ho Petr nepolil necim zivotadarnym, ze svojich cisteren hihi) patrim k jeho fans, ale psssst smajlík
15. 9. 2016 11:562
0 0
Před Karolínou smekám. Držím palce jí i celému Mogul Racing Teamu. Honza v eR5ce jede skvěle. smajlík
Jinak fotky jsou parádní, nebyly by ve velkém rozlišení?smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!