22. 9. 2016 07:30 − 1892× − 0

Rallye Defi – komentář

Letošní ročník kanadského mistrovství si šampión posledních let Antoine L’Estage za rámeček asi nedá.

Letošní ročník kanadského mistrovství si šampión posledních let Antoine L’Estage za rámeček asi nedá. Z úvodních tří soutěží dokončil a vyhrál jedinou a i přes svou roli papírového favorita mistrovství zůstával až na čtvrtém místě průběžného pořadí. Na začátku září pole účastníků zavítalo podruhé v řadě do Quebecu a tovární pilot Subaru dostal další příležitost vylepšit své poněkud tenké bodové konto. V dosavadní trojici podniků sesbíral nejvíce bodů vítěz hned toho úvodního Maxime Labrie. Tentokrát ovšem jeho postarší Subaru Impreza řeklo dost už na první rychlostní zkoušce a lídr mistrovství si z Montpellier neodvezl ani bod. To samozřejmě L’Estagovi hrálo perfektně do karet a pilot Subaru se okamžitě dostal do vedení. Nakonec jej ale ani tentokrát obří smůla neopustila, po poruše transmisí zůstal vůz ve třetím testu bez převodových stupňů. Druhý den se úřadující mistr do hry vrátil, ale kvůli zrušení obou průjezdů nejdelším třiatřicetikilometrovým úsekem moc šancí na snížení svého manka neměl. Do cíle nakonec dorazil L’Estage až jako čtrnáctý a ve vedení šampionátu tři soutěže před koncem stále zůstává Labrie.

Po odstoupení obou největších jmen mistrovství se ve třetím testu do vedení Rallye Defi dostal druhý nejrychlejší muž předešlé soutěže André Leblanc pilotující další v Kanadě tolik oblíbené Subaru Impreza. I přes problémy s interkomem si s bratrem Reném v autě dobře rozuměli a první etapu dokázali zdolat v čase o více než půl minuty lepším než jejich nejbližší soupeři. Těmi se stali David Nickel s Chrisem Kremerem, kteří do Quebecu přivezli zcela novou techniku. Subaru Crosstrek si Nickel velmi pochvaloval a to hlavně pro jeho daleko lepší ovládání oproti předešlému Subaru Impreza. Bohužel prvotní nadšení z techniky druhý den vystřídalo zklamání. Nickel od samého rána zaostával a nakonec mu v cíli patřila až předposlední příčka. I tak se umístil o příčku výše než L’Estage.

Daleko hůře než Nickel ovšem ve druhé etapě Rally Defi dopadnul Leblanc, který ve snaze udržet si své vedení tlačil od prvních kilometrů druhé etapy na pilu a v později zrušené RZ 8 ošklivě havaroval. Jeho vůz se navíc po havárii vznítil. Tyto dva incidenty vynesly do čela místního favorita Marca Bourassu pilotujícího, jak jinak, vůz značky Subaru. A to přitom měl v pátek hodně namále, když opustil trať a zastavil se mezi stromy. Teď se ale vyhříval s půlminutovým náskokem ve vedení. Onu půlminutu na něho ztrácel pilot Mitsubishi Lancer EVO VIII Simon Losier, který ale musel chvíli co chvíli řešit různé technické problémy. Jeden vyřešil, druhý se objevil a tak se místo pokusu zabojovat o vítězství musel smířit s konečným druhým místem. To třetí nakonec s těsným desetisekundovým odstupem získal pilot další Imprezy Simon Vincent, který v roli jezdce absolvuje svou první plnou sezónu. Nutno však dodat, že bronz získal díky již zmiňovanému nezapočítávání výsledků oné dlouhé zkoušky. Těsně pod pódiem nakonec skončil nejrychlejší pilot vozu s přední poháněnou nápravou, Chris Greenhouse pilotující Dodge Neon. Největší vítězství, samozřejmě to v absolutním pořadí si na své konto připsal Bourassa. Poslední dva roky se mu na jeho domácí rally nedařilo a ani předcházející Rallye Baie-des-Chaleurs pro technickou závadu nedokončil. Teď ale svou smůlu překonal a připsal si první vítězství v kanadském mistrovství.

Konečné výsledky soutěže kanadského mistrovství

Stav šampionátu: 1. Labrie 49, 2. van der Poel 36, 3. Losier 31, 4. Djordjevic a Vincent 30, 6. L’Estage 27

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!