Provizorní kalendář MS a novinky pro sezónu 2017
Dnes se v Paříži uskutečnilo zasedání Světové rady motorsportu a jedním z hlavních bodů, které byly na programu bylo schválení provizorního kalendáře mistrovství světa 2017. V něm je zařazeno pouze 12 soutěží, což je jednak pokles oproti letos plánovým 14, ale také možná překvapivé vzhledem ke slovům o tom, kolik zájemců o vstup do MS čeká za dveřmi. Realita je ale 12 jistých podniků, z nichž je potvrzen datum konání pouze u prvních sedmi z nich. Jak nám pohled na kalendář ukazuje, došlo k naplnění plánů o posunu termínu Tour de Corse, kdy tato soutěž pojede v dubnu a bude prvním čistokrevným asfaltem roku.
Oproti původním očekáváním v kalendáři chybí Čínská rally, která se letos oficiálně neuskutečnila kvůli škodám způsobeným silnými záplavami v regionu konání soutěže a v roce 2017 dostala Čína statut kandidátské soutěže pro jeden ze dvou potenciálních slotů v kalendáři. Jak se totiž zdá, v plánu je i pro příští rok 14 soutěží a o jejich uspořádání se utká právě zmíněná Čína, dále Polsko, které letos přišlo o silného sponzora a nemá tím pádem jisté financování a o návrat se pokouší Turecko. Finální podoba kalendáře bude známa 30. listopadu 2016.
*zbývá dořešit jednání mezi organizátorem, FIA a promotérem
Jak se v průběhu roku zvažovalo, tak se také mění pravidla pro bodování do hodnocení značek, když nově budou týmy moci nominovat minimálně dva a maximálně tři vozy, z nichž pak logicky budou bodovat dva nejvýše umístěné. Týmy však budou moci nasadit i další vozy, ale ty nebudou moci o body jet. A jak se také v průběhu roku řešilo, nové vozy WRC budou moci sedlat jen jezdci nasazení pod hlavičkou továrních týmů a budou podléhat schválení od FIA.
Pro ty, co by měli zájem dojíždět letošní speciály WRC i v roce příštím, se otevírá Privateers’ Cup, tedy cup pro soukromníky, kde budou moci bodovat ti, jejichž vozy mají v roce 2017 platnou homologaci. Z tohoto důvodu se mění rozložení priorit pro jezdce:
A nyní stručně ze světa ERC. Aby se povedlo zvýšit zájem jezdců a týmů o poněkud lehce upadající ME, bude se příští rok počítat pouze šest nejlepších výsledků do závěrečné klasifikace v rámci ERC, ERC2 i ERC3. Bude také zaveden jeden titul pro týmy a ty budou moci nasadit do ERC, ERC2 a ERC3 až tři auta s tím, že body se budou počítat nejlepším dvěma. Shodně jako v klasifikaci jezdců a spolujezdců i tady bude platit, že se počítá šest nejlepší výsledků.