Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
29. 9. 2016 22:31 − 5858× − 0

Proč i20 R5 téměř chyběly na shakedownu

Mnohými značně očekávaný debut nejnovější erpětky od Hyundai byl na Korsice pozdržen, když shakedown odjel jen F. Andolfi.

Dnes začala shakedownem Tour de Corse, desátý podnik sezóny MS a místo, kde se odehrává debut nových Hyundai i20 R5, nejnovějšího přírůstku do populární třídy R5. Avšak jak ukázal průběh shakedownu, kde nové speciály, až na Fabia Andolfiho v závěru testovací RZ, chyběly, homologace nebyla až tak bezproblémová, jak by si výrobce představoval a poslední drobnosti si FIA ještě nechávalo upřesnit těsně před startem soutěže, což zapříčinilo, že vozy mohly na technickou přejímku až dnes a tím pádem jim byl v případě Stéphana Sarrazina a továrního pilota Kevina Abbringa start v shakedownu zapovězen. Tento scénář pak také vysvětluje, proč se výše jmenovaný francouzský jezdec o minulém víkendu na Rallye National du Pays de Fayence ukázal jen jako předjezdec a ne přímo v poli soutěžících.


Foto: Hyundai motorsport

"FIA měla nějaké další požadavky ohledně homologace a chtěli po nás, abychom v některých dokumentech byli přesnější," popsal serveru autosport.com mluvčí Hyundai motorsportu situaci na Korsice a pokračuje, "dnes ráno jsme konečně dostali schválení. Je jasné, že bez úspěšného absolvování technické přejímky nemohly vozy odstartovat do shakedownu a technickou nemohly splnit dříve, než získaly homologaci. Problém vězel v tom, že míra podrobnosti v homologačních dokumentech pro vozy R5 je vyšší z toho důvodu, že je nasazují i soukromníci. Proto jsme museli doplnit některé detaily a to je nyní za námi."

Jak už bylo řečeno výše, Kevin Abbring (ani Stéphane Sarrazin) kvůli těmto problémům dnes neodjel shakedown, ale z toho si mluvčí týmu moc nedělá: "Jediným následkem bylo, že Kevin nejel na shakedownu, ale upřímně řečeno, s autem máme najeto mnoho kilometrů z testů." K tomu pak dodal samotný Abbring: "Takové věci se mohou stát, ale pokud mám mluvit za sebe, tak jsem nyní hrdý a šťastný. Toto auto bylo dlouhou dobou náplní mé práce a jsem potěšený tím, že tu mohu být a startovat."

Jak si povedou nejen nové Hyundai i20 R5 se budeme moci přesvědčit již zítra, kdy krátce před devátou hodinou startuje první rychlostní zkouška Tour de Corse a pojede se až do odpoledních hodin, když čtvrtá a současně závěrečná zkouška první etapy je na programu o půl páté. Výsledky budete moci sledovat na serveru eWRC-results.com.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!