Kopecký v souboji o vedení ve WRC 2

Tovární jezdec značky ŠKODA Jan Kopecký předvedl na Francouzské rally slibný start.

› Jan Kopecký/Pavel Dresler po prvním dnu rally na druhém místě
› Odstup pouhých 15,7 sekund v napínavém souboji s vedoucím mužem WRC 2 Elfynem Evansem
› V sobotu a v neděli čeká na účastníky podniku FIA Mistrovství světa v rally (WRC 2) náročných 233,24 km

Bastia 30. září 2016 – Tovární jezdec značky ŠKODA Jan Kopecký předvedl na Francouzské rally slibný start a je po úvodním dnu na druhém místě. 34. letý pilot předvedl v těžké zkoušce na středomořském ostrově Korsika na 157,68 měřených kilometrech napínavý duel s Elfynem Evansem. Kopecký a jeho spolujezdec Pavel Dresler nastoupí do finálového víkendu podniku FIA Mistrovství světa v rally (WRC 2) se ztrátou 15,7 sekund.

„Začal jsem rally opatrně a na první zkoušce jsem měl problémy s pneumatikami. Pak jsem ale stále lépe nacházel vlastní rytmus a po malé změně nastavení jsem získal i lepší grip,“ poznamenal specialista na asfalt Kopecký. Pro finálových šest zkoušek v délce 233,24 km sází zkušený tovární jezdec na kvality svého vozu ŠKODA FABIA R5: „Rally je ještě dlouhá, těším se na souboj s Evansem.“ Český mistr Kopecký obsadil při svých posledních dvou stratech ve WRC 2 vždy druhé místo. Tentokrát je jeho velkým cílem první vítězství v sezóně.

V pátek nebyl na „rally 10 000 zatáček“ pod zářícím sluncem čas na rozjímání. Z korsického hlavního města Ajaccio se jelo hned na první rychlostní zkoušku „Aqua DoriaAlbitreccia 1“, která si svou délkou 49,72 km od jezdců vyžádala vše. Pilot značky Ford Evans jel od začátku na plné riziko. Na první rychlostní zkoušce byl vedoucí muž celkové klasifikace WRC 2 o 17,9 sekund rychlejší než opatrnější Kopecký.

Zkušený český jezdec pak odstartoval ve velkém souboji o vedení ve WRC 2 stíhací závod a obě následující zkoušky rozhodl ve svůj prospěch. Na poslední zkoušce dnešního dne byl opět o vlásek rychlejší Evans. Zbytek startovního pole nebyl schopen toto tempo udržet a má po úvodním dni ztrátu více než jedné minuty. Zákazník značky ŠKODA Julien Maurin obsadil v klasifikaci WRC 2 s druhým vozem FABIA R5 po prvním ze tří dnů rally šesté místo.

Do obou finálových dnů hledí Jan Kopecký s optimismem. Opět bude třeba zvládnout extrémně křivolaké tratě mezi vysokými horami a malebnými plážemi Korsiky. Absolutně špičkové výkony se očekávají nejen od jezdců, ale také od pneumatik a brzd. „Musí se zde útočit, ale také je třeba zachovat si chladnou hlavu. Rozhodující je ta správná směs,“ vysvětlil Kopecký. To platí tím spíš, pokud se v sobotu skutečně objeví obávané dešťové přeháňky, které mohou změnit úzké silnice na nebezpečně kluzké tratě.

Průběžný stav Francouzské rally (WRC 2):
1. Evans/Parry (GB/GB) Ford Fiesta R5 1:40:29,1 hod.
2. Kopecký/Dresler (CZ/CZ) ŠKODA FABIA R5 + 0:15,7 min.
3. Abbring/Marshall (NL/GB) Hyundai i20 R5 + 1:02,5 min.
4. Bonato/Boulloud (F/F) Citroën DS3 R5 + 1:23,2 min.
5. Suárez/Carrera (E/E) Peugeot 208 T16 + 1:41,1 min.

Číslo dne: 516,11

Během prvního dne Francouzské rally na Korsice bylo třeba absolvovat 516,11 km. Z toho necelou třetinu na čas: „pouze“ 157,68 km bylo měřených. Zbývajících 358,43 km posádky absolvovaly na spojovacích tratích mezi čtyřmi rychlostními zkouškami a servisním parkovištěm ve městě Bastia. Přitom měli jezdci čtyřikrát možnost doplnit palivo a dvakrát vyměnit pneumatiky. Přímo na soutěžním voze smějí mechanici značky ŠKODA a jiných týmů pracovat až večer po skončení rally. Jinak byl celý den bez servisu

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!