31. 10. 2016 09:43 − 8368× − 17

Ve Walesu se opět trestalo za rozdíly oproti homologaci

Tentokrát byla nalezena neshoda na vozech Škoda Fabia R5.

Už se stává klasikou, že po závěrečné technické kontrole se udílejí pokuty a penalizace. Tentokrát byla nalezena neshoda na vozech Škoda Fabia R5.

Na rozborce byly tři vozy Škoda Fabia R5, které byly na stupních vítězů šampionátu WRC2. A techničtí komisaři zjistili, že snímač otáček klikové hřídele neodpovídá tomu, který je uveden v homologaci. Zástupce Škody Motorsport k tomu uvedl, že stejný snímač se používá od počátku homologace (1.4.2015) na všech vozech Fabia R5. Nedopatřením je ale na homologačním listu vyfocen jiný.

Tým Škoda Motorsport dostal pokutu 10 000 euro, tým Oreca, za který jezdí Suninen, pak 1 000 euro. Výsledky zůstaly v platnosti.

Komentářů celkem: 17
31. 10. 2016 10:14
0 0
To maji tedy panove kliku, tohle je mohlo stat titul. Myslim ze by sankce za poruseni homologace meli byt jasne dane - je mozne debatovat o tom jestli by prohresky nemeli byt rozdeleny do urcitych kategorii (jina skla maji jiny dopad nez jiny restriktor) ale soucasna situace kdy na kazde rally se rozhoduje uplne jinak je naprosto nesmyslna.
31. 10. 2016 10:16
0 0
Taková kravina, nevím, jestli mě více zaráží to, co FIA řeší nebo to, jak se to vlastně stane, že se prohodí fotky ve Škodovce k něčemu takovému jako je homologace vozu.
31. 10. 2016 10:28 Upraveno 10:29
0 0
Obecně je to problém. Systém homologací je tak složitý, že vždy se asi dá něco najít. Jak je možné, že na tohle se přijde po roce a půl? Jak je možné, že u Turána v Katalánsku, který měl těžší (!) ramena o pár gramů, se udělovala penalizace a tedy ztráta pořadí a jinde (M-Sport v Katalánsku a Fiesty R2T, teď Fabie R5) se jen dávají peněžní pokuty? Jen to nahrává pocitu, že všichni jsou si rovni, jen někteří rovnější...
31. 10. 2016 11:45
0 0
Přece nedaj časovou pentli továrně, to už se nedělá (nebo si aspoň od Fordu a jeho oken neuvědomuju ani jeden případ časové penalizace). A když to nedaj časově továrně, tak by byli za blbce, kdyby Oreca byla penalizována jinak.
31. 10. 2016 13:27
0 0
To by mě hlavně zajímalo, jak technici vůbec na takovou věc přijdou... pochybuji, že by vzali homologaci a kontrolovali komplet všechno! Jak asi se dá odhadnout, že rameno je pár deka těžší, že sklo je tenké atd. Kdyby rozebírali a kontrolovali auta podle homologace, tak tam jsou ještě teď... Asi mají nějaká vnuknutí...
31. 10. 2016 13:33
0 0
No ja bych řekl že kdyby byl trest jinej než finanční tak by byl Evans ještě ve hře o titul.
31. 10. 2016 14:05
0 0
vrci - myslim ze pravda je takova ze zadne z tech aut neodpovida homologaci na 100 procent, v drtive vetsine pripadu verim ze neumyslne. Je potom jen otazkou casu nez se na ten ci onen dil prijde - jako ted u Skody. Ostatne jsem vzdy dumal nad tim ze se resi ramena tezsi o par gramu ale co kdyz nekdo to auto omlati a dotahne do cile ruzne poslepovane to nikdo moc neresi? Ne ze by mel - bylo by to absurdni, ale to je podle me i soucasna mira kontroly. Chapu ze je slozite nastavit system tak aby se sledovalo jen to co je podstatne (kdo a jak rozhodne o tom co muze nebo nemuze ovlivnit vysledek?) proto soucasny system zkratka nerozlisuje mezi jednotlivymi prohresky proti homologaci.
31. 10. 2016 16:22
0 0
oifovo, člověče, tys mi připomněl jedno bizarní vyloučení na Šumavě před lety, u jednoho myšáka odešel přední tlumič, jeden přední tlumič a auto tak na jednom kole nesplňovalo předepsanou výšku vykrojení blatníku na osou kola, opakuju-na jednom kole a po náročný dvoudenní soutěži s mnoha skoky! nic, z čeho by měla posádka výhodu, spíš naopak, přesto následovalo nekompromisní vyloučení, jedna obřích nespravedlností, kterých jsem zažil mraky
31. 10. 2016 17:16
0 0
A že netrestaj ty,co přijedou do cíle třeba bez nárazníku,křídla....maj přece lehčí auto..smajlík a tudíž "výhodu" smajlík
31. 10. 2016 17:54
0 0
Koukali jste kdo je pod tím podepsán, nějaký Timo Rautiainen. Kde já to jméno jenom viděl? smajlík
31. 10. 2016 19:58
0 0
Kdyby vyloučili ty první tři, tak Kopec bude rázem ve hře - jestli mu ale taky nerozebírali embéčko.
31. 10. 2016 20:19
0 0
Předpokládám, že se rozebírala první tři auta, takže jeho ne, ale měl by tam to samé
31. 10. 2016 21:04
0 0
Myslím, že i v případě časové penalizace by to moc v šampionátu neměnilo. Pokud by nedali nějakou nesmyslnou sumu. Ale lepší ta pokuta, dávat pentle je hovadina, hlavně u takovejchto prkotin.
1. 11. 2016 03:17 Upraveno 03:21
0 0
pro Spik
u nás kdyby se to zjistilo tak za takovou prkotinu jak píšeš tě vyhodí třeba i z Barumky ME a taky jede pořadatel podle předpisů FIA a ted se v tom vyznej . Čas , náklady na závod , body, mechanici , ubytování, trénink atd vše je v prd.... a to se děje u nás i za ty prkotiny tě vyhodí .
1. 11. 2016 07:19
0 0
kavárníku, pamatuju případ, kdy (polotovární)peugeoty měly na Barumce jinou verzi softwaru a nevylučovalo se, bylo z toho jenom bububu, takže ono i záleží na tom, komu na to přijdou smajlík
1. 11. 2016 16:56
0 0
A až výrobce nalepí na snímač jinou nálepku než je na fotce tak bude co??? Smysl homologace chápu úplně jinak.
2. 11. 2016 09:48
0 0
No - a to Fabie R5 v jejich "celkem pěkné" sezóně jistě rozebirali poprvé... Že si toho všimli až teď... Jde jen a jen o prachy - vybrat před sezónou, vybrat před každým závodem - a od tech co dojedou - vybrat ještě i po závodě... smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!