Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
19. 1. 2017 17:55 − 8632× − 7

Nasazení soukromých Pol WRC 2017 nemusí jít snadno

Dnes se konala schůzka, kde se měli zástupci týmů vyjádřit k tomu, zda posvětí soukromé nasazení Pola WRC 2017.

Z nasazení Volkswagenů Polo GTi WRC v letošním MS se může ještě stát docela hra nervů. Dnes se totiž konala v Monaku schůzka zástupců týmů a FIA s účelem zjistit, jak ostatní značky pohlížejí na soukromé nasazení německých vozů, protože VW svým odchodem z MS nesplnil regulemi dané regulérní podmínky homologace a nasazení plus homologace Pola WRC půjde jen na výjimku. A k té je potřeba i souhlasu ostatních týmů. Jak jsme již dříve informovali, na soukromém nasazení speciálů se pracuje a ač je ze hry Katar, nejpravděpodobněji to vypadá, že by se mohl povést projekt lidem okolo Andrease Mikkelsena. Ten Rallye Monte Carlo jede s tovární Fabií R5 ve WRC2, ale další program není oficiálně známý.


Foto: planetemarcus.com

"Setkání se neslo v dobré atmosféře, zástupci týmů přednesli své obavy, na což mají právo. Ty nyní budu diskutovat s Volkswagenem a pak se sejdeme k dalšímu jednání," říká serveru autosport.com Jarmo Mahonen z FIA. Jak zaznělo, týmy zajímá, jak by to soukromá Pola měla s testováním či díly, jejichž počet mají továrny omezeny pravidly. "Potřebujeme více informací. Pro šampionát je dobré, když pojede víc aut, ale tohle může být je krátkodobý program. Musíme si být jistí, že nasazení těch aut přinese šampionátu něco navíc. Teď je to vše jen o větě homologovat auto a odjet pár závodů. Potřebujeme vědět, kdo s Poly pojede, jaký bude jejich program či jaké budou mít omezení v porovnání s továrními týmy. Možná je třeba upravit pravidla pro vstup do MS, ale je to potřeba udělat pořádně, ne na 30 minutové schůzce," říká za Citroen racing Yves Matton.

Jarmo Mahonen k námitkám dodává, že je chápe a situaci soukromého nasazení Volkswagenů nelze brát podobně, jako když vloni Citroeny provozoval PH Sport. Francouzský tým od začátku deklaroval, že se vrátí zpět do šampionátu, což u VW neplatí. "Tovární týmy mají omezený počet některých dílů, jako třeba převodovek a musíme zajistit, aby všichni měli stejné podmínky, není možné, aby soukromník přijížděl na každý podnik s úplně novým autem," říká Jarmo Mahonen k otázce omezení počtu dílů, kterou nadnesl Yves Matton.


Foto: wrc.com

"Nemáme nic proti nasazení Volkswagenů a jejich soupeření proti nám," říká za Toyotu Tommi Mäkinen, jenž dodává, že další auta by ještě více zvýšila atraktivitu a zajímavost šampionátu. Naopak spíše skeptický k Polům GTi WRC je ústy Michel Nandana Hyundai: "Podle teď platných pravidel jejich nasazení není možné. Nic proti Volkswagenu nemám, ale přijde mi trochu divné, že nejprve udělají velké rozhodnutí o odchodu a náhle potřebují homologovat auto. Pokud bychom začali dávat výjimky všem, tak by to mohlo být komplikované. Myslím, že všichni by měli respektovat pravidla. Pokud chceš homologovat auto, tak se musíš přihlásit do šampionátu. Chápu jejich situaci, ale již v minulosti tu byly značky, které musely kvůli nějakým problém ukončit aktivity v motorsportu a já si to zažil také," uzavírá Michel Nandan.

Komentářů celkem: 7
20. 1. 2017 00:10
0 0
Já to říkal, že s Polem pojede Mikeš, kdo jiný!smajlík A že jim bude Hyundai házet klacky pod nohy se dá čekat, Andreas je jezdec par excellence. Mají z VW zase bobky.
20. 1. 2017 02:03
0 0
Původně napsal Oktan
Já to říkal, že s Polem pojede Mikeš, kdo jiný! A že jim bude Hyundai házet klacky pod nohy se dá čekat, Andreas je jezdec par excellence. Mají z VW zase bobky.

ale jak se v promokecech chvástali, ještě před odchodem VW, že se těší na souboj s nimi a teď strach...
20. 1. 2017 07:33
0 0
Má pravdu předseda Nandan smajlík
20. 1. 2017 07:59
0 0
Původně napsal Oktan
Já to říkal, že s Polem pojede Mikeš, kdo jiný! A že jim bude Hyundai házet klacky pod nohy se dá čekat, Andreas je jezdec par excellence. Mají z VW zase bobky.


Sou to ubožáci, protože ví že by na titul jinak nedosáhli..
Chce se mě z toho blejt..kdyby to auto aspoň stavěli rejžáci tak neřeknu nic, ale nakoupit výkonnou sílu v německu a následně Francii umí každý pracháč..
20. 1. 2017 08:52
0 0
Nejsem fanoušek Hyundai, ale v tomto dávám Nandanovi za pravdu... pravidla jsou od toho, aby se dodržovala.
20. 1. 2017 10:45 Upraveno 10:46
0 0
Původně napsal Markku
Nejsem fanoušek Hyundai, ale v tomto dávám Nandanovi za pravdu... pravidla jsou od toho, aby se dodržovala.


jsem téhož názoru. Pravidla jsou od toho, aby se dodržovala...Reagoval bych asi stejně, jako Nandan smajlík .A to jsem veeeelkej fanoušek VW a hlavně Mikkelsena
20. 1. 2017 22:12
0 0
Já souhlasím spíš s Mattonem, Nandan má sice pravdu, ale je rozdíl, když je to auto už postavený a stavěla ho ještě továrna, tak když by měli podmínky stejné nebo i těžší než ostatní fabriky, tak proč ne?
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!