Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
20. 1. 2017 17:30 − 9918× − 1

To je Monte, vole…

První a druhá etapa Rallye Monte Carlo jsou za náma a soutěž dostála své pověsti, když se výsledky přelévají a mění.

Dlouho očekávaný start nové sezóny s novotou svítícími speciály je tady, když se včera a dnes odjela první a druhá etapa soutěže. Jelikož jsme se předstartovním informacím věnovali v separátních článcích před začátkem soutěže, nyní se pojďme podívat přímo na dění na trati, protože jak se sluší a patří na správnou Rallye Monte Carlo, podmínky jsou zrádné a výsledky se mění rychleji, než barvy na semaforu. Soutěž začínala dvěma rychlostními zkouškami ve čtvrtek večer, ale hned na úvodním testu byl začátek nové éry MS zastíněn neštěstím, protože v závěrečné pasáží zkoušky havarovala posádka Paddon-Kennard, jejíž i20 WRC uklouzla na ledové plotně. Vůz při smyku trefil diváka dřepícího v absolutní blízkosti trati a ten byl vymrštěn na blízkou skálu. V noci organizátoři soutěže potvrdili, že divák zraněním podlehl a soutěž si tak připsala černou kaňku hned na začátku.

Druhý čtvrteční test se však odjel a nejlépe si s jeho 25 kilometry poradil Neuville, jenž o necelých osm sekund porazil Ogiera. Velmi dobře začal debut Toyoty, když Hänninen zaznamenal třetí nejrychlejší čas a aby bylo čelo výsledkové listiny ještě rozmanitější, čtvrtý čas zajel Meeke s Citroenem. Francouzský tým však již na tomto testu začal počítat ztráty, protože Lefebvre opustil trať a následně musel kvůli technickým potížím den předčasně ukončit. Ve WRC2 začal večer nejrychleji Mikkelsen s tovární Fabií R5, Kopecký za ním zaostal jen o pět sekund. Třetí čas zaznamenal Camilli s oficiální M-Sportí Fiestou R5, v rámci klasifikace třídy RC2 se mezi českého a francouzského jezdce vmáčknul Abbring s tovární i20 R5.

Pátek měl připravenu nejdelší etapu, když při dvou průjezdech trojice zkoušek čekalo na posádky 160 ostrých kilometrů. Na úvodní dnešní zkoušce začal nejlépe Tänak, naopak smůlu si vybral jeho týmový kolega Ogier, jenž po 2,5 km zkoušky skončil v příkopu a nechal v něm necelou minutu. Tím pádem se propadl pořadím a na stupně vítězů se posunuli druhý Meeke a třetí Tänak. Oběť si našla i čtvrtá RZ, kde Meeke přehnal rychlost a břeh na okraji cesty poškodil zavěšení kola jeho Citroenu. Francouzský tým tak přišel i u druhého auta o šance na dobrý výsledek a Monte si za rámeček nedá. Nejrychlejším časem na RZ4 zůstával nadále ve vedení Neuville, Tänak se posunul na druhé místo a třetí byl Hänninen.

No a budeme se opakovat, ale i RZ5 si našla svou oběť, když jí byl další pilot ze stupňů vítězů, konkrétně Hänninen, jenž trefil strom uvnitř zatáčky a poškodil předek svého Yarisu. Nic se však neměnilo na vedoucí příčce, když opět Neuville zajel nejrychleji a na Tänaka si vybudoval už lehce přes půlminutu náskoku. Za Tänaka se na třetí příčku vrátil Ogier, na průběžných stupních vítězů tedy v polovině pátku jely dvě Fiesty z M-Sportu, což poslední dobou nebyl zrovna častý obrázek. Čtvrté místo se ztrátou dvaceti sekund držel Latvala a pátý byl Sordo. Ve WRC2 si dopoledne náskok vybudoval Mikkelsen, jenž profitoval z Kopeckého problémů (defekt) a na druhé místo se za Nora posunul Bouffier premiérově jedoucí s Fiestou zlínského Gemini Clinic RT. Kostelecký rodák však za Francouzem zaostával jen o dvě desetiny a vše bylo otevřené.

Druhé průjezdy začal opět nejlépe Neuville a za ním se seřadila dvojička Fiest, což odpovídalo i absolutnímu pořadí. Ve dvou zbývajících pátečních zkouškách to pak vypadalo jako dřív, když Ogier dominoval, což platí zejména pro RZ7 kde, Neuvillovi nadělil skoro 20 sekund a druhému v RZ Tänakovi necelou čtvrtminutu. Když Ogier vyhrál i poslední test dne, tak se posunul už na druhé místo se ztrátou tři čtvrtě minuty Neuvilla. Třetí příčku pak po dnešku drží Tänak, jehož od francouzského týmového kolegy dělí tři desetiny. Již přes minutu ztrácí na čtvrtém místě Latvala s Yarisem, pátý je pak Sordo. Sluší se zdůraznit šesté místo, které drží Breen s loňskou DS3 WRC a o lepší umístění přišel Ir až v dnešní poslední zkoušce, kdy se před něj dostal právě Španěl. A od sedmého místa absolutně se dostáváme k prvním jezdcům WRC2, kde vede Mikkelsen. Osmý je Evans, desítku uzavírají Tidemand a Kopecký.

Jak už nastínil konec absolutní TOP 10, ve WRC2 vede Mikkelsen, jenž se zřejmě v absolutním pořadí rozhodl napodobit galapředstavení, které předvedl Ogier v roce 2012 s Fabií S2000 a pro klasifikaci WRC2 to znamená, že Nor má po pátku luxusní náskok více jak dvou a půl minuty na svého týmového kolegu Kopeckého. Za českým pilotem je na třetí příčce Bouffier, jenž také ztrácí dvě minuty, čtvrtý Camilli, opět přes dvě minuty manka a pátý Gilbert na svého krajana ztrácí necelou čtvrtminutu. V rámci klasifikace RC2 se mezi vedoucího Nora a českého jezdce vklínil Tidemand, i ten však na Mikkelsena ztrácí dobré dvě minuty. Na dnešek nebudou v dobrém vzpomínat Kremer s Bassem, kteří oba shodně uzavírají klasifikaci WRC2 když nabírají velkou ztrátu díky rally2.

Rallye Automobile de Monte-Carlo 2017 – po RZ8
1.Neuville Thierry – Gilsoul NicolasHyundai i20 Coupe WRC2:05:24,6
2.Ogier Sébastien – Ingrassia JulienFord Fiesta WRC '17+45,1
3.Tänak Ott – Järveoja MartinFord Fiesta WRC '17+45,4
4.Latvala Jari-Matti – Anttila MiikkaToyota Yaris WRC+2:09,7
5.Sordo Dani – Martí MarcHyundai i20 Coupe WRC+2:57,8
6.Breen Craig – Martin ScottCitroen DS3 WRC+3:04,1
7.Mikkelsen Andreas – Jæger AndersŠkoda Fabia R5+5:50,8
8.Evans Elfyn – Barritt DanielFord Fiesta WRC '17+8:12,1
9.Tidemand Pontus – Andersson JonasŠkoda Fabia R5+8:22,4
10.Kopecký Jan – Dresler PavelŠkoda Fabia R5+8:38,2

Soutěž můžete sledovat online na serveru eWRC-results.com.

Komentářů celkem: 1
20. 1. 2017 18:26
0 0
M-sportí fiesty smajlíksmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!